Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberet skat for 2019

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnestykket er ikke helt så simpelt i det at en stor del af salget har været til USA og Norge. Altså uden moms

Dette har medført denne fordel i forhold til moms ind og moms ud. Men da jeg ikke har oplyst kunden i DK og EU om moms ved deres køb i webshoppen. Er disse fakturaer så ugyldige ? 

Altså uanset hvor meget jeg har klodset i regnskaberne, så har jeg betydeligt mere købsmoms end salgsmoms? Derfor føler jeg jo ikke at jeg har snydt skattevæsenet ved min uvidenhed.

Spørgsmålet er så om jeg skal indberette overskud/underskud som det er-  UDEN at indberette moms med tilbagevendende kraft? Jeg har som sagt nulindberettet hele 2019.

Jeg har bogført disse salg med moms. Det er blot fakturaen / kvitteringen kunden på webshoppen har modtaget, som mangler moms i opstillingen. Giver det mening?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

nok for komplekst for mig med 

Goal2209:
Jeg har bogført disse salg med moms. Det er blot fakturaen / kvitteringen kunden på webshoppen har modtaget, som mangler moms i opstillingen. Giver det mening?

jeg kan ikke sige om du har snydt staten eller dig selv - du er sikker på dig selv og det er sikkert ret så - men det er klart, at du har solgt til DK og til udlandet uden nogen form for momsindberetning 2019 og i stedet 0 indberettet dine momsperioder trods du var momsregistreret og havde salg

Det er sikkert ikke en stor sag, men det er klart at skat ved kontrol vil kunne se det er galt. I værste fald tror jeg du får moms på hele din omsætning (i alle fald DK) som 20% af den - og allerværste - en bod på samme beløb HVIS der kommer en kontrol 3 (måske 5) år tilbage.

Det er jo nok ikke mange penge, så jeg ville nok bare lukke sagen og få det korrekt fremover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)