Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tænker i om den nye hjælpepakke til de små virksomheder?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

1/3 af de selvstændige tjener mere end kontanthjælpen, så hvis revisoren koster 5000 kroner, er det vel lige før, det ikke kan betale sig at søge den erstatning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21

Louise Lamberth - Tekstfokus:

1/3 af de selvstændige tjener mere end kontanthjælpen, så hvis revisoren koster 5000 kroner, er det vel lige før, det ikke kan betale sig at søge den erstatning.

tror du mener mindre end kontant hjælpen - men lad os sige de har 12.000 x 3 >>>>>= 36.000 og så 75% kompensation 27.000 ind og 5000 ud - som sikkert i så let eksempel kunne være 3000 ud  og over 20.000 kr retur - 

Jeg ville tro en del der tjente så lidt ville synes det var meget godt - og ellers var det nok argument for mange om at kontantjælp var for høj, hvis den type mennesker havde så godt råd til at undvære?

Hjælpepakkerne er jo først og fremmest til de som for alvor taber - så hvis nogen synes det er for meget besvær for at få nogle tusinde i lommen, så sparer de jo os alle for den omkostning. Det er svært at give stor dækning til nogen der ikke har stort tab trods alt.

Om det så er 1/3 af ALLE selvstændige der har under kontanthjælp afhænger nok af kriterier . det er formentlig CPR selvstændige-  og der er jo 100.000 af virksomheder der tjener mere - men i det hele taget, er det en ofte set, men vanskelig troværdig statistik, da personlig virksomhed og CPR freelancere absolut ikke har offentlige regnskaber og ingen offentlig myndighed trækker den statistik

Ved du hvor den kan findes på nogen troværdig basis?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nok mere almindeligt at miste en del af indtægten end hele indtægten. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Det er nok mere almindeligt at miste en del af indtægten end hele indtægten. 

givet- det er jo også det alle ordningerne går på - at man kan få feks 75% af det man mister dækket - det er vel fint - det er jo KUN ved tab man har behov for dækning og man kan sagtens få dækket tab der bare er del. Omsætning skal som minimum gå 30% ned  så dækkes tabet 75% - Mindre end 30% må folk så selv bære. Langt fra ALT dækkes

Har du tabt omsætning fra 100.000 ned til 50.000 er det 75% af 50.000 kr - dog max 23.000 du så får og de 23.000 kan vel være godt udtryk for den indtjening du tabte ved at tabe omsætningen på 50.000 kr- bare som eksempel - for nogle er det godt (de som vel sparer et vareforbrug) for andre mindre godt hvis al omsætning er penge i lommen. Det er bare en pragmatisk og mulig løsning 

De som lukkes helt får dækket faste udgifter men ikke penge i lommen til egen mad osv så det har omkostninger uanset hvad, men håbet og forventningen, også fra alle erhvervsorganisationer er - at det rækker til at trække folk igennem nogle møg måneder

Dagpenge f.eks dækker jo heller ikke et helt løn tab med en % op til kr xxx osv - det er jo det helt almindelige princip - folk siger vel ikke nej til dagpenge, selv om der er krav og de ikke dækker hele den gamle løn.

vh John Hannover

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 08:07

Hej Cookie,

Tak for din hurtige agaren med din blgo-post:

Cookie - John Hannover's Blog:

om ud fra det der blev sagt - også vel må omfatte de små selskaber ApS og IVS - idet kravet blot hedder, at virksomheden skal have et CVR nummer og må ikke have mere end 10 ansatte. 

HEr bliver jeg noget i tvivl, generelt bruges ordet virksomheder om personlige virksomheder m/u VSO.

Selskaber er IVS, ApS, AS mm., hvorfor jeg nøje har læser efter dette. Her vi mere som underbygger ovenstående udsagn?

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 08:26

Hvad nu hvis man kunne lave en simpel ordning for virksomheder med en simpel økonomi baseret på den samlede indtægt året før.

Uden revisor.

Og når året var gået, så man på, om man havde tjent for meget, så skulle man betale tilbage. 

Jeg forestiller mig, at det her bliver megabesværligt, lange køer, høje revisorregninger. 

Og så vil økonomien altså være påvirket længe, ikke kun tre måneder. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 18:34

Cookie - John Hannover:

Om det så er 1/3 af ALLE selvstændige der har under kontanthjælp afhænger nok af kriterier . det er formentlig CPR selvstændige-  og der er jo 100.000 af virksomheder der tjener mere - men i det hele taget, er det en ofte set, men vanskelig troværdig statistik, da personlig virksomhed og CPR freelancere absolut ikke har offentlige regnskaber og ingen offentlig myndighed trækker den statistik

Ved du hvor den kan findes på nogen troværdig basis?

Beskæftigelsesministeriet mener da at vide det!

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/beu/spm/77/svar/1636709/2154215/index.htm

Heraf kan vi jo så læse at 10800 selvstændige forsørgere lever under den grænse hvor kontanthjælpsmodtagere får ekstramidler for at hjælpe deres "fattige" børn, men hvor selvstændige intet får. 

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:00

Gæt: Hvis de forældre med CVR-nummer ikke kan få den ydelse trods lav indtægt, skyldes det måske, at de har en partner med højere indtægt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04

det fremgår ja - dog også at de jo dels ses som enkeltår = ofte opstart og dermed kan indgå hvor de ingen indtægt har for derefter at tjene styrtende og dels at de som har anden indtægt under det år ikke medgår - så den er lidt svær. At det ikke giver stor indtægt i et opstartsår at komme igang - er den satsning man gør for at få stor indtægt næste år - så en måling på udvalgt år vil jo have en svaghed ved at alle første års indgår og kun uden anden indkomst det år f.eks løn, dagpenge eller kontanthjælp på noget tidspunkt i perioden. At starte som selvstændig vil hvert år får mange der har 0 indtægt fra det - det er ikke så overraskende for mig - snarere kunne jeg have troet det var mere end 10.800 på et år - 

Har de under kontanthjælp i indtægt og opfylder regler for kontanthjælp - ja så får de jo fyldt op til kontanthjælp. Jeg tror ikke man skal være misunderlige på kontanthjælpsmodtagere - men alle selvstændige der har mindre indkomst end kontanthjælp og opfylder samme regler som andre modtagere af kontanthjælp, vil som minimum få fyldt op til kontanthjælp

Mange der tælles med - har sikkert ægtefælle med for stor indkomst til kontanthjælp og vil måske være nogen der starter helt småt - med at massere lidt - klippe - fotografere bygger en lille webshop op - som år 1 aldrig vil kunne forventes at give fuldtids løn - ganske bevidst og med åbne øjne

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24

Faktisk forstår jeg intet af at tallet ikke er meget større. der er 55.000 med PMV = CVR med max omsætning under 50.000 - de burde vel alle have mindre indtægt end kontanthjælp fra deres CVR men de har så nok ofte haft anden indtægt

En del af dem regnes jo ikke hvis de har anden indkomst - men at der er 10.000 af dem f-eks som ikke laver andet  - er 18 år og studerer eller er under uddannelse eller måske forsørges af partner/ægtefælle - det tror jeg da gerne. 

I min omgangskreds er der flere der har CVR som de måske bruger en time på her og der - og ellers forsørges af ægtefælle - hvor gammeldags det end lyder - men det er der jo mange i DK der gør - langt 

jeg ville have troet tallet et vilkårligt år var langt højere end 10.000 der tjente mindre/overskud til skat end 10.000 om måneden på et CVR - jeg gør feks men bruger jo heller ikke voldsomt med tid Stick out tongue

vh John Hannover

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)