Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for affiliate skat/moms...??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Billund
Tilmeldt 14. May 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften.

Sad lige og tjekkede muligheder for eventuelle affiliate muligheder i forhold til salg på nettet igennem andre webshops🤔

Er kommet til det resultat, at enten stĂĄr dette bare ikke noget om pĂĄ skats hjemmeside eller ogsĂĄ kan jeg ikke finde det.
Nogen der kan belyse dette emne for mig, hvilke regler gælder der for afregning af moms & skat og ikke mindst i forhold til bogføring og regnskab.

Bør/burde man være med cvr nummer eller ville dette fungere som privat person til en start?

//K.larsen
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du vil prøve kræfter med affiliatebranchen som publisher (den som skaber trafik til webshops), så er svaret at du både kan gøre det som privatperson og som virksomhed. Hvis du ikke er sikker på at det giver om pæn omsætning, så kan du saktens starte som privatperson. Gør du dette, så er du ikke momsregistreret og modtager derfor ikke moms fra affiliateneværkerne.

Du skal naturligvis opgive evt indtægter på din deklaration. Usikker på hvilket felt du skal anvende (B indkomst?).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ved, at du ikke vil kunne overstige 50.000 kr i omsætning på nogen 12 mdr periode, så kan du lave affiliate privat uden moms - men skal opgive overskud i selvangivelse rubrik 111 (eller mindre tal i rubrik 15). Som privat afregner affiliate uden moms til dig. 
Når du ved du vil kunne overstige 50.000 kr i samlet momspligtig omsætning (kunne være webshop + affliate) så skal du have CVR med moms og give det til affiliate som så afregner med moms hvis det er danske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Billund
Tilmeldt 14. May 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløj og tak..

Super jeg står med en produkt jeg egentligt ville køre via egen webshop, men grundet denne krise tid med corona så har det ikke været muligt for mig at lukke de sidste aftaler med de sidste leverandør. Så har været rundt om og fundet en løsning der fungere dog mister jeg lidt på min avance pr/produkt på denne aftale jeg har fået i hus her. Tillgengæld så er jeg kommet igang ;)

I skal have tak begge to..

//K.larsen
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)