Hej. Jeg ejer to boliger som jeg lejer ud, en villa og et rækkehus, jeg har udlejet dem i 2 år. Jeg ejer boligerne privat, de står ikke i et selskab eller noget lignende, regnskabet laver jeg selv. Jeg har en konto til hver af udlejningerne hvorpå huslejen går ind på hver sin. Jeg spurgte så min bankrådgiver om ikke jeg kunne få en konto med et dankort tilknyttet som jeg kunne bruge når jeg købte ting til mine udlejningsejendomme, så det ikke er blandet med mit private forbrug, og det har sat gang i en helt masse som slet ikke var ønsket.(Det er åbenbart svært at få en konto i min bank). Nu ønsker banken at de to kontoer hvorpå huslejen går ind, skal ligges over i min cvr nummer, som jeg aldrig har brugt, og der skal udfyldes en hel stak papirer med min forretning, udlandsskat, forventede overførsler omsætning og meget mere, de ønsker ligeledes jeg skal ændre mit CVR så hovedbeskæftigelsen bliver boligudlejning i stedet for nuværende taxikørsel, taxikørslen er heller ikke i drift. Men da man i privat bolig udlejning hverken betaler moms eller lønsumsafgift, kan man ikke få et CVR til dette og det har min rådgiver samt Erhvervschefen åbenbart stillet sig uforstående overfor. Noget helt andet ville jo også være, at hvorfor skal huslejen gå ind på en konto som er registreret i et CVR nummer, når husene er ejet privat, og lånene er privat optaget?, jeg tænker at det svarer til at køre to virksomheder sideløbende også sige til kunden at de skal betale regningen til et andet firma end hvorfra det har købt sin vare?. PS. Hvis der er nogen som har kendskab til en bankrådgiver/bank, som har forstand på investering i boligudlejning hører jeg også gerne herom. Håber der er nogen derude som kan svare på denne skrivelse. På forhånd mange tak :-) |
Spørgsmål til Bank og Bolig udlejning
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)