Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere branchekoder under et cvr nummer ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude, jeg ny her og har et spørgsmål jeg håber nogen kan hjælpe mig med :)

Min kæreste har oprettet et cvr nr med branchekode der har med negletekniker at gøre, dette er ved siden af hendes normale arbejde.
Mit spørgsmål er så om hun kan tilføje en branchekode der har med Bygningsmaler at gøre, da jeg er maler og godt kunne tænke mig at lave lidt i weekenden ved siden af mit normale arbejde.

Kan dette lade sig gøre eller skal der oprettes et separat cvr med branchekode til malerfaget?

Håber jeg har formuleret det så det er forståeligt og nogen kan gøre mig lidt klogere på emnet, tak på forhånd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58

Det kan hun - og hun kan som også drive en ekstra branche uden ny kode hvis det er ren bi branche (ikke hovedformål og omsætning) og ligger under 300.000 kr oms om året

OM det så er en god ide - at du laver noget som hun jo beskattes af og ejer - og OM du så burde ansættes - eller være medhjælpende ægtefælle er en anden sag - men ja - hun må have flere brancher i samme CVR - uden branchekode hvis det er mindre end hoved branche og under 300.000 kr - men det koster jo ikke med en branche mere.

Tænk mere over OM det er god ide at hun laver skat og regnskab af din indsats - eller om du skulle have dit eget CVR (med omk til bank osv og måske dagpenge betydning)

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46
Tak for svaret.
Lige et tillægsspørgsmål.
Hvis det jeg laver hiver flere penge ind end det hun laver så går den ikke eller hvordan skal det forstås?
Hun har få kunder og det er små beløb, jeg kan have en enkel kunde der så overstiger det beløb hun tjener på et år. Kan det jeg laver så stadig tælle som bi branche under 300k uden at tilføje ny kode?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30

det er ikke en god ide hvis det er en kæreste og du ikke er ansat - at du laver indtægt og din kæreste beskattes  - lav dit eget ud fra din beskrivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)