Dato: 3/21/2006 1:50:24 AM Forfatter: Eric Mortensen
Efter 21 år i network marketing kan jeg kun sige:
Bliv aldrig distributør/forhandler i et MLM-firma der ikke har eksisteret i mindst 6 år og
som fra dag 1 har formået at udbetale til tiden og behandlet deres forhandlere god .......
Selvfølgelig kan der være børnesygdomme det første år, men så bør det også være slut med disse
Find et UNIKT produkt som INGEN andre har ..... bare 1 unikt produkt kan give en indkomst på kort tid
der er højere end tre advokaters løn tilsammens .....
Jeg kan ikke undgå at bemærke, at hvis nu Enliven var 3 år gammelt nu... så havde du skrevet "Bliv aldrig distributør/forhandler i et MLM firma der ikke har eksisteret i mindst 3 år"... ;-)
Misforstå mig ikke, men vi kan vist godt blive enige om at man "indretter" sine holdninger og deler af sine erfaringer udfra den situation man nu er i - hvilket selskab og produkt man lige nu promoter - ISÆR når man har for vane at skifte selskab jævnt ofte (og dem er der jo nogle stykker af).
Men.. nu ved jeg, Eric, at du har været på banen i mange år - og som du også selv skriver: 21 år i Network Marketing - og faktisk som en sidebemærkning: Mine første erfaringer med Network Marketing blev faktisk gjort "under dig" for MAAANGE år siden, da du var frontfigur i selskabet VITALL Fit For Life - allerede dengang synes jeg det var topdollar med et "juice-produkt" kombineret med "autoship".
(Hvad blev der egentligt af Vital Fit For Life? De døde pludselig?)
Tilbage til min pointe: Taget dine mange år og erfaring i betragtning, synes jeg det kunne være interessant at høre, hvorfor dælen du involverede dig i GII-Corp og senere i 888 - det giver ikke helt mening når man holder det op mod de "erfaringer" du beskriver i slutning af din kommentar.
Hvad gjorde GII Corp interessant? For jeg så aldrig det interessante i konceptet - og slet ikke taget ledelsen i betragtning; de havde jo kort forinden været på TV hvor de var noget svære at få fat i, efter de angiveligt havde været lidt for smarte i en fart, bl.a. med noget lotto-værk...
![]() Det var jo ikke just et godt ry den ledelse lagde ud med...
Og 888.com - "hvad var interessant - så interessant at en gammel ræv slog til?"
Hit me with some facts ;-)
Lasse |
Lasse du skriver:
Jeg kan ikke undgå at bemærke, at hvis nu Enliven var 3 år gammelt nu... så havde du skrevet "Bliv aldrig distributør/forhandler i et MLM firma der ikke har eksisteret i mindst 3 år"... ;-)
Misforstå mig ikke, men vi kan vist godt blive enige om at man "indretter" sine holdninger og deler af sine erfaringer udfra den situation man nu er i - hvilket selskab og produkt man lige nu promoter
Ahhh...den er lidt tynd Lasse ..... er den ikke?

Hvor nævner jeg i øvrigt ENLIVEN som jeg udelukkende promoter i USA og Asien ??
Når jeg udtaler mig om noget da bygger det på erfaring ...... du refererer fx til GiiCorp hvor jeg har omtrent har været de seneste 4 år .... Giicorp er nok et af de fedeste firmaer jeg har set til at begynde med (startede som en copycat af WGI og udviklede sig med rivende fart), men ledelsen blev grådig, folk fik ikke de præmier de var blevet lovet, man begyndte at skille sig af med de gode gamle distributører der havde grundlagt hele virksomheden så firmaet kunne score deres provisioner, ja, det er en lang historie .... man facts er at en virksomhed som GiiCorp - med meget store summer kapital bag sig - er ved at knække nakken efter allerede 3 år ..... det sidste år jeg var der var der slet ingen indkomst - jo, lidt på pokersiden - men det var intet i forhold til hvad der skulle til for at drive virksomheden ....
Her er et glimrende ekempel på en virksomhed der "allerede" er ude i voldsomme problemer efter 3-4 år ...... og så er det alligevel det selskab "af alle de nye der allerede er borte" der har gjort det bedst ....
Bl.a. derfor mener jeg at 6 år må være minimumskravet for at være rimeligt garderet i dag ....
Lasse, du skriver:
Hvad blev der egentligt af Vital Fit For Life? De døde pludselig?
Må ærligt indrømme at jeg ikke kan huske dig fra dengang, men JA det var en "KANON-JUICE" der også havde stor indflydelse på folks liv og velbefindende. Det er også rigtigt at jeg mens virksomheden eksisterede fra 1994-96 på MLM-basis var top distributør i de 5 lande vi opererede i ...... Du spørger hvor Vitall blev af: Virksomhedens Franchisetagere havde meget svært ved at enes og der var konstant en stor slåskamp kørende i kulisserne hvor det især var englænderne der var nogle "bisser" ..... På et tidpunkt vælger man at lave en drastisk "hug" i kompensationsplanen .... et "hug" der er meget svært for den almindelige networker at gennemskue ... På daværende tidspunkt havde jeg selv omkring kr. 110.000 om måneden og bliver kaldt til kontoret på Vesterbrogade for at få udbetalt min månedsløn efter at have spurgt "Hva fanden de har gang i" ....
Her får jeg at vide at jeg som den eneste af samtlige distributører kan få lov til at beholde mit daværende og stigende lønniveau, mens man var nødt til at skære i alle de andres indkomster .... Da de rækker mig checken på kr. ca. 110.000 bli´r jeg så tosset at jeg river den i stumper og stykker og går min gode vej ..... jeg tror omtrent døren røg af hængslerne her da jeg forlod kontoret ....
Jeg så aldrig nogen fra ledelsen i Vitall igen og 2 måneder efter var man nødt til at lukke firmaet. Da selve produktet havde fået ret så gode anmeldelser og reklame i diverse Naturbrevkasser kørte man virksomheden videre ved at levere produktet til de der havde brug for det, men uden MLM.......
Her ser du endnu et bevis for at professionelle aldrig ville joine en virksomhed der kun er 2-3 år gammel .....