Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan får man del i regeringens nye hjælpepakke

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige få den til at lave det som et link.  Men copy/paste det. 

https://finans.dk/erhverv/ECE12018472/saadan-faar-man-del-i-regeringens-nye-hjaelpepakke/?fbclid=IwAR0nbytHRccRRB5ntQk1Kxfvki9R0tQvejQLcKXEm7RaYRsknmgm5EsJfPU&ctxref=ext

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:57

Tak for linket.
Jeg sad netop og ledte efter mere information. Der står endnu intet på Virksomhedsguiden, selv om det er der man henviser til.

Det bliver spændende at se, hvilke dokumentationaksrav der bliver stillet.
Ordningen må på den ene side ikke være for tung at håndtere, på den anden side skal det heller ikke være et ta-selv-bord :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02

Allan66:
Det bliver spændende at se, hvilke dokumentationaksrav der bliver stillet.
Ordningen må på den ene side ikke være for tung at håndtere, på den anden side skal det heller ikke være et ta-selv-bord :-)

til ordningen om lønkompensation er at sige - at den er aconto - og så skal den endeligt gøres op OG den skal så revisor attesteres  og hvis der er en faglig repræsentant - også bekræftes af denne

Jeg venter at der bliver krav om revisor attestation også af kompensation for fasteudgifter og kompensation for dem i de værst ramte og for de små selvstændiges omsætningstab på mindst 30% for at få de max 23.000 

Revisorattestation vil naturligvis koste - og kunne være flaskehals, men da det står tydeligt i det nu vedtagne, så tror jeg man må forvente det følgers op hele vejen i alle ordninger - og så må der findes fornuftige måder at kunne vise tab af mindst 30% oms - tab i på fasteomk osv og uden en eller anden autoritet til kontrol, ville det jo være et tag selv bord som ingen kunne leve med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 17
Skrevet kl. 17:18

Cookie - John Hannover:

Jeg venter at der bliver krav om revisor attestation også af kompensation for fasteudgifter og kompensation for dem i de værst ramte og for de små selvstændiges omsætningstab på mindst 30% for at få de max 23.000 

Revisorattestation vil naturligvis koste - og kunne være flaskehals, men da det står tydeligt i det nu vedtagne, så tror jeg man må forvente det følgers op hele vejen i alle ordninger - og så må der findes fornuftige måder at kunne vise tab af mindst 30% oms - tab i på fasteomk osv og uden en eller anden autoritet til kontrol, ville det jo være et tag selv bord som ingen kunne leve med

Det var den pakke for små enkeltmandsvirksomheder, som blev meldt ud i dag.
Jeg har ikke kunnet finde noget konkret om den endnu.

Jeg er sådan set enig i at en revisorattestation burde være et krav, men tror at det vil blive et problem for mange af de helt små virksomheder.
Det vil både blive en gevaldig flaskehals, og mon ikke også det vil blive temmelig bekosteligt, hvis virksomheden normalt ikke anvender en revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53

Allan66:
Det var den pakke for små enkeltmandsvirksomheder, som blev meldt ud i dag.
Jeg har ikke kunnet finde noget konkret om den endnu.

Jeg er sådan set enig i at en revisorattestation burde være et krav, men tror at det vil blive et problem for mange af de helt små virksomheder. Det vil både blive en gevaldig flaskehals, og mon ikke også det vil blive temmelig bekosteligt, hvis virksomheden normalt ikke anvender en revisor. 

den er jo ikke vedtaget heller - men min forventning er at den i lighed med øvrige ledsages af revisorkrav for attestation - der vil jo være tale om måske 70.000 kr som ellers er tag selv bord - og så må man finde en måde hvor man let (regnskab med bilag/bank afstemning) kan vise omsætningen for de perioder inden som udvælges og så for 9/3 til 9/6 - Det vil givet kunne give flaskehals og sikkert koste 3-5000 kr men jeg TROR det bliver et krav. ellers kan jo alle med et CVR i princip hæve 70 t uanset tab eller ikke  uanset omsætning inden osv. Hvilken anden rimeligt sikker dokumentation der kan findes for en enkeltmands (eller anden lille) ser jeg nok ikke 
Det må man nok indstille sig på inden man søger - og så også - at det jo først er ud fra skøn formentlig også - korrigeres efter de præcise tal efter 9/6 så flaskehalsen bliver ikke ved de første udbetalinger men efter perioden først

vi må vel vente og se

vh John hannover

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 22:24

Cookie - John Hannover:
den er jo ikke vedtaget heller - men min forventning er at den i lighed med øvrige ledsages af revisorkrav for attestation - der vil jo være tale om måske 70.000 kr som ellers er tag selv bord - og så må man finde en måde hvor man let (regnskab med bilag/bank afstemning) kan vise omsætningen for de perioder inden som udvælges og så for 9/3 til 9/6 - Det vil givet kunne give flaskehals og sikkert koste 3-5000 kr men jeg TROR det bliver et krav. ellers kan jo alle med et CVR i princip hæve 70 t uanset tab eller ikke  uanset omsætning inden osv. Hvilken anden rimeligt sikker dokumentation der kan findes for en enkeltmands (eller anden lille) ser jeg nok ikke 
Det må man nok indstille sig på inden man søger - og så også - at det jo først er ud fra skøn formentlig også - korrigeres efter de præcise tal efter 9/6 så flaskehalsen bliver ikke ved de første udbetalinger men efter perioden først

Om det er så enkelt som du beskriver kommer 100% an på om din virksomhed lever af mange ordrer/leverancer og betalinger eller det er en virksomhed med få store betalinger. Nu er der ikke meget specifikt ude lige nu, men en håndværker der laver 3 badeværelser a 300000kr/år er ret svær at dokumentere årsagssammenhæng på, men ikke desto mindre kan de få ødelagt deres forretning.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

BroncofanDK:
Om det er så enkelt som du beskriver kommer 100% an på om din virksomhed lever af mange ordrer/leverancer og betalinger eller det er en virksomhed med få store betalinger. Nu er der ikke meget specifikt ude lige nu, men en håndværker der laver 3 badeværelser a 300000kr/år er ret svær at dokumentere årsagssammenhæng på, men ikke desto mindre kan de få ødelagt deres forretning.  

det må vi jo afvente og se - mit GÆT er det holdes simpelt og den nævnte håndværker sikkert vil kunne komme ind under ordningen. Jeg forventer ikke krav til årsagssammenhæng (heller ikke nævnt) men alene til tid og omsætning - og ja hvis det er ½ år siden sidste omsætning kan det nok være vanskeligt - men lad os vente og se - De vil være nød til at holde det meget enkelt med nogle perioder der skal måles op med 9/3 til 9/6 og største risiko er at de kreative kan finde på at udskyde fakturaer i den periode til efter 9/6

vh John Hannover

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 11:11

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:

det må vi jo afvente og se - mit GÆT er det holdes simpelt og den nævnte håndværker sikkert vil kunne komme ind under ordningen. Jeg forventer ikke krav til årsagssammenhæng (heller ikke nævnt) men alene til tid og omsætning - og ja hvis det er ½ år siden sidste omsætning kan det nok være vanskeligt - men lad os vente og se - De vil være nød til at holde det meget enkelt med nogle perioder der skal måles op med 9/3 til 9/6 og største risiko er at de kreative kan finde på at udskyde fakturaer i den periode til efter 9/6

vh John Hannover

Vore forventninger til hvad der kommer til at ske er ret ens, men ikke vore bekymringer. Det er langt værre at øge det strukturelle offentlige forbrug gennem fyringer og konkurser i det private erhvervsliv end at gøre for meget. En mistet ansat i industrien kostede i 2011 tal 329000kr i tab for staten, så der skal ikke reddes mange arbejdspladser før uberettigede udbetalinger går i 0. 

En kæmpe problematik ligger i at alle regeringer siden Løkke's første har brugt for mange penge, og ikke rigtig har forstået hvad Kaynes advokerede med at spare op så du havde penge at bruge i krisetider. De ting der er gjort giver en kæmpe langsigtet regning til virksomheder, og øger den offentlige sektors procentuelle omkostning

PT er det vigtigste rent faktisk at virksomheder og private arbejdspladser bevares, men det er tydeligt i mit kontaktnetværk at dele af industrien rammes forsinket i forhold til andre og næppe får samme hjælp.

Tilmeldt 15. May 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mine kone og jeg skulle været startet op som selvstændige her 1.4.2020. Det må vi droppe nu. I hvert fald ind til videre.

Alle de her tilskudsordninger hjælper kun dem der er etableret. Dem der har en historik i deres omsætning. Dem vi skal konkurrere imod vil kunne få hjælp og det bliver endnu sværere at komme ind og starte op. 

Skulle det blive muligt for nye firmaer at komme ind og få støtte, så vil vi sætte igang igen. Som det er nu tør vi ikke. Ærgerligt når vi havde set så meget frem til at blive iværksættere. Så nu må vi ud og søge arbejde og det ser virkelig svært ud. 

Tilmeldt 17. May 17
Skrevet kl. 11:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isabella99:

Mine kone og jeg skulle været startet op som selvstændige her 1.4.2020. Det må vi droppe nu. I hvert fald ind til videre.

Hvis I endnu ikke har startet virksomheden, er I vel enten lønmodtagere eller på dagpenge, så I er sikret med en af de andre hjælpepakker.
Jeg kan ikke lige se argumentet for at virksomheder, der endnu ikke er startet skulle omfattes.

Ja, det er ærgeligt at I må må udskyde jeres virksomhedsstart, men det er ganske fornuftigt i den nuværende situation. Dermed sikre I jer faktisk bedre, end I ville være som selvstændig.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)