Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT platform - fra Exchange til Microsoft 365?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Har i dag min IT-løsning på en Microsoft Exchange platform/server (enkeltmandsvirksomhed). Overvejer skift til Microsoft 365.

Kan se alle fordelene ved 365-løsningen. Er der umiddelbart nogle ulemper?

Er det simpelt at foretage skiftet? - eller kræver det support fra IT-leverandør?

Gode hilsner fra Niels

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Softnotik Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dokumentation fra Microsoft
https://docs.microsoft.com/en-us/exchange/mailbox-migration/cutover-migration-to-office-365

Hvis du har under 200 emailbokse, så har Microsoft værktøjer til at flytte dem i løbet af få dage.

Jeg tænker, at det er vigtig at have en system administrator/IT leverandør på flytteopgaven for at sikre løsningen bliver sat op rigtig og ikke taber data.

Det er en fordel med 365, at du automatisk får opdateringer og vedligeholdelse fra Microsoft, samt alt det andet med i pakken.

Ulemper med 365 kunne være
- Placering af data, hvor de er henne. Det er hvis muligt at definere hos Microsoft hvor dataen skal placeres.
- En databehandleraftale er også vigtig, i forhold til hvilke medarbejdere hos Microsoft som har adgang til dataen.
- Du betaler løbende hele tiden, hvorimod onpremise betaler du kun for en licens.
- Du har mulighed for at få mere kontrol i tilfælde af konfigurationsfejl. Altså at du har direkte adgang til serveren operativ system.
- Det kan være mere besværligt eller dyrt at få special konfiguration og opsætning. Det er ofte kun i få tilfælde, da 365 i dag kan rigtig meget.

www.Softnotik.dk Freelance, Softwareudvikling, Web (+45) 32222720

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ulemper, dem skal man lede længe efter i en O365.

Skiftet er simpelt hvis man har styr på på DNS, opsætningen af O365, og import/export af mail.
Hvis man IKKE har styr på f.eks. opsætningen af DNS, så vil man ikke modtage mails indtil at evt. fejl er rettet, og det er ikke godt for forretningen.

Hvis det planlægges rigtigt vil kunder ikke bemærke at der er sker et skifte, og begrænset for medarbejderne.

Så er man det mindste usikker på opgaven, benyt en IT-Konsulent.

I forhold til at at lave sin egen Exchange løsning, vil jeg fraråde det som standard.
- Der skal en del licenser til, server/exchange/office m.v.
- Hardware
- Strøm
- Vedligehold og opdateringer
- Backup

Alt det gør at enten skal der være nogle særlige krav, eller man skal have en hvis størrelse for at det kan blive rentabelt.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)