Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksisterende ApS - NYT enkelmandsfirma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har i dag et ApS som er 100% ejet af mig privat.

Jeg ønsker dog at oprette et enkeltmandsfirma, hvor jeg kan have mit konsulentarbejde kørende og separeret fra den Webshop der er koblet på ApS'et (også, at folk ikke kan se min omsætning etc). 

Jeg har ca 200.000,- på mit ApS, kan jeg bruge mit enkeltmandsfirma som en form for holding?

Enten skal jeg rive de 200.000,- ud som løn (og betale skat..) og så indbetale dem i mit enkeltmandsfirma eksempelvis. 

Hvordan kan jeg overdrage noget af dette beløb fra ApS til enkeltmandsfirma, uden der går kluder i det, hvis det overhovedet er muligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej enkeltmands kan ikke være holding. Ja du kan hæve løn og indberette skat - og du kan altid skyde penge ind i enkeltmands via mellemregning og altid hæve penge igen uden skat i alm personbeskattet enkeltmands. Der er ikke andre muligheder end løn eller udbytte  -og med mindre du har topskat, så bare tag løn

Om enkeltmands og beskatning i det - evt inkl brug af virksomhedsskatteordningen kan du læse e-bog eller paperback der tager dig rundt om alt du skal vide om enkeltmands https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

... og du kan altid skyde penge ind i enkeltmands via mellemregning...

Lige ved denne formulering er det vigtigt lige, at få præciseret at de penge der indskydes kommer fra privat økonomien og at du ikke kan låne penge fra dit ApS til EMV'en, da det stidestilles med lån til dig selv og derfor er = ulovligt kapitalejerlån.
Jeg fornemmer også det er hvad John mener, nogle gange må man bare skære tingene i pap, da der kan komme mange forbi, læse og opfatte det skrevne forskelligt :)

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Cookie - John Hannover:

... og du kan altid skyde penge ind i enkeltmands via mellemregning...

Lige ved denne formulering er det vigtigt lige, at få præciseret at de penge der indskydes kommer fra privat økonomien og at du ikke kan låne penge fra dit ApS til EMV'en, da det stidestilles med lån til dig selv og derfor er = ulovligt kapitalejerlån.
Jeg fornemmer også det er hvad John mener, nogle gange må man bare skære tingene i pap, da der kan komme mange forbi, læse og opfatte det skrevne forskelligt :)

altid godt at klaregøre - for der må ikke føres penge ud af ApS uden som løn / udbytte - som jeg skrev med dette - men vi er helt enige

Cookie - John Hannover:
a du kan hæve løn og indberette skat - og du kan altid skyde penge ind i enkeltmands via mellemregning og altid hæve penge igen uden skat i alm personbeskattet enkeltmands. Der er ikke andre muligheder end løn eller udbytte  -og med mindre du har topskat, så bare tag løn

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
Jeg ønsker dog at oprette et enkeltmandsfirma, hvor jeg kan have mit konsulentarbejde kørende og separeret fra den Webshop der er koblet på ApS'et (også, at folk ikke kan se min omsætning etc). 

"Folk" kan ikke se din omsætning i et mindre ApS medmindre du vælger dette.

Er det logiske ikke at lave et holding på basis af værdier i ApS drift og så funde et nyt ApS Konsulentfirma den vej?

Jeg kan godt forstå at enkeltmandsfirma kan være attraktivt, men de argumenter du kommer med, er ikke en god grund!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
ulovligt kapitalejerlån.

.... og så kan det være at betingelserne for et lovligt kapitalejerlån er tilstede....

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for et kanon svar, tak!

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lier, 

Jeg er ikke interesseret i, at folk offentligt kan se, hvor meget jeg har udbetalt i løn, har af anlægsaktiver, resultat på bunden mm. Derfor etablere jeg et enkeltmandsfirma, som på sigt kommer til at overtage alle opgaverne, som er i ApS'et på nuværende tidspunkt.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lier:

Cef:
ulovligt kapitalejerlån.

.... og så kan det være at betingelserne for et lovligt kapitalejerlån er tilstede....

Jeg har umiddelbart svært ved, at se en hovedaktionær komme uden om den skattemæssige side af problemstillingen ved "ulovlige aktionærlån". 

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)