Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af rækkehus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har nogle spørgsmål vedr udlejning af mit rækkehus. Jeg har selv boet i huset i 5 år, hvor Jeg efterfølgende har lejet det ud, på nu 6. År.

Mit spørgsmål: Er det en god forretning?

Hytten er købt for 800.000 og efterfølgende renoveret.

Regnskabet ser således ud:

Leje: 68.400
Udgifter: 57.900 >
Renovation 2326
Forsikring 2300
Realkredit 46.280 (renter: 3912 bidrag: 4684)
Ejendomsskat 7000

Jeg kører efter Kapitalafkastordning.

Bliver jeg beskattet af de afdrag der er på ejendommen? For så virker det som som om jeg lige så godt kunne betale skat ved et eventuelt salg af ejendommen..

Jeg skal til at have ny leje ind og vil skifte en dør, som jeg har forstået det skal det trækkes fra efter det antal år ejendoms har været lejet ud. Dvs 6/30. Hvor resten bliver lagt til anskaffelsessummen, men er det godt?

F.eks. Dør 4000,- 6/30 = 800,- som kan trækkes fra og de 3200,- bliver lagt til anskaffelsessummen. Korrekt?

Håber I vil hjælpe lidt her :-)

Mvh Christian

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Resultatet bliver -47.406 kr. Så umiddelbart ikke god forretning. Kapitalafkastordningen er død, da den giver 0%. Med store renteudgifter bør du overveje Virksomhedsordningen (VSO) for at få højere fradrag for dine renteudgifter. (med vso flytter du fradraget fra kapitalindkomst ca. 29% fradrag til fradrag i den personlige indkomst) Du vil ikke skulle betale skat ved salg af ejendommen, da du selv har boet i huset. Om det er godt eller ikke, at man skal lave en fordeling med vedligeholdelse kontra forbedring, er ligemeget, for sådan er reglerne nu engang lavet.
Tilmeldt 27. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Det virker som et vildt, regnestykke med et minis på 47.406. Renter er årligt 3912,- og bidrag 4684,- = 8596 ialt, er det højt?
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gik selvfølgelig ud fra at de 46.280 var renter. 

Med 8.596 kr. i renter og bidrag, så giver VSO lige knap så meget mening, da det nok vil koste en revisorregning også.

Men så bliver regnestykke jo istedet -9.722 kr. som årligt underskud af udlejningen med de tal du har givet.

Det er jo ca. 1% i rente og bidrag på gælden af 800.000 kr.

Tilmeldt 27. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, og så er der taget højde for at det afdrages på lånet med ca 37.600 årligt?
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Afdragetlånet, har intet at gøre med resultatet af udlejningen :) 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil vurdere om det er en god forretning må du også inddrage evt. gevinst/tab på ejendomsværdien ved din udlejning :)

Hvis du har et underskud på ca. 10k om året, skal du ca. have en værdistigning på 1,25 % for, at den går i 0,- 

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 27. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm, jeg er sku helt væk her. Indtægter minus udgifter så er der ca 10.500 tilbage. Alligevel giver det underskud?
Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er noget rystet over at du ikke har bedre styr på din økonomi.

Syntes at det ser meget godt ud --med de få oplysninger du giver

Tilmeldt 27. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Er rystet over de svar det bliver givet herinde..

Første svar tror der er rente udgifter for over 40.000 og en ejendom til 800.000 Jesus.

Tak for jeres svar, jeg finder en anden løsning..
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)