Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg flytte min virksomhed til Cypern?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Mange tak for svar.

Jeg tænker, at jeg har fundet svaret under "start af virksomhed i EU", hvor der står, at alle kan starte en virksomhed op - herunder også enkeltmandsvirksomhed op i det pågældende EU-land. Så jeg lukker den nuværende herhjemme og åbner en ny dernede. Så skal jeg finde ud af, hvordan jeg lukker den korrekt.

Vh Inge
Tilmeldt 15. Jan 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar.

Jeg tænker, at jeg har fundet svaret under "start af virksomhed i EU", hvor der står, at alle kan starte en virksomhed op - herunder også enkeltmandsvirksomhed op i det pågældende EU-land. Så jeg lukker den nuværende herhjemme og åbner en ny dernede. Så skal jeg finde ud af, hvordan jeg lukker den korrekt.

Vh Inge
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

JuhlInge:
Så skal jeg finde ud af, hvordan jeg lukker den korrekt.

Den mindre sjove del er, at alt (inventar, it, software, telefon, varelager etc.) skal sælges til dig eller andre til reel værdi (ikke afskrevet værdi).

Reel værdi er kostpris eller brugtværdi på niveau som samme vare på dba eller gul og gratis.

Herefter kan du let lukke på virk.dk og indberette overskud på din selvangivelse.

Tilmeldt 15. Jan 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten

Ved du om man kan stille sin virksomhed i bero? Og så genåbne den indenfor 1 år? Jeg skal i første omgang være på Cypern i 8 måneder og kan derfor ligeså godt åbne en enkeltvirksomhed dernede, da skatten er lavere og jeg desuden fuldtidsarbejde ved siden af.


Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normalt stille man en virksomhed i bero ved at opretholde registreringen og så nul-indberette moms m.m., men det kræver at du er udrejst maks. 6 måneder og har rådighed over bolig i danmark i hele perioden.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

JuhlInge:
Hej Karsten

Ved du om man kan stille sin virksomhed i bero? Og så genåbne den indenfor 1 år? Jeg skal i første omgang være på Cypern i 8 måneder og kan derfor ligeså godt åbne en enkeltvirksomhed dernede, da skatten er lavere og jeg desuden fuldtidsarbejde ved siden af.

Du skal ikke forlade dig på at du kan, og du skal ikke forlade dig på at Skat respekterer ting der er til din fordel. Vi havde en enkeltmandsvirksomhed som var stillet i bero af tilsvarene årsager, og der var opsparet kapital i virksomhedsordningen, og hvor de forelå på skrift at virksomheden ikke skulle lukkes, men være i bero. 

Skat besluttede samtidig med at vi genopstartede aktivitet at lukke virksomheden og kræve skat af et betydeligt sekscifret beløb.

Du skal være ekstremt bange for hvad skat finder på for du har ingen retssikkerhed. Lex Thorning/Kinnock gjorde at man ændrede fortolkning fra at en times arbejde i Danmark hvis du boede i udlandet og havde virksomhed her gav fuld skattepligt, til at det blev få dage. 

Basis er at du kan risikere at en emsig skattemedarbejder pålægger dig fuld skattepliugt i Danmark hvis du er hjemme i Danmark og svarer et telefonopkald eller svarer en mail. En af de groteske sager var en virksomhedsejer der boede i USA og var hjemme til sin fars begravelse og i den forbindelse deltog i et møde i Danmark og blev fuldt skattepligtig på trods af ophold udenfor Danmark i over 51 uger.

Omregistrere og flyt firmaet eller luk ned i Danmark, og start op igen senere. Du kan sagtens lave forretning i Danmark fra Cypern, men hvis du har firma i Danmark er du meget udsat 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Vi havde en enkeltmandsvirksomhed som var stillet i bero af tilsvarene årsager, og der var opsparet kapital i virksomhedsordningen, og hvor de forelå på skrift at virksomheden ikke skulle lukkes, men være i bero. 

Betingelserne for at bruge vso er jo ikke opfyldt når en virksomhed stilles i bero.

BroncofanDK:
En af de groteske sager var en virksomhedsejer der boede i USA og var hjemme til sin fars begravelse og i den forbindelse deltog i et møde i Danmark og blev fuldt skattepligtig på trods af ophold udenfor Danmark i over 51 uger

En kilde på denne afgørelse? Kan ikke finde den i SKATs afgørelsesdatabase.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå for pokker - Jeg er udrejst 7,5 måned og har hus i Danmark. Men er registreret på Cypern. Ja helt nemt er det åbenbart ikke.
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)