Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tænker i om den nye hjælpepakke til de små virksomheder?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

Hej Cookie,

Tak for din hurtige agaren med din blgo-post:

Cookie - John Hannover's Blog:

om ud fra det der blev sagt - også vel må omfatte de små selskaber ApS og IVS - idet kravet blot hedder, at virksomheden skal have et CVR nummer og må ikke have mere end 10 ansatte. 

HEr bliver jeg noget i tvivl, generelt bruges ordet virksomheder om personlige virksomheder m/u VSO.

Selskaber er IVS, ApS, AS mm., hvorfor jeg nøje har læser efter dette. Her vi mere som underbygger ovenstående udsagn?

Ifølge Dansk Erhvervs foreløbige vejledning, så er ejerledere ikke omfattet af muligheden for lønkompensation ved hjemsendele.

Så vidt jeg kan se, skal de i stedet omfattes af kompensationsordningen for selvstændige, hvis de opfylder betingelserne, som John også skrev.

Direktører er omfattet som funktionærer, såfremt de ud fra en almindelig ansættelsesretlig vurdering må anses som lønmodtagere omfattet af funktionærloven. Ejere eller medarbejdere med væsentlige ejerandele vil ikke være omfattet af lønkompensationsordningen, da disse ikke anses for lønmodtagere.

https://www.danskerhverv.dk/corona/vejledning-om-lonkompensation/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05

Ole Lynge Andersen:

Ifølge Dansk Erhvervs foreløbige vejledning, så er ejerledere ikke omfattet af muligheden for lønkompensation ved hjemsendele.

Så vidt jeg kan se, skal de i stedet omfattes af kompensationsordningen for selvstændige, hvis de opfylder betingelserne, som John også skrev.

Direktører er omfattet som funktionærer, såfremt de ud fra en almindelig ansættelsesretlig vurdering må anses som lønmodtagere omfattet af funktionærloven. Ejere eller medarbejdere med væsentlige ejerandele vil ikke være omfattet af lønkompensationsordningen, da disse ikke anses for lønmodtagere.

https://www.danskerhverv.dk/corona/vejledning-om-lonkompensation/

super med lidt afklaring her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 06:13

Cookie - John Hannover:
på ca 14 dage tabt ca 1,7 mio kr i pensionsformue sat som 40/60% aktier-obligationer

Kære John

Jeg kan virkelig forstå din ærgelse - men jeg tænker også, at de nok skal komme op igen ret hurtigt. I det  hele taget er det et ret godt tidspunkt at  invistere i aktier på, nu.

I mit tilfælde, så har  jeg  heldigvis en økonomisk buffer i form af en opsparing - men  jeg  oplever  også, at  næsten alle mine kunder og grundlag for at  have en sund - eller bare sammenhængende privatøkonomi -  er  fuldstændigt eroderet, pulveriseret - så  jeg har i den grad mistet min omsætning.

Jeg har i en anden tråd fortalt om min situation - som jeg fornemmer du desværre nedgører lidt. 

Jeg er supertaknemmelig for, at den danske stat sammensætter disse tiltag. Jeg er jo selv dansker og ønsker vores samfund top-dollar alt det bedste.

Men, hvis jeg må sløjfe mit firma og gå på kontanthjælp for et overleve som individ - er en virkelig dårlig løsning! - ikke kun for mig, men samfundsstrukturelt.

Jeg håber eddermame på det bedste - og med lidt lykke og held - så kan alt  det her faktisk ruste os (og mig)  til at  blive bedre.

KH David

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

davidchristensen:

Men, hvis jeg må sløjfe mit firma og gå på kontanthjælp for et overleve som individ - er en virkelig dårlig løsning! - ikke kun for mig, men samfundsstrukturelt.

Jeg håber eddermame på det bedste - og med lidt lykke og held - så kan alt  det her faktisk ruste os (og mig)  til at  blive bedre.

det er helt klart ikke godt nej - Mange vil få et slag - folk fyres og går fra gode lønninger til dagpenge (eller kontanthjælp eller ingen ting hvis de ikke har a-kasse) og selvstændige og freelancere må æde de første 15.000 kr selv som udgangspunkt og risikere samme vej - og det er langt fra godt for nogen som helst. 
Det er nok bare sådan man har lagt snittet i enighed - i håb om at det ikke bliver så lang tid, og at de fleste forhåbentlig så - med en økonomisk buffer og-  udsat moms - udsat B skat - nedsat forskud til det nye overskud -  klarer 2-3 mdr med tabte 15.000 kr

Det er noget møg for alle som rammes helt klart - reelt tror jeg slet ikke jeg tør tænke på hvad konsekvensen vil blive for hele samfundet, velfærd - Arne vil nok ikke lige få penge til tidlig tilbagetrækning - masser bliver arbejdsløse - selvstændige som har sat penge i en opstart men ikke er inde i omsætning i alle fald få udsat deres indtægt uden kompensation - pensioner - også arbejdsmarkeds får en på hatten når markedet går 40% ned (og ja må håbe det over år kommer op) og staten kommer til at skulle kratte en masse penge ind til dækning af 150 mia eller mere brugt her (og det bliver dyrere) og fremtidige støtte fonde.

til gengæld skinner solen lige nu, og rigtigt mange mennesker hjælper hinanden og passer på hinanden 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)