Kære Amino-venner Jeg er selvstændig med et lille designfirma - og jeg er klart berørt af Coronavirus og Danmarks lockdown, da flere af de både nye og igangværende udviklingsprojekter er sat på pause. Jeg arbejder hjemmefra og har en husleje på 5800.-. Dertil løbende nødvendige månedlige udgifter på ca. 1200,-. Endelig skal jeg jo have penge til mad, toiletpapir og afspritningssprit. Men hvordan gør man rent konkret - og er mit regnestykke helt i skoven? |
du starter med total sammenblanding af din husleje privat, toilet papir - rensesprit og mad - og så noget afskrivning. Det skal du have renset først ikke - det her handler ikke om dine private udgifter overhovedet - OM det er en vits er den skidt hvis du samtidigt mener spørgsmålet alvorligt.davidchristensen:Jeg arbejder hjemmefra og har en husleje på 5800.-. Dertil løbende nødvendige månedlige udgifter på ca. 1200,-. Endelig skal jeg jo have penge til mad, toiletpapir og afspritningssprit.
Plus afskrivning af diverse udstyr/programmel.
Du kan så - hvis du har under 10 ansatte og har CVR som selvstændig få kompensation for din tabte omsætning ved at vise den inden (og perioden er ikke kendt) og for perioden 9/3 til 9/6 og er den så faldet mere end 30% kan du får kompensation for 75% af tabet dog max 23.000 per måned og 70.000 for hele perioden. Den tabte omsætning anslås først og efter 9/6 opgøres den nøjagtigt og skal formentlig revisorbekræftes.
Designerfirma vil ikke være omfattet af kompensation for faste udgifter - heller ikke de som er firmaets
vh John Hannover