Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift fra enkeltmandsselskab til ApS med Holding

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 14
Fra  Madsen Transport Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

giver det mening at skifte fra enkeltmandsfirma til ApS med Holding.

Det er kun mig der er i firmaet, som er sundt. Er blevet rådet til det af flere omgange, men min revisor fraråder, da han siger man bare ”skubber skatten” foran sig. 

hører ellers der skulle være skattefordele i at skifte.

håber i kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Hej Aminoer 

giver det mening at skifte fra enkeltmandsfirma til ApS med Holding.

Det er kun mig der er i firmaet, som er sundt. Er blevet rådet til det af flere omgange, men min revisor fraråder, da han siger man bare ”skubber skatten” foran sig. 

hører ellers der skulle være skattefordele i at skifte.

håber i kan hjælpe.

Hvilke skattefordele er du hører?  Det er der som ikke - før pengene er i lommen er skatten helt ens - og du kan tilmed sige at du en enkeltmands kan bruge VSO til at udskyde skat med - til at udligne evt topskatteår med svage år, bedre end i et selskab faktisk

Holding i sig selv er heller ikke noget med skat som sådan, men sikkerhed og det er det afgørende for dit valg - vil du være sikret mod kreditorer osv, så er selskab fornuftigt, ikke nødvendigvis med holding - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 14
Fra  Madsen Transport Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

der var noget med 75.000kr man kunne hive ud, og og penge man kunne hive over i sit Holding selskab, og slippe for noget skat den vej? 

men tak for svar, vil lige se nærmere på dit link.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

der var noget med 75.000kr man kunne hive ud, og og penge man kunne hive over i sit Holding selskab, og slippe for noget skat den vej? 

men tak for svar, vil lige se nærmere på dit link.

der er ikke noget man kan hive ud uden skat overhovedet - ikke en eneste krone -

Det du KAN have hørt er nok, at man kan føre udbytte op i holding uden skat - men det betyder bare, at der først betales 22% selskabsskat i drift - og dermed spares ikke spor - pengene flyttes bare til et andet sted efter selskabsskat er betalt - men de kommer ikke i lommen på dig - uden yderligere skat og kunne lige så godt blive stående i driftselskabet. Grunden til evt at flytte dem, kan være at de så er beskyttede mod kreditorer i ens drift - men ikke noget skatte besparelse i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er scenarier hvor det i forhold til skat vil være en stor fordel med ApS og Holding, men det er ikke ved "almindelig drift og behersket overskud".

Hvis din revisor ikke mener at det giver mening baseret på indgående kendskab til din virksomhed, så er det formentlig rigtigt. Det er nødt til at være en individuel overvejelse.

Opstår der en situation hvor du måske har +250.000 i overskud (efter løn til topskat) eller du måske ser et potentiale for at få en partner ind - alternativt sælge selskabet, så er det eksempler på situationer hvor du måske bør tage en snak med din revisor igen.

Overordnet er det vigtigt at diskutere fremtidige muligheder/risici med sin revisor. Det rigtige valg i dag afhænger nemlig af sandsynligheder for hvad der kommer til at ske i fremtiden. 

Fra Herlev
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 14
Fra  Madsen Transport Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres input

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
Der er scenarier hvor det i forhold til skat vil være en stor fordel med ApS og Holding, men det er ikke ved "almindelig drift og behersket overskud".
  hvor - isoleret SKAT ser du STOR fordel i holding (eller for den sags skyld Drift ApS) ud over topskatteloft jo faktisk kan forhøjes med evt udbytte til 27% grænsen - er der andre områder du ser store skattefordele som ikke - isoleret skat - opnås fuldt ud i VSO - tilmed med visse fordele i form af aconto frem for egentlig selskabsskat i VSO contra selskabsform?

Det kan godt være der er noget jeg skal være mere opmærksom på - men kun rent skaatmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være en fordel, hvis hovedaktionæren selv finansierer driften ved lån til selskaberne.

I en virksomhedsordning burde der være et kapitalafkast, men det er jo pt. 0 kr. på grund af den lave rente.

Men i selskabsform kan hovedaktionæren tage en rente på typisk 4% af udlånet - og kapitalindkomst beskattes mere lempeligt end personlig indkomst.

Derudover hvis der er udsigt til en senere afståelse af driftsvirksomheden med en betydelig avance, kan det også være hensigtsmæssigt med en holdingstruktur.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig set en egentlig gennemgang af forskellige selskabsformer med et større antal scenarier hvor konsekvenser er regnet fuldt igennem over tid. Det bliver også hurtigt meget individuelt og med mange ubekendte.

Men lad os tage et scenarie hvor en transportvirksomhed udvikler sig til måske 10-20 biler, gode faste kunder og et årligt overskud på måske 650.000. En dag kommer der en anden transportvirksomhed og tilbyder 5 mill. kr for at overtage det hele. Med et ApS og holding går samtlige 5 mill. kr i holdingselskabet uden skat. Hvert år udlodder ejeren 110.000 i udbytte som (når man er gift og ikke har anden aktieindkomst) beskattes med 27%. Er der brug for yderligere penge til privatøkonomien går der 42% i privat skat.

Principielt kan man derfor over tid få de 5 mill. kr til rådighed privat med 27% i skat. I praksis vil de fleste også foretage investeringer i holdingselskabet, og bør kunne opnå et årligt investeringsafkast i holdingselskabet omkring 250.000 (hvor der betales 22% i skat). Måske vil nogle af pengene i holdingselskabet blive brugt til at starte en ny virksomhed eller købe en udlejningsejendom (hvor man så har de fulde 5 mill. kr til rådighed), men man kan f.eks. også vælge at begynde at forære sine børn en andel af holdingselskabet hvert år. I det hele taget har man rigtig mange muligheder med et holdingselskab i den situation hvor der er kommet penge i kassen.

En helt konkret sammenligning kræver en gennemregning af scenariet over tid - endda lang tid. Med aps og holding starter man altså i ovenstående scenarie med nul skat og kan så år for år navigere optimalt i forhold til de behov og muligheder der måtte være.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok - ved salg af drift giver holding jo mening - men man skal dels så ikke have andre aktier privat (hvad man nok har i mange fald med den indtægt) for så er 27% grænsen ædt af en selv eller ægtefælle - og så er vi i 42% eller lidt mere end alm skat som bundskat - og 5 mio - selv med 100.000 grænsen kræver jo så, at man lever i 50 år efter salget - og igen forudsat man ikke selv eller ægte fælle har anden aktieudbytte mm - og man driver sit holding ved siden af - let med lidt omk til bank og forsikring - men JA - ved salg kan holding give god mening - også skattemæssigt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)