I den nuværende situation er det vel mere konkurrence forvridende, at de etablerede selskaber kommer til at få støtte, imens nye virksomheder må klare sig selv og nok forgæves må forsøge at komme ind på et marked hvor der jo netop bliver ulige vilkår.
Jammen, når I først have planlagt at starte 01.04.2020 er I jo ikke en "nye virksomheder". I har slet ingen virksomhed og er ikke selvstændige, så I er omfatte af nogen af de andre hjælpepakker.
I den nuværende situation er det vel mere konkurrence forvridende, at de etablerede selskaber kommer til at få støtte, imens nye virksomheder må klare sig selv og nok forgæves må forsøge at komme ind på et marked hvor der jo netop bliver ulige vilkår.
Jeg under såmænd dem der er startet før feb 2020 og dem der har omsætning på over 15.000kr at få hjælp i denne ulykkelige situation. Men det ene udelukker vel ikke det andet, hvis man skal tænke fremad og skabe virksomheder og arbejdspladser. De tanker vi har sat igang, er at vi sætter i bero og lige anskuer situationen. Men tankerne om at vi begge skal søge lønmodtager stillinger i det offentlige har da strejfet os. Tænker måske at andre nystartende overvejer det samme og det er da rigtig ærgerligt. Vi kommer ikke til at gå sultne i seng, men det kan nok være at planen om at selvstændige må droppes. Noget vi ellers har planlagt og arbejdet imod i to år.
Måske istedet for at brokke dig over at du ikke kan få starthjælp som selvstændig, skulle du prise dig lykkelig over at du får udryddet romantiske tanker om hvad det drejer sig om. Det kan være I bliver frelst fra at ryge ud i noget der skader jer, for umiddelbart lyder dette som samme type brok som når man hører fra en på kontanthjælp der bare synes at det offentlige skulle hjælpe dem med at starte XYZ.
Denne nødpakke synes at blive fantastisk for revisorer, men næppe arbejdet værd for særlig mange virksomheder.
Jo, vi har startet op på papiret og åbnet erhvervskonto. Men ikke alle firmaer starter omsætning fra dag et. Vi har indkøbt udstyr og så småt nogle varer. Det var salg der skulle have startet 1.4.
Havde vi været mere rutineret, havet prøvet det her før og haft en større bankkonto havde vi fortsat som planlagt. Nu sætter vi det lige i bero. Ser hvordan udviklingen går ang. opstart med det ene øje og efter faste job med det andet.
Måske ændrer markedet sig og vilkårene for opstart.
Jeg er egentlig ikke bitter over situationen, bare ærgerlig over at måtte droppe det. Og jeg tænker, at andre der lige er startet op eller er lige ved det vil vende om. Det er måske godt for nogen, men vel ikke for samfundet som helhed.
ja du kan sige, at de her 15.000 som er undergrænse er det beløb alle må æde - store som små selv - da der ikke er råd til 100% til alle. Du må jo gerne forsætte som fotograf . men jeg ved godt det ikke er blevet lettere.
15.000 omsætning eller 10.000 efter skat - må alle nok se som billigt sluppet i denne krise desværre - du må nok i dit "tak for ingenting" se lidt længere ud trods alt. Et nettotab på 10.000 er vi mange der har - folk der fyres og alle de som får kompensation vil tabe langt mere end 10000 per måned - men forhåbentlig reddes deres forretning ved at faste omk dækkes fra 40 - 100% - eller oms kompenseres - men selv de får jo masser af tab selv
vh John Hannover
Ikke fotograf, men fysioterapeut.
Dvs. er blevet pålagt at holde lukket = Ingen mulighed for omsætning!
En kollega/konkurrent med mindst 15.000 i mdl omsætning bliver kompenseret. Konkurrenceforvridende jo da.
Det er super ærgeligt, men det er situationen for os allesammen lige nu.
I skal bare bruge tiden på at forberede jer og se om I kan starte op alligevel når vi er ved at være ovre det værste. Nu ved jeg ikke hvad I vil kaste jer over, men i kølvandet på en krise opstår altid nogle muligheder og I har måske ikke de stærkeste konkurrenter lige pt. da de ikke som I har haft mulighed for at navigere uden om det værste krise.