Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lukke mit CVR når jeg har gæld til SKAT?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge Aminoer, jeg fik ca. 1,5 år siden et brev fra SKATs "Money Transfer Projekt", da jeg har haft rigtigt mange overførsler fra konsulentarbejde i Sverige igennem flere år. SKAT ville så gerne sikre sig, at alt var foregået lovligt - hvilket det var. Men, i den sammenhæng bad de om regnskaber fire år bagud (dvs. til og med 2014) - altså et reelt torskegilde såvidt jeg kan forstå - og ved gennemgang af disse fandt de frem til at jeg manglede at svare skat for en anseelig del af de sidste fire års indtjening hvilket betyder, at jeg nu skylder langt over 200.000 kr.

Det skal nævnes, at jeg lever af at være kreativ og er ret ringe til stort set alt hvad der har med tal at gøre. Af samme årsag blev jeg i den pågældende periode aflønnet som "Honorarmodtager" da jeg tidligere har haft dårlige erfaringer med et ApS og derfor efterfølgende ikke ønskede at have et CVR nummer (Det CVR som jeg har nu, har jeg først åbnet for 1,5 år siden). Da jeg startede som Honnorarmodtager rådførte jeg mig med en medarbejder fra SKAT over telefonen forhold til dette for at sikre mig, at jeg rent skattemæssigt gjorde det korrekt. Den rådgivning har, set i bakspejlet vist sig at være fejlagtig og er i min optik er stor del af forklaringen pånuværende situation. Desværre har jeg ikke navn på den medarbejder som i sin tid rådgav mig forkert, da det som sagt er mere end 4 år siden og derved bliver det svært at bevise hvem der gjorde dette.

Nu er jeg så i dialog med en pantefoged fra Gældsstyrelsen, og de kræver, at jeg lukker mit CVR nu, hvis jeg skal lave en afdragsordning med dem. Jeg er pt. fastansat i et firma, så det kan lige gå. Men hvis jeg får tilbud om opgaver ved siden af, kan jeg ikke udføre dem og hvis jeg skulle blive opsagt, står jeg uden mulighed for indtjening. Med andre ord, jeg bliver nødt til at fastholde min mulighed for at kunne tage kunder ind dels på kort sigt - men især på langt sigt. Er der nogen af jer der kan rådgive mig i denne situation? Det ville være en stor hjælp. På forhånd mange tak for jeres hjælp.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bruge en telefonvejledning til noget - der kan være fyldt med misforståelser begge veje - men  du kan da bede pantefogeden om skriftligt forklaring op, at du skal lukke dit CVR - hvis du nu har orden i regnskabet (skal du jo have hjælp til formentlig) - når du har fast arbejde som kan finansiere en evt gældssanering - Det må han kunne give en skriftlig forklaring som du så evt kan lade afprøve

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)