Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberet skat for 2019

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Hvis der findes en tråd med svar til min problemstilling, så er en henvisning til dem også helt fin. På forhånd tak.

Jeg sidder med min private årsopgørelse for 2019. Fordi jeg også har et registreret CVR nummer, beder den mig tage stilling til om den er erhvervsdrivende eller hobby.

I 2019 drev jeg firmaet uden at indberette moms. Da omsætningen lå et pænt stykke under de 50.000kr.

I 2020 har jeg fra 1/1 kørt fuldt på, som en hver anden virksomhed og skal indberette min moms nu her inden længe.

Mit spørgsmål går så på. I og med at virksomheden stadig var på hobbyniveau i 2019, skal jeg så slet ikke indberette noget på min private årsopgørelse 2019? og derved markere i spørgefeltet at virksomheden IKKE er erhvervsdrivende?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal indberette moms fra det øjeblik, du bliver momsregistreret. Uanset om omsætning er over eller under de 50.000! Indberetninsgfristerne skal overholdes (har du ikke fået mails fra skat om det) og har man ingen moms at indberette, så skal der indberettes med nul.

Det er vel din manglende indberetning i 2019, der får dem til at spørge? Ring til skat eller få fat i en revisor. Hvis du altså ER momsregistreret?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver lige at svare på dit spørgsmål.
Selvfølgelig skal du indberette dit overskud eller underskud du har haft i 2019. Også selvom det er "hobbyniveau" ellers er det jo, at snyde.

Overskud af virksomhed er, hvis jeg ikke husker helt forkert, rubrik 111.



Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar.

Jeg har nulindberettet moms hele 2019.

Jeres svar har hjulpet og jeres besked er klar. Så mange tak skal i have.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Goal2209:

Tak for alle jeres svar.

Jeg har nulindberettet moms hele 2019.

Jeres svar har hjulpet og jeres besked er klar. Så mange tak skal i have.

hvis du har været momsregistreret - så har du da forhåbentlig lagt moms på hele dit salg i 2019 - uanset hvor meget omsætning. Så snart du er momsreg skal du  pålægge moms og indberette det - så det er svært at forstå 0 indberettet med mindre du har haft 0 salg i 2019 - Det lyder som en kedelig sag ved en kontrol

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det er jeg godt bevidst om. Det er nemlig ret kedeligt at jeg ikke har været mere obs fra starten. Jeg har lavet regnskab for alle indtægter og udgifter for 2019. Jeg er bare hamrende usikker på min håndtering af fakturaer. På min webshop fremgik det nemlig ikke hvad der var moms af beløbet. Kæmpe nybegynder fejl. Men her snakker vi også om et niche produkt på et niche marked

Havde en beskeden omsætning på omkring 20.000kr. Derfor troede jeg i starten at alt ligesom gik under radaren. Eftersom jeg lærte hvordan det foregik senere spurgte jeg om råd ved en mere kyndig person. Det råd jeg fik var at fortsætte med at nulindberette for 2019 da omsætningen næppe ville overgå 50.000kr og det vil være "en kedelig" opgave at regne baglæns og søge eventuel moms retur ved tilbagevirkende kraft.

Er dette en kæmpe skattemæssig fejl jeg har begået? Jeg kan leve med de manglende momspenge retur. Men vil jo ikke havne i klammeri med skat og eventutelle bøder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke hvor stor fejl det er skal jeg ikke sige- det er jo ikke lovligt at sælge uden moms når man er momsindberettet og en skattekontrol vil nok reagerer ret negativt på det uanset du solgte for under 50000 - men uden moms selv om du var momsindberettet. Det er nok mere bare at håbe ikke at blive taget til kontrol

Det rigtige var at tage 20% af dit salg siden du blev registreret - og have indberettet som salgsmoms og så den korrekte købsmoms - så ville det svare til de 25% du skulle have lagt på - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for endnu et godt svar. For lige at klargøre situationen og samtidigt gøre det kort vil jeg stille det sådan her op:

- Alle fakturaer b2b er lavet gennem Dinero. De er udført korrekt mht. salgsmoms. Både DK salg inkl. moms og EU salg eks moms.

- Alle salg via webshop er bogførte i Dinero inklusiv moms.

Der hvor snoren knækker, er ved salgsopstillingen og kvitteringen som kunden fik i 2019 da de købte produktet i webshoppen. Der fremgik moms ikke på opstillingen. Dette lærte jeg var en fejl og det blev rettet inden 1/1 2020.

Vil det sige at disse salg er ulovlige?

Eller er det godkendt i det at jeg bogfører det korrekt inkl. moms?

Vi snakker forresten om ca 20-25 salg på ca. 15.000kr totalt. + Jeg stod til at skulle have godt 1000kr tilbage i moms. Så derfor har jeg vel ikke snydt skattevæsenet? Den klodsede håndtering har snydt mig selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Goal2209:
Vi snakker forresten om ca 20-25 salg på ca. 15.000kr totalt. + Jeg stod til at skulle have godt 1000kr tilbage i moms. Så derfor har jeg vel ikke snydt skattevæsenet? Den klodsede håndtering har snydt mig selv.

jeg kan nok ikke følge din opstilling - 15.000 salg ville betyde indbetaling af 3.000 kr i salgsmoms - og med 1000 købsmoms har du - om jeg forstår noget - opkrævet 3000 kr moms og ikke indberettet det og tjent 2000 kr

Men om jeg kan følge din forklaring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)