Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af kompleksitet pris for en hjemmeside opgave

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg håber i kan hjælpe med at vurdere størrelsen/kompleksiten og ikke mindst prisen af en opgave jeg skal have løst. Jeg er i den situation at jeg arbejder med IT så jeg har fået æren af at hjælpe en bekendt med en hjemmeside, jeg designer dog ikke selv hjemmesider så derfor skriver jeg her.

Opgaven går på at en virksomhedsejer (lille virksomhed, under 10 mand) har mistet kontrollen over sin nuværende hjemmesiden og derfor ønsker at få lavet en kopi af den gamle side.

-Den nuværende hjemmeside er et wordpress site.

-Der er ca 15 indholdssider. Disse er tilgængelige igennem google cache.

-2 af disse sider har bestillingsformularer med noget logik i (dynamisk genereret input felter udfra dropdown menu)

-Der er få integrationer. (Trustpilot/Crowdio chat)

Kunden ønsker så vidt muligt at den nye hjemmeside ligner den gamle til hvilket jeg ville høre, er det nemmere at lave en hjemmeside når man kan se hvad målet er eller gør det opgaven sværere? Der er ikke adgang til de gamle design eller indholdsfiler med undtagelse af logo.

Pt ønsker jeg bare en fornemmelse af hvad en fair pris vilel være så når jeg begynder at finde en leverandør så kommer jeg ikke til at betale overpris.

Håber i kan komme med input, hvis jeg mangler at afklare noget er i velkomne til at spørge eller kommenterer.

På forhånd tak.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Før du går i gang med opbygningen af en evt. ny hjemmeside, så bør du først og fremmest sikre, at du er 100% sikker på, at du/din kunde i fremtiden altid vil have adgang til den nye hjemmeside, således I ikke står i samme situation igen. Backup og andet sikkerhed skal også være i orden.

Zamiel:
Pt ønsker jeg bare en fornemmelse af hvad en fair pris vilel være så når jeg begynder at finde en leverandør så kommer jeg ikke til at betale overpris.

Når du ikke linker til den gamle hjemmeside, så bliver det lidt besværligt at besvare præcist.

Ud fra hvad du skriver, vil jeg vurdere, at projektet i princippet svarer til at opbygge en ny hjemmeside fra bunden, men hvor du har et klart billede af, hvad du gerne vil frem til. Du skal derfor nok ikke regne med en rabat på baggrund af en allerede eksisterende hjemmeside, da arbejdet vil være det samme for en udbyder, som var det en helt ny hjemmeside. De vil stadig skulle opbygge, tilpasse og integrere fra bunden.

Med det sagt så hvis du vil have en 1:1 kopi, så sidder du jo med et håndgribeligt facit. Derved har du som udgangspunkt ikke behov for at gå ud og hyre den dyreste udbyder, da du ikke har behov for, at udbyderen assisterer og vejleder dig i opbygningen.

Du kan evt. forsøge at finde nogle unge friske personer som har godt styr på WordPress samt at opbygge hjemmesider med en form for drag-and-drop. Måske endda nogen der er i en tidlig fase og søger referencer. Den type udbydere findes der masser af, og når de gør brug af drag-and-drop, så sætter det ikke de helt store krav til opbygningen, hvilket naturligvis holder prisen nede. Det afhænger selvsagt af, hvordan den gamle hjemmeside er bygget op, men med drag-and-drop kan man klare det meste.

Jeg har ikke umiddelbar erfaring med Trustpilot og Crowdio integrationer, men jeg tvivler på, at de skulle være en udfordring uanset udbyder.

Hvis du ønsker et mere præcist svar, så vil det dog hjælpe at linke til den gamle side – dvs. vise billeder af, hvad du får frem på Google Cache. Hvis du senere ønsker faktiske tilbud, så kan Amino Freelancer være en mulighed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)