Personlige holdninger lyder som en god start, nu du selv nævner det.
Du søger forhåbentlig ikke juridisk rådgivning ud fra folks personlige holdninger? Det er forhåbentlig baseret på fakta og viden. Ellers ender det galt, det har jeg set så tit, Im sorry to say.
Det er også derfor, at jeg ikke vil rådgive om noget i denne sag, for det er ingen tjent med. Hvad jeg tror, eller hvad jeg synes, kan blive farligt at efterleve, hvis det viser sig at være forkert.
Lad mig forklare det sådan her :
Jeg vælger at stille spørgsmålet herinde fordi det efter min bedste overbevisning er et af de bedste steder at gøre det i et åbent forum.
Det er endnu ikke sikkert om det for mig personligt bliver nødvendigt med prof. juridisk rådgivning ifb. med min egen virksomhed. Jeg har (naturligvis) i første omgang søgt dialogen, og tror og håber på at udlejer og mig selv kan finde en løsning.
De betragtninger jeg får herinde er noget jeg kan tage med mig ift. alle de forskellige tolkninger prof. jurister lige nu poster online omkring erhvervsleje og (risiko) ansvar.
Det er helt iorden at du ikke 'har lyst til at 'rådgive', men kan du så ikke (sagt i al høflighed) bakke ud, istedet for vedholdende at argumentere for at det ikke er iorden at rejse spørgsmålet?
Ovenstående var ment som et retorisk spørgsmål, du behøver ikke at svare.
Godspeed.