Rregeringen har lavet følgende hjælpepakke til virksomheder under 10 ansatte: Ordningen betyder, at virksomheder på under ti ansatte vil blive kompenseret, hvis de oplever et tab på mere end 30 procent. Her vil staten dække op til 75 procent af omsætningen, men maksimum 23.000, siger Simon Kollerup. |
Hvad tænker i om den nye hjælpepakke til de små virksomheder?
|
gennemgået yderligere her - men ja max 23 t https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hehe ... Der er vist et par revisorer på linjen, der skal arbejde på at udvikle lidt humor. :) |
Jeg var en med 1 stjerne - og jeg er ikke revisor og har aldrig været det og tjener ikke EN øre på det her (tværtimod er jeg pensionist og har på ca 14 dage tabt ca 1,7 mio kr i pensionsformue sat som 40/60% aktier-obligationer - Det er mit eget valg med den fordeling, og alt kan jo stige igen, men jeg er da klart EN af taberne på det her - helt uden kompensation - Min pension fra nu og mange år frem vil få et ordentligt HAK - det var så lidt åbenhed om egen økonomi og jeg æder den uden klage) Det kan være det var humor at gøre grin med kontrol- men hold da op en umoden en af slagsen. Det er klart du ikke KAN mene, at man skulle hælde måske 150 mia støtte ud = + 10 gange udbytte skandalen uden kontrol - og så se aviser flyde over med hvordan VORES penge blev brugt på svindlere. Det ville ødelægge SÅ meget for fremtidige muligheder, hvis det de vedtog, ville vise sig at føre til penge fra helt almindelige skatteydere mm - til svindlere der anmeldte tab der slet ikke eksisterede. For min skyld kunne skat eller finansministeriet da selv kontrollere - men de har jo slet slet ikke personale til det - men betaler så revisorer for det - til 80% af udgiften som staten kompenserer firmaerne. Det kan godt være du er skide misundelig på at nogen her får arbejde - men det er ret så umoden humor ganske ærligt - og ikke let at afkode heller - og det burde netop en med fokus på tekster da være FØRST til at forstå??. Det du skal fokusere på er, at her har Danmark stået sammen fra ny borgerlige og AL til Enhedslisten og SF og på ren rekordtid bygget en hjælpepakke op- som vil pumpe mia ind i selvstændige - til glæde for rigtigt mange - men desværre uden at redde alle. Det er fandemig flot kørt. der kan sagtens være mangler - det må vi se. Eneste bøn/håb fra mig er, at kontrol laves så simpelt som muligt - ud fra eksisterende regnskaber uden at det kræver fuld revision af gamle regnskaber - og så meget som muligt, ud fra årsopgørelser (selvstændige CPR freelancere), momsangivelser og andet tilgængeligt - så revision i det hele taget tidsmæssigt bliver muligt, for det trækker på nerverne hos de som måtte få tilskud, at vente på den endelige godkendelse, skal de betale tilbage eller ikke - til længe efter 9/6 og så håber jeg ansøgningen holdes så forståelig for alle - at den ikke skal føre til mange flere omkostninger - måske i unøde vh John Hannover og undskyld min manglende humor |
;) Jeg tror bare, du skal læse det sådan, at mine forventninger til, at udgiften bliver lav - og den bureaukratiske byrde også for den enkelte selvstændige erhvervsdrivende - den kan ligge på et afgrænset sted. Og der taler jeg af erfaring med de systemer. Jeg kan godt forstå, der ikke er meget at grine ad med det tab, du har haft, men jeg ved også, at mange iværksættere faktisk ikke har råd til at tabe ret meget - eller vente ret længe på deres penge - så jeg tænker, at trods hjælpepakken vil det nok få nogle krasse følger. |
det vil et stensikkert- men der er jo masser som nu ex er lukket 100% efter krav - og som kan have faste omkostninger - for den sags skyld på 5-50 mio kr - som de ikke kan komme af med - og som de nu får 100% kompenseret - og Der er jo også mange der har benyttet hjemsendelse frem for fyring med 75% kompensation - noget der givet glæder de som slap for fyreseddel - og holdt de gode tæt til virksomheden og endeligt Er der da givet mange freelancere, som lever af at være freelancer med CPR for den sags skyld - og netop klarede dagen og vejen med en skattepligtig indtægt på 30.000 om måneden eller lidt mere - og som nu kan få 3 x 23.000 kr i kompensation Læg dertil statsgaranterede lavrente lån til at holde andre basalt set sunde virksomheder flydende, med en ramme på 25 mia ialt + forlænget dagpenge periode og sygedagpenge mm til den gruppe. Jeg synes man har været hele turen ret godt rundt. Ikke alle vil være glade, men - der er mere grund til ros end ris.
Jeg er da ikke i tvivl om, at ordninger med alt kommer op i de her ca 150 mia danske kr ( udbytteskandalen var vel i ca 12,5) så NOGEN må vel få glæde af det :) Jeg er ikke i tvivl om, at det er historisk enighed og hastighed om noget som langt fra redder alle - men forhindrer et totalt nedbrud i store sektorer godtordigen som det hedder :) vh John Hannover |