Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtaget betaling fra udland med gebyr fratrukket (Dinero)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en faktura på ydelser til en EU virksomhed, på 15.000 DKK, og jeg har på fakturaen i Dinero indsat det som "EU-leverancer ydelser (rubrik B-ydelser)"

fordi der jo ikke skal moms på fakturaen når den er til en EU virksomhed. (Jeg går ud fra dette er korrekt)

Men nu har jeg så modtaget betalingen, men jeg har kun modtaget 14.950 DKK fordi min bank sikkert har taget de 50 DKK i gebyr for at modtage betalingen.

Men hvordan får jeg nu mit regnskab til at passe?? Jeg havde nok forventet at jeg havde modtaget alle 15.000 DKK og efterfølgende blev der trukket et gebyr fra banken, fordi så havde jeg jo et bilag på hvorfor der mangler 50 DKK.

Hvordan bogfører jeg det nu?

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Gebyret optræder som en omkostning og har som sådan ikke noget med dit salg at gøre.

Dit salg er stadig 15.000kr

Så du bogfører det modtagne som:

Debet bank: 15.000kr

Kredit: Debitor (tilgodeghavende) 15.000kr

Nu stdligner du debitoren med det fulde beløb. Herefter laver du en postering for gebyret så for at få regnskabet til at passe gør du følgende:

Debet: gebyr i driften 50kr

Kredit: bank 50 kr

Herefter stemmer det

vh. Mathias

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt alt det du nævner med debet og kredit.

Men som jeg forstår dig skal jeg i Dinero bare registrere det som om jeg har modtaget fuld betaling på 15.000kr og derefter oprette et bilag som en udgift på bankgebyr på de 50kr, selvom jeg ikke har noget bilag som dokumenterer det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

madsenff:

Jeg forstår ikke helt alt det du nævner med debet og kredit.

Men som jeg forstår dig skal jeg i Dinero bare registrere det som om jeg har modtaget fuld betaling på 15.000kr og derefter oprette et bilag som en udgift på bankgebyr på de 50kr, selvom jeg ikke har noget bilag som dokumenterer det?

du kan vel printe den del af udtoget (som pdf osv) og have som bilag for de 50 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså debet/kredit er jo metoden at bogfører ud fra, som kaldes det dobbelte bogholderi:)

Men ja Dinero har sikkert en opsætning der gør at man ikke behøver tænke så meget over hvad der er hvad. 

Ja det er måden at gøre det. Din bankkvittering for overførsel er dit bilag, deraf burde der gerne fremgå både overførsel på de 15.000kr samt gebyret på de 50kr, alt i alt

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

madsenff:
derefter oprette et bilag som en udgift på bankgebyr på de 50kr,

Korrekt, ja, men du kan også bruge samme bilagsnummer som selve bekræftelsen på betalingen, som du fik fra banken. Du kan også lave et nyt. Du skal gøre, hvad du finder nemmest, når blot det hele er dokumenteret. Kontrollér efterfølgende banken for at se, om dén del i al fald er korrekt.

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Den fremgår bare ikke nogle steder at der har været et gebyr på 50kr, jeg har blot modtaget en betaling hvor der mangler 50kr og så er det mit eget gæt at det er et gebyr.

Når jeg åbner meddelelsen i netbanken som jeg har modtaget sammen med betalingen står der intet andet end blot at der er modtaget en betaling på 14.950 kr.

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det er mærkeligt, jeg ville umiddelbart mene at det er et krav til Banken at de kan dokumentere deres pålagte omkostninger, samt at deres transaktioner skal være transparente. 

Du kan alternativt skrive det på selv, eller som en kommentar i Dinero. Hvis du skriver regnestykket på kvitteringen fra banken, kan du bruge denne som dit bilag.

Det er jo heldigvis ret nemt at bevise hvis SKAT skulle spørge ind til det.

Venlig hilsen 

Mathias

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak, jeg starter med at høre banken ad, det nemmeste ville jo være et bilag fra dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

du får ikke banken til at lave bilag  Kan du ikke selv se de 50 kr i netbank og bruge det som bilag - så kan banken ikke hjælpe - så må du kunne se beløbet fra den der betaler dig - men jeg vil tro du selv kan se det i netbank som gebyr?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)