Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude,

Jeg vil meget gerne starte en webshop op der skal sælge smykker til mænd, men jeg har slet ingen erfaring og har svært ved at finde ud af hvordan jeg skal starte. Jeg ved dog at jeg gerne vil køre webshoppen på Shopify - men det jeg mest er i tvivl om er selve produkterne - jeg vil gerne være mellemled og sælger andres smykker, men er der nogen form for lovgivning for det? Altså om man skal have tilladelse for at må sælge på egen hjemmeside til andre priser og sådan? I så fald hvad gør man hvis man eventuelt vil have egne smykker produceret? Hvor finder man lige en billig, pålidelig og god producent?

Mvh den uerfarne
Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har hjulpet flere med at komme i gang med at sælge smykker og jeg kan kort beskrive hvad vores kunder har haft som udfordringer.

Der er ikke som sådan specielle regler i forbindelse med salg af smykker men fra forskellige side vil der dog dukke forskellige krav op.

1) At modtage betaling via betalingskort. Vi har oplevet kunder som har måttet stille garanti for et bestemt beløb for at få en indløsningsaftale med f.eks. Nets. Dette skyldes at smykker er et oplagt produkt til at svindle med stjålne kort mv. Det er noget som de tager individuel fra kunde til kunde så det er ikke sikkert du vil opleve det.

2) Hvis du tegner en tyveriforsikring vil du sandsynligvis opleve at der stilles specielle krav til hvordan du opbevarer dem.

3) Importer du smykker fra uden for EU skal du være registreret som importør og stille sikkerhed for told.

4) De enkelte mærker kan have forskellige krav til hvordan du markedsfører deres produkter, hvad du må bruge af billeder mv. Husk at ud fra et SEO-perspektiv bør du have dine egne unikke beskrivelser og ikke bare kopiere fra leverandørens katalog selv om det er tilladt.

5) Hvad angår produktion og især i udlandet tror jeg at du er nød til at besøge potentielle producenter, og evt. placere en mindre prøveordre hos dem.

6) Det samme gælder færdigproduceret smykker. Placere mindre prøveordre, se hvor hurtigt de leverer og om du er tilfreds med det produkt du får i hænderne.

7) Vær meget præcist med hvad type smykker det er du vil handle med. Hvis de materialer der indgår er af ringe værdi vil der være færre krav. Hvis der indgår dyre materialer som guld mv, vil du opleve at alle vil kigge dig langt grundigere efter i kortene, pga. tyveri, svindel, hvidvask osv.

Ovenstående er ikke ment som et udtømmende svar. Det er nogle af de ting vores kunder har nævnt som udfordringer i forbindelse med import og salg af smykker.

Tilmeldt 4. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian

Jeg takker mange gange for dit lange svar - det var helt klart brugbart! Mth punkt 4) så har jeg bl.a. fundet måske 10 forskellige ringe fra samme sælger på Amazon (Tyskland), som jeg rigtig godt kunne tænkte mig alt sælge på min shop - vil jeg så bare kunne bestille dem hjem til mit lager og så endvidere sælge på min shop uden nogle problemer?
Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Hvis du handler med Tyskland skal de have dit CVR-nummer og derefter vil de kunne sælge til dig uden at opkræve moms. Så længe du holder dig inden for EU er det meget simplere.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)