Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig barsel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Som overskriften antyder er jeg gravid med termin om 3 måneder. Jeg vil i den forbindelse rigtig gerne på barsel, og ønsker derfor at videregive min nuværende enkeltmandsvirksomhed til min mand. Er dette en mulighed uden for mange komplikationer?
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Matilde

Først og fremmest: tillykke!
Jeg er nok ikke den person med den største viden på dette område, jeg tænker at John Hannover nok bedre kan svare på dette spørgsmål.
Jeg kan dog huske at min kone og jeg undersøgte det samme dengang hun var gravid med vores første barn - men mere omvendt fordi jeg eventuelt skulle tage en del af barslen. Vi besluttede os for ikke at gøre det alligevel, og droppede vores research.
Nu er min kone gravid og har termin om 2, 2,5 måned, og imidlertid er hun blevet selvstændig - også en enkeltmandsvirksomhed. Vi har dog valgt at vi begge to tager en del af barslen, begge på deltid. Det kan dog ikke lade sig gøre for den del der nærmest er obligatorisk.
Desuden har vi begge to tegnet en sygedagpengeforsikring hos Statens Administration eller hvad det nu hedder.

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget, hvis det viser sig at dit ønske ikke kan lade sig gøre. Men uanset hvad: nyd din barsel. Hvis det er dit første barn, så har du sikkert hørt fra andre, at tiden går enormt stærkt.
Det er noget jeg ikke troede på indtil jeg fik mit barn: "tiden går så stærkt som tiden nu går, der er 3600 sekunder i en time og 86400 i et døgn, 100 millisekunder i et sekund, det vil der ikke være noget der kan ændre på det". Min første datter blev født i går og i dag taler hun tre sprog. I morgen vil hun låne mine bilnøgler.

Albert

Tilmeldt 7. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej Albert.

Mange tak for dit svar.
Vi ved om nogen hvordan tiden flyver, da dette er vores tredje barn. Egentligt vil jeg gerne videregive virksomheden til min mand, så jeg kan få barselstilskud fra kommunen, da min virksomhed har eksisteret så kort tid, at der ikke har været overskud og dermed heller ikke mulighed for hverken at tegne forsikring eller modtage barselsdagpenge.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)