Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto - hvor er det billigt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

I forbindelse med mit studie vil jeg gerne åbne en webshop, da vores ene semester drejede sig om dette. Det meste er nemt at regne ud og finde priser på, men erhvervskonto... det er da en jungle. 

Jeg har en bror ved Nordea der snakker om 4.000 kr i oprettelse. Min egen bank siger blot det er dyrt, både i oprettelse og årligt gebyr

Jeg vil starte en enkeltmandsvirksomhed og jeg har ca. afsat 10.000 til alt. Det er blot et projekt/hobby med tanke på mit studie. Udvikler det sig, så vil jeg være lykkelig. 

Har i kendskab til banker med lav oprettelse og gebyr mod unge fer ønsker at starte en virksomhed

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det generelle er, at det ofte er billigst og nemmest i egen bank - og at andre banker ofte kan stille krav om, at det private så skal med.

Du kan bruge Lunarway til 2000 kr per år - men det er ikke helt som alm bankkonto da det er en top op konto - med top-op kort og ikke ret til nets/leverandør/PBS tilknytning af betalinger og besvær med mange betalingsløsninger i webshops - da de jo kan give banken Chargeback - så jeg tror du skal finde en alm bank og ja - prisen kan være 5000 i opstart og så noget fast - Der er visse som har rabat for under 23 - Du kan læse mere om en række banker og kendte priser mm her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Hvis 10.000 er dit budget, ville det ikke være realistisk at gå i banken for en erhverskonto, det billigste jeg har oplevet var 1900,- i oprettelse, som allerede nævnt er egen bank oftest billigst, eller skulle du få et tilbud der var bedre i en anden bank vil det ofte forventes at du også skulle flytte din nuværende beholdning til den nye bank.

Der er et negativt årligt gebyr på en erhvervskonto. Hvis du starter som enkeltmands virksomhed, er det jo i virkeligheden ikke nødvendigt med en seperat konto, sålænge du selv kan holde styr på hvad der er privat økonomi eller ej, og kan redegøre for dette og den fordeling der kommer til at ligge inden du omsætter for 40.000 og bliver momspligtig

Prøv evt. at gå i andre banker og "Hente tilbud" før du henvender dig til egen bank. Du kan også spørge efter deres oprettelses formula ( hvad der skal udfyldes osv.) før du går så langt, så du kan få overblik over hvad der skal bruges ved oprettelse, og hvad det betyder at havde en erhvervskonto

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

P.s.nygaard:
Hvis du starter som enkeltmands virksomhed, er det jo i virkeligheden ikke nødvendigt med en seperat konto, sålænge du selv kan holde styr på hvad der er privat økonomi eller ej, og kan redegøre for dette og den fordeling der kommer til at ligge inden du omsætter for 40.000 og bliver momspligtig
det vil 99% af alle banker sige nej til og opdage  og man er også forpligtet til at orientere

https://johnhannover.blogspot.com/2019/10/nemkonto-personlig-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede med en privat konto iflg. aftale med Banken, men rykkede den til en erhvervskonto da det blev noget mere omfattende i omsætning end først antaget.

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)