Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående regeringens plan for selvstændige erhvervsdrivende

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-venner

Jeg er selvstændig med et lille designfirma - og jeg er klart berørt af Coronavirus og Danmarks lockdown, da flere af de både nye og igangværende udviklingsprojekter er sat på pause.

Jeg arbejder hjemmefra og har en husleje på 5800.-. Dertil løbende nødvendige månedlige udgifter på ca. 1200,-. Endelig skal jeg jo have penge til mad, toiletpapir og afspritningssprit.

Plus afskrivning af diverse udstyr/programmel.

Samlet set, vil det hjælpe med gevaldigt, hvis man kunne modtage i omegnen af 10.000/md. fra statens initiativ.

Men hvordan gør man rent konkret - og er mit regnestykke helt i skoven?

Det kunne være fedt, hvis vi debatterer og vidensindsamler, sammen :)

KH David
- bekymret designer.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02

davidchristensen:
Jeg arbejder hjemmefra og har en husleje på 5800.-. Dertil løbende nødvendige månedlige udgifter på ca. 1200,-. Endelig skal jeg jo have penge til mad, toiletpapir og afspritningssprit.

Plus afskrivning af diverse udstyr/programmel.
du starter med total sammenblanding af din husleje privat, toilet papir - rensesprit og mad - og så noget afskrivning. Det skal du have renset først ikke - det her handler ikke om dine private udgifter overhovedet - OM det er en vits er den skidt hvis du samtidigt mener spørgsmålet alvorligt.

Du kan så - hvis du har under 10 ansatte og har CVR som selvstændig få kompensation for din tabte omsætning  ved at vise den inden (og perioden er ikke kendt) og for perioden 9/3 til 9/6 og er den så faldet mere end 30% kan du får kompensation for 75% af tabet dog max 23.000 per måned og 70.000 for hele perioden. Den tabte omsætning anslås først og efter 9/6 opgøres den nøjagtigt og skal formentlig revisorbekræftes.

Designerfirma vil ikke være omfattet af kompensation for faste udgifter - heller ikke de som er firmaets

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:03

Det er på ingen måde sådan det regnes sammen. Der er mange, mange andre faktorer der spiller ind. Kan du ikke bevise en reel nedgang i omsætning, så har du ingen chance.

Læs mere her: https://finans.dk/erhverv/ECE12018472/saadan-faar-man-del-i-regeringens-nye-hjaelpepakke

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 23:30

Hvad gør firmaer som? Går til grunde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28

davidchristensen:

Hvad gør firmaer som? Går til grunde?

nogen gør - men har du ikke haft en omsætning af betydning du taber - og har du ikke løn som du kan få refunderet og er du ikke i en specialbranche - så skal du vel ikke gå til grunde nu

Støtten er til de som enten taber meget fordi staten har lukket deres butik/rejseselskab osv - og har store faste omk (som ikke er deres toilet papir og private husleje) eller de som taber mere end 30% omsætning beviseligt og kan få op til 23.000 kr per måned

Det er ikke til de som ikke kan påvise et tab men roder deres private husleje, toiletpapir og mad ind

vh John Hannover

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 00:36

"Det er ikke til de som ikke kan påvise et tab men roder deres private husleje, toiletpapir og mad ind"

Jeg oplever ligeså meget tab - måske netop fordi min privatøkonomi er i temmelig grad forbundet  med mit enkeltmandsfirma. Det er der vel ikke noget unaturligt ved? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

davidchristensen:

"Det er ikke til de som ikke kan påvise et tab men roder deres private husleje, toiletpapir og mad ind"

Jeg oplever ligeså meget tab - måske netop fordi min privatøkonomi er i temmelig grad forbundet  med mit enkeltmandsfirma. Det er der vel ikke noget unaturligt ved? :)

ingen anelse - du skriver alene om huslejen privat-  mad  -toilet papir som kunne tyde på du taber penge der intet har med Corona at gøre-  hvor du som design virksomhed ikke hører til værst ramte -

Du kan få erstatning hvis du kan vise du har tabt mere end 30% af din omsætning og er mindre end 10 ansatte - kan du det kan du få erstatning og ellers ikke

Masser af mennesker vil få tab på det her - uden det kan erstattes- det er forbeholdt de værre ramte - ex de som kan vise omsætning går ned med mere end 30% her i corona tiden. Derudover er mulighed for statsgaranterede lån til sunde virksomheder men igen er det jo ikke til din husleje, mad og toiletpapir

vh John Hannover

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 12:07
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

davidchristensen:

Nej, at moralisere og nedgøre dig her fordi du er i en situation hvor du kan se ned i et dybt sort hul er bestemt ikke passende! Vi er rigtig mange små selvstændige i dette land som er udsatte og hvor ting bestemt ikke er en dans på roser. Jeg sidder på nogen måder i en tilsvarende situation og på andre måder ikke. Hvis en kunde der forventes at placere en ordre på 1 mio kr ikke gør det pga COVID-19 har du så tabt noget? COVID-19 betyder for os at intet som vi regnede med bliver til penge - en kunde har lige fortalt at istedet for 250K i DB får vi 50K på en sag vi har arbejdet på i 5 måneder. COVID-19 kan køre os i sænk eller give os det bedste år nogensinde, men håbet og frygten er der uagtet.  

Hvad du er nødt til at indse er at du lever i et land, hvor langt de fleste vælgere er ligeglade med folk som dig, og at der er en grund til at næst efter personer på offentlig ydelse der aldrig har haft et job eller har udsigt til det, så sidder du i den gruppe der har størst fare for at ende i permanent fattigdom. 

Du lever også i et land hvor hvis din indtægt kommer på den forkerte side af en arbitrær dato så kan du enten ikke udnytte dine fradrag eller bliver brandbeskattet. 

Det er en uanstændig situation at offentligt ansatte enten er uberørte eller får gaver, medens privatansatte og selvstændige igen, igen, skal betale regningen.

Desværre tror jeg John's holdning til din situation er repræsentativ for hvodan du vil blive behandlet, og at der næppe er hjælp at hente fra staten.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:
Desværre tror jeg John's holdning til din situation er repræsentativ for hvodan du vil blive behandlet, og at der næppe er hjælp at hente fra staten.

underligt svar. Jeg synes for det første, du virker totalt utaknemmelig over de pakker som et samlet folketing faktisk kommer med og som koster mia af kroner og hjælper rigtig mange - og - 

Jeg er ikke mod David - synes bare han må forholde sig til, at han skal have et beviseligt tab af omsætning eller indtægt og så kan han få støtte - op til 100% af faste udgifter i FORRETNINGEN og/eller for tab af omsætning. De forhold han nævner

davidchristensen:

Jeg er selvstændig med et lille designfirma - og jeg er klart berørt af Coronavirus og Danmarks lockdown, da flere af de både nye og igangværende udviklingsprojekter er sat på pause.

er jo private udgifter - og dem er der mange der mangler dækning til - de har bare intet med sagen at gøre, her hvor der er støtte til de tab David måtte have i større omsætningsfald - eller som freelancer i indtægt - eller i form af fra 40-100% dækning af faste udgifter i FIRMAET

https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 

Den der grumpy- jeg hader staten og ingen gør noget for os - kan jeg slet ikke følge i disse dag

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 13:20

Alle de tiltag der er præsenteret i dag, kan de ikke hjælpe jer på nogen måde da?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)