Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde betalte ikke renter og gebyrer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

En kunde betalte ikke, og har fået VIRKELIG lang line, så der gik ca. 5 måneder før vi skrev første rykker (med renter, rykkergebyr samt komp. gebyr på i alt ca. 3.000 kroner). De blev ved med at sige "vi betaler den lige om lidt", derfor ventede vi i vores naivitet så længe med at sende en første rykker og håbede vi kunne klare den med venlige påmindelser.

De har nu – efter adskillige alvorssamtaler – endelig betalt regningen. Dog har de kun betalt den oprindelige regning og ikke betalt renter og gebyrer (vi betragter det som om vi har lånt dem penge i et halvt år, så vi vil gerne have den beskedne rente vi kan få for det ufrivillige lån og alt det bøvl det har skabt for os)

Hvad gør vi her fra? Skriver vi en ny faktura kun med rente og gebyrer?

Overleverer vi sagen til fx Debito.dk eller en lignende service?

Hvad ville I gøre?
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det betyder jo reelt set bare at jeres kunde ikke har betalt det fulde udestående. 

Det oprindelige faktura på, lad os bare sige 100kr, er nu blevet til 110kr (for samme ydelse) blot med rentetilskrivning og rykkergebyr.

De betaler så 100kr, men skylder jer stadig 10kr. 

I kan forsøge at indrive det yderligere ved at sende en opkrævning på det, ikke som en faktura, men som en opkrævning. 

Så vidt jeg husker så må i ikke lægge renter efterfølgende på en opkrævning for renter og rykkergebyr (renter på renter) (vent på andre svar). 

I har vel stadig mulighed for at forsætte med rykkerprocedure fra den første faktura, da beløbet endnu ikke er fuldt indbetalt?

Det vil sige efter 3. rykker/varsel så er det inkasso. Men overvej her om det er besværret/pengene værd, selvom det er frustrerende.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer LIDT an på, om det er en god kunde, hvilket det så ikke er, for en god kunde betaler!

Jeg ville dele et glas glögg og 1 pose økologiske brunkager med mine nærmeste og tænke på noget andet. Disse sager er dræææbende, og set i bakspejlet, har I så haft en hæderlig timepris ift at få pengene hjem inkl spekulationer og diskussioner? Hvis beløbet, det drejer sig om, nu er nede på 3000 plus lidt mere i renter mv., så ville jeg ikke spilde mere tid på det. Det er ikke godt for retsfølelsen, men måske godt for firmaets fremdrift og helbredet iøvrigt. Skal I have noget at gøre med dem fremover, kan I jo kræve, at de betaler udeståendet først og derefter betaler forud.

Men, når beløbet ikke er større: Lad det ligge og læg kræfterne andre steder.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad være med at gå op i det fis, koncentrer dig om at skaffe nogen kunder i stedet.

Evt. få solgt noget mere til kunden som du taler om, jo mere jo bedre.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:

Lad være med at gå op i det fis, koncentrer dig om at skaffe nogen kunder i stedet.

Evt. få solgt noget mere til kunden som du taler om, jo mere jo bedre.

Enig! I bliver bare indebrændte over det og bruger dårlig energi på det.

Den tid det tager at følge denne procedure, koster jer et andet salg eller en god relation, som I ikke får fuldt op på. Der er kun den samme mængde ressourcer til rådighed, så vil I bruge ressourcerne smart eller dumt? Op til jer.....Men jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg gjorde i jeres sted.

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med de andre.

1) I har lært at vedkommende skal ikke være kunde hos jer.

2) Den tid I eller du skal bruge på at kradse de sidste kr. hjem kan bruges bedre på at skaffe en eller flere ny kunder.

Her tænker jeg ikke bare på det faktiske tidsforbrug men også på det mentale tidsforbrug. Den tid du eller jer brugder på at hidse jer op over kunden og stresse over det.

Alternativt tage fat i et no cure no pay inkassobureau og giv sagen til dem og glem selv alt om den.

Det sidste jeg ville gøre er at betale nogen for at inddrive pengene. Det ender bare med at I smider gode penge efter dårlige.

Kort sagt kom videre - ja jeg ved fra mig selv at det kan være svært.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Englev Christiansen:
1) I har lært at vedkommende skal ikke være kunde hos jer.

Nej, en kunde er en kunde. Også en der betaler for sent, problemet er der først, hvis kunden ikke betaler.

Hvad vil du helst have:

5 kunder, hvor fortjenesten er 300.000 kr, men betaler for sent?

eller 5 kunder, hvor fortjenesten er 10.000 kr, men de betaler altid til tiden?

eller måske ingen af delene?

Det hele handler om perspektiv og likviditet. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)