Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring holding selvskab og investering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kæreste har pt sin egen virksomhed (enkeltmandsvirksomhed), hvor alt går rigtigt fint. Jeg skal også til at starte min egen op og vi er begge interesseret i at investere (både aktier og ejendomme). Vi vil gerne have lave et setup for begge vores virksomeheder, hvor vi kunne investerer en procentdel af hver måneds overskud i aktier eller andre ting. Hvad ville være den mest effektive virksomheds form for os?
Vi havde kigget lidt på muligheden for at sætte det op som et holding selvskab - ville dette give mening i denne situation eller er der en anden form der ville give mere mening. 
På forhånd tak
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man

1. driver en virksomhed i selskabsregi der både kan dække lønindkomst til topskatte-grænsen og genere et overskud

2. har en langsigtet horisont og gerne vil spare op/investere

så er et holdingselskab i mange tilfælde en rigtig god idé - specielt hvis der også potentielt kunne være en pæn fremtidig gevinst ved salg af selskabet.

Når du nu skal starte en virksomhed op, så skal du selvfølgelig vælge selskabsform - herunder om du med det samme vil oprette et holdingselskab. Se evt. mitholding.dk for lidt mere info om holdingselskaber.

I kunne arbejde jer hen imod et fællesejet holdingselskab, men din kærestes personligt ejede virksomhed kan ikke blive en del af det med mindre aktiviteten flyttes over i et ApS. Uanset hvad, så er det altid relevant at overveje om den personligt ejede virksomhed med fordel kan blive et ApS.

Håber det bidrager lidt til overvejelserne.

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Conceptu IVS Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I ønsker at investere penge i aktier og ejendom, tænker jeg Holding vil være en oplagt løsning. 

Det er dog afgørende at selskabsstrukturen opsættes korrekt, ud fra jeres behov og der ville jeg nok tage et møde med en advokat. Jeg ved det koster lidt penge, men det er vigtigt i kender til konsekvenserne ved de forskellige løsninger.

Ved et fællesejet Holdingselskab er det i hvert fald afgørende at der er styr på ejeraftalen, hvis I (mod forventning) skulle blive uenige. Håber I kan bruge mine inputs. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)