Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg flytte min virksomhed til Cypern?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle :)

Jeg har i snart et par år haft en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg bla. laver noget web baseret coaching. Nu er sagen den, at jeg er blevet tilbudt et arbejde på Cypern med start pr. 20.3.2020, som jeg har valgt at takke ja til.

Jeg vil dog stadig gerne bevare min virksomhed og er i tvivl om hvorvidt, jeg kan "flytte" min nuværende virksomhed med derned eller om jeg skal oprette en ny på Cypern. I så fald vil jeg gerne høre om nogen herinde ved, hvordan jeg åbner en enkeltmandsvirksomhed på Cypern ?

Det skal lige tilføjes, at det er den græske del, altså EU delen, jeg skal bo på.

På forhånd mange tak :)

Hilsen
Inge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25

JuhlInge:
Hej alle :)

Jeg har i snart et par år haft en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg bla. laver noget web baseret coaching. Nu er sagen den, at jeg er blevet tilbudt et arbejde på Cypern med start pr. 20.3.2020, som jeg har valgt at takke ja til.

Jeg vil dog stadig gerne bevare min virksomhed og er i tvivl om hvorvidt, jeg kan "flytte" min nuværende virksomhed med derned eller om jeg skal oprette en ny på Cypern. I så fald vil jeg gerne høre om nogen herinde ved, hvordan jeg åbner en enkeltmandsvirksomhed på Cypern ?

Det skal lige tilføjes, at det er den græske del, altså EU delen, jeg skal bo på.

På forhånd mange tak :)

Hilsen
Inge

enkeltmands kræver dansk skattepligt og dansk bopæl som udgangspunkt. Lyder som en ny på Cypern (ved intet om hvordan men givet muligt) OM du kan køre i DK med en såkaldt "udenlandsk filial" som personlig er vel en mulighed jeg ikke er dybt inde i

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19

Cookie - John Hannover:
OM du kan køre i DK med en såkaldt "udenlandsk filial" som personlig er vel en mulighed jeg ikke er dybt inde i

Må så være under registreringen anden udenlandsk virksomhed.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 933
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:27

Hvis du har en egenkapital på mere end 40K i din virksomhed, kan du skattefrit omdanne den til en ApS, og så kan den flyttes til Cypern, Timbuktu, Nordpolen eller hvor du bare vil, så længe du har en postadresse.

Albert van Harten
Computernørden og KairosPlanner.com
Varde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27

Albert van Harten:

Hvis du har en egenkapital på mere end 40K i din virksomhed, kan du skattefrit omdanne den til en ApS, og så kan den flyttes til Cypern, Timbuktu, Nordpolen eller hvor du bare vil, så længe du har en postadresse.

Albert van Harten
Computernørden og KairosPlanner.com
Varde

?? EH ikke ApS flytte ?? men ejeren kan flytte - og skal så have en direktør i EU som ansvarer og til rådighed for myndighederne - ikke Timbuktu eller nordpolen - Drift fra DK vil kunne give skat i DK for ejeren - bør checkes godt

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27

Lier:

Cookie - John Hannover:
OM du kan køre i DK med en såkaldt "udenlandsk filial" som personlig er vel en mulighed jeg ikke er dybt inde i

Må så være under registreringen anden udenlandsk virksomhed.

jep det ville jeg mene kunne være mulighed

vh John Hannover

Tilmeldt 15. Mar 19
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja. søde John, jeg skrev i overført betydning. Naturligvis er det ikke ApS'en der flytter, men direktøren. Og naturligvis ikke til Timbuktu eller Nordpolen. På Nordpolen findes ingen adresser, og Timbuktu bliver i Anders And brugt som betegnelse for "et sted langt væk". Eftersom der tydeligt blev gjort klart at vedkommende kommer til at bo i den græske del af Cypern er der ingen ko på isen. Og her mener jeg naturligvis heller ikke bogstaveligt et stykke kvæg på frossent vand.

Det er ikke muligt at flytte en enkelmandsvirksomhed til Cypern. Det er ikke tilladt at være bosat i udlandet og have en enkelmandsvirksomhed i Danmark. Det er tilladt at være bosat i udlandet og have en ApS i Danmark. Der skal være en adresse i Danmark, men that's it! Vedkommende behøver ikke bo der. Det er det, vedkommende efterlyste.

Albert

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52

Albert van Harten:
Det er ikke tilladt at være bosat i udlandet og have en enkelmandsvirksomhed i Danmark

Lav en cypriotisk enkeltmandsvirksomhed og registrer den i DK.

Tilmeldt 15. Mar 19
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:54

Hvis det er tilladt iflg. cypriotisk lov, så er det også en mulighed. Jeg kender ikke lovgivning i andre lande. Ikke engang i det land, hvor jeg er født ...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58

Det må følge af den frie etableringsret i EU og har som sådan ikke noget med cypriotisk lovgivning at gøre .

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)