Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pension i APS hvor jeg er indehaver

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg er indehaver af et ApS og vil til at indbetale pension igen. Men jeg er forvirret over hvordan jeg skal gøre det på den bedste måde.

Jeg hæver 38.000 kr. i løn om måneden før skat = 456.000 om året.

jeg vil indbetale 4560 kr. om måneden svarende til ca 12%.

Nu kommer mit spørgsmål. hvad kan bedst svare sig, skal jeg lade mit firma betale de 12% eller skal jeg selv via min løn betale 12%?

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der er smartest, jeg kan ikke helt forstå hvordan det fungerer med fradrag osv. Håber I kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil som jeg ser det i dag ikke gøre spor forskel på skatten - du bør jo nok vælge ratepension hvor du ligger omkring loftet og får fradrag op til topskat (har du ikke glæde af endnu - men du får en lille skattepræmie der gør at du får lidt mere i fradrag ind end skat ud) Du har så 15,3 skat af stigningen mod 27-42% i private midler OG pengene er beskyttet i forhold til dine kreditorer

Jeg ville bare lave aftale i banken selv

http://finansiel.blogspot.dk/2017/12/selvstndiges-pension.html  siger mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot en lille kommentar. John H's svar er ikke forkert - det er bare ikke fyldestgørende nok når vi snakker pension.

Pension består normalt både af en forsikringspakke og en opsparing. Pension i Banken er oftest blot opsparing.

I første omgang skal du afgøre om du ønsker forsikringer eller ej.

Ønsker du bare opsparing så er John H's svar fint og korrekt.

Ønsker du også forsikringer så bliver verdenen meget mere besværlig - og dyr. I traditionelle, ordninger som mange firmaer laver, opnår man gode og billige forsikringer. Problemet er blot at de ofte kræver at man er minimum 5-10 ansatte som alle betaler ind til ordningen. Kan du ikke klare det, så er du ude og lede efter ordninger på individuelle vilkår og her er prisen ofte 2-3 gange dyrere. 

Ren opsparing kan du lave i banken og her kan du selv vælge om du selv vil indbetale eller om firmaet skal gøre det. Forskellen ligger i teknikken og hvorvidt der er betalt AM-bidrag inden betalingen eller ej.

Ønsker du at have forsikringerne med så kræves det ofte at det er dit firma som laver aftalen og det derfor trækkes på lønsedlen.

Personligt har jeg tegnet en ordning i Pension for selvstændige da de havde de billigste forsikringer for mig som individuel kunde og ikke krav om minimums antal ansatte. Forsikringerne er stadig dyrere end hvis man er 5-10 ansatte men det er nu engang det bedste jeg kunne finde til prisen. For mig har forsikringerne været vigtigere end opsparingen så jeg søger en ordning med så lilel opsparing som muligt men gode forsikringer. Du kan dog øge dine indbetalinger som du ønsker og dermed spare mere op.

Pensionsverdnen er meget mere kompliceret end et svar her på amino så jeg vil anbefale dig at drøfte det med nogle fagfolk for at få den bedste løsning for dig og din eventuelle familie.

Hvis du bruger danløn så er det iøvrigt super nemt at registrere pension hvad enten det er dig selv der betaler 10% eller om dit selskab også skal bidrage - både i kr og %.

Mvh Niels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han selv indbetaler skal han ikke bruge danløn. Så indbetaler han i en bank selv af sine beskattede løn penge. Det er billigt - reelt jo gratis normalt- og så indberetter banken det jo selv til skat, så han får det korrekte fulde fradrag. Det må ikke gå via lønseddel hvis han selv indbetaler og kører en gratis pension

Største bagdel kan være, at der ikke er livsforsikring med men fordel er at dete ikke koster gebyr normalt og slet ikke som i en pensionskasse og så må man enten selv kunne lidt om aktier, eller sætte det hele i feks. Majinvest pension - ved at købe den forening for kontanterne og lade stå i bank depot. Det er en blandet forening med netop pension for øje og som jeg husker, den meget lave ÅOP på 0,5%

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)