Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der plads til en discount webshop provider i DK?

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditlev:

Tror ikke vi kan nå til enighed her - og jeg kan se at du selv tilbyder shopløsninger, så det er måske derfor ;)

Vi er nu slet ikke interesseret i det samme segment - Jeg lever stort set af det segment virksomheder som jeres har haft som kunder, og som voksede ud af det, eller dem som indser at hvis de skal skille sig ud og alligevel skal smide ihvertfald 10k i et unikt design (der findes f.eks. dandomain designløsninger til over 50k), kan de lige så godt vælge en løsning hvor de selv har friheden og muligheden for at tilpasse løsningen til deres behov.

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:29

Ditlev:
Kunne også være det skulle være 29.95 eller 14.95, pointen er at det skulle være lavt nok til at det kunne rykke i markedet 

Hold da helt op, der er jo HIMMEL og HAV til forskel! 10 eller 30 kroner er jo en tredobling af prisen. Det betyder da ganske vist ikke meget for kunden, og jeg håber ikke nogen tænker i så små penge, men for dig er det jo helt vanvittigt at snakke om så forskellige priser.

Med det antal kunder du vil kunne få, så er der her tale om mange penge til forskel på bundlinien.

Har du slet ikke regnet på hvad det skal koste for at det kan løbe rundt (under antagede forhold)?

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 21:42

Jeg tror ikke det var prisen Ditlev søgte hjælp til. Jeg kan dog ikke se hvorfor prisen ikke kan lade sig gøre? Fx unoeuro hvor du kan hoste til (sjovt nok) ca. 7.5 om måneden,  her kan du da nemt smide en webshop på. De fleste af os er jo enige om at det ikke er de proffesionelle et sådan tilbud vil tiltrække (dermed ikke sagt at det kan lade sig gøre), men hr. og fru Danmark der vil prøve noget for sjovt. Min. 95 % af de webshops som vil ligge på disse servere, vil næppe rive mere end 50 mb om måneden. Det er vel ikke meget anderledes end alle andre shops.

Der er hvis nogen der burde genoverveje hvad kvantitet kan gøre!

Her http://www.ratr.dk/catalog jeg smed lige en webshop op på et domæne, det kører sgu fint. En skam det ikke kan lade sig gøre!?

Jimmy

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:14

Selvfølgelig kan du uploade softwaren på en server - det har intet med det at gøre. 

Det kan godt lade sig gøre med meget små kunder og flere 1000 kunder per server.

Men når vi nu taler webshops så er den afgørende forskel nok at der ikke findes 100.000vis af danske mini webshops ligesom der findes hobby/privat hjemmesider og derudover mener ditliv at store kunder med mange 1000 kunder om dagen også kan klare sig med samme behov - Det viser alt erfaring bare at de ikke kan. Derudover gad jeg godt se de cluster servere som skal trække lad os sige 50.000 eller 100.000 simultane kunder på en server på det budget.

Der er en årsag til at det primært at private kunder der ligger hos one.com og lign. og det er også kun derfor det kan hænge sammen økonomisk.

2000 kunder på 1 server a 7,50 kr = 15.000 kr om måneden.

Nu skal du så betale strøm, husleje, trafik, løbende hardware udskiftninger/vedligehold, løn, barsel, pension, osv. osv. osv.

Selv med domænesalg, oprettelse osv. så er der vist kun lige penge til at dække omkostningerne også skal man vist også betydeligt højere op end 2000 kunder. 

Jeg tror ikke der skal særligt meget regnekraft til før regnestykket fortæller hvordan virkligheden er for den slags virksomheder og hvorfor de oftest har en række fejl og mangler.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 22:25

Ronnikc:
(...) derudover mener ditliv at store kunder med mange 1000 kunder om dagen også kan klare sig med samme behov - Det viser alt erfaring bare at de ikke kan.

Hvor har jeg sagt "at store kunder med mange 1000 kunder om dagen også kan klare sig med samme behov" ?

Faktisk er jeg ret sikker paa at jeg sagde tidligere at 'kun' 75% af de Danske webshops ville kunne klare sig paa den her platform...resten ville have brug for specielle features eller lign.
Ja, jeg har sagt at der rent faktisk ER webshops der saelger for millioner paa vores platform - det ved jeg, da min hustru koerer en af dem - men hun har ikke mange 1000 kunder hver dag.

Naturligvis er en 10 kroners loesning ikke det rigtige hvis Bilka en dag bestemte sig for alvor at koere ehandel paa nettet - det har jeg aldrig påstået...ligesom de sikkert heller ikke ville vaelge one.com som deres hostingpartner. MEN - og det er jeg stadigt overbevist om - det ville vaere en OK loesning for 75% af de Danske web shops...

:)

D

www.onapp.com

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:02

Det var det jeg skrev i mit forrige indlæg, men det må du så have overset Big Smile

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 00:29

Ditlev:

Ronnikc:
(...) derudover mener ditliv at store kunder med mange 1000 kunder om dagen også kan klare sig med samme behov - Det viser alt erfaring bare at de ikke kan.

Hvor har jeg sagt "at store kunder med mange 1000 kunder om dagen også kan klare sig med samme behov" ?

Ronnikc:

Det var det jeg skrev i mit forrige indlæg, men det må du så have overset Big Smile

Det lader jeg så lige stå et øjeblik ;)

Forstår dig ikke - men vil ikke spilde mere tid på den her diskussion...

Tak til jer andre for feedback, PM's og mails - vi må se om jeg nogensinde får noget stablet på benene, det tyder på at interessen er der :)

Takker!

Ditlev

www.onapp.com

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:37

Ronnikc:

Det er sådan at der er grænser for skalering når det kommer til servere, båndbredde, belastning osv.

Man kan altså ikke skalere sig ud af de økonomiske udgifter der er forbundet med at drive den slags - Altså koster det så og så meget at hoste x antal kunder.

Hvis alle jeres kunder reelt har 3 GB plads hver og der reelt er shops med lad os sige 25.000 daglige besøgende liggende på samme server som webshops med 100 besøgende så skal der ikke megen lommeregnerkraft til at regne ud at der er noget der ikke hænger sammen.

Selv hvis i clustre webserverne (som dog ikke kan være særligt brugtbart hvis det er forskellige sites aligevel) så ryger det hele jo op rent omkostningsmæssigt - og det er jo håbløst at tro man kan tilbyde webshop m. trafik og alt til de store og størrer kunder for hverken 10 eller 100kr om måneden - med mindre man driver en forretning med et løbende underskud.

Så nej jeg siger ikke du lyver - jeg siger bare det er dybt urealistisk at drive store webshops på servere med 1000 vis af små og mellemstore webshopkunder.

Ditlev:

Tror ikke vi kan nå til enighed her - og jeg kan se at du selv tilbyder shopløsninger, så det er måske derfor ;)
Vi (uk2group.com) kører millioner af websites (vi er verdens 8-9'ende største webhost), mere end 5000 servers og kender alt til skalering mm. 

Ja så må jeg jo citere mit eget indlæg igen og dit svar på det indlæg - for da du besvarede det var det jo tydeligvist et andet svar du gav end du giver udtryk for herimod slutningen af tråden.

Om det så er fordi din hukommelse ikke rækker et par skærmbilleder op eller du prøver at bortforklare et holdningsskift undervejs skal jeg ikke gøre mig klog på men at pille citater ud efter forgodtbefindende finder jeg nu alligevel smagsløst.

Held og lykke med projektet.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 11:44

Ronnikc:

Ronnikc:

Det er sådan at der er grænser for skalering når det kommer til servere, båndbredde, belastning osv.

Man kan altså ikke skalere sig ud af de økonomiske udgifter der er forbundet med at drive den slags - Altså koster det så og så meget at hoste x antal kunder.

Hvis alle jeres kunder reelt har 3 GB plads hver og der reelt er shops med lad os sige 25.000 daglige besøgende liggende på samme server som webshops med 100 besøgende så skal der ikke megen lommeregnerkraft til at regne ud at der er noget der ikke hænger sammen.

Selv hvis i clustre webserverne (som dog ikke kan være særligt brugtbart hvis det er forskellige sites aligevel) så ryger det hele jo op rent omkostningsmæssigt - og det er jo håbløst at tro man kan tilbyde webshop m. trafik og alt til de store og størrer kunder for hverken 10 eller 100kr om måneden - med mindre man driver en forretning med et løbende underskud.

Så nej jeg siger ikke du lyver - jeg siger bare det er dybt urealistisk at drive store webshops på servere med 1000 vis af små og mellemstore webshopkunder.

Ditlev:

Vi (uk2group.com) kører millioner af websites (vi er verdens 8-9'ende største webhost), mere end 5000 servers og kender alt til skalering mm. 

Ja så må jeg jo citere mit eget indlæg igen og dit svar på det indlæg - for da du besvarede det var det jo tydeligvist et andet svar du gav end du giver udtryk for herimod slutningen af tråden.

Om det så er fordi din hukommelse ikke rækker et par skærmbilleder op eller du prøver at bortforklare et holdningsskift undervejs skal jeg ikke gøre mig klog på men at pille citater ud efter forgodtbefindende finder jeg nu alligevel smagsløst.

Held og lykke med projektet.

Forstår dig stadigt ikke - hvor har jeg skrevet at en løsning til 10kr ville passe alles behov?  Faktisk skriver jeg at vi nok kun ville ramme 75% ...

www.onapp.com

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 12:38

DITLEV: Din argumentation er forfejlet og passer ikke til dette forum.

Du spurgte OS, om vores mening om vi troede der var et behov for en Lavpris løsning, og så ligger du og modargumentere os - vis dog lidt respekt for dem som mener det godt og ønsker at give dig et godt råd !  Din kommunikation er total mangel på respekt!

Jeg mener at du kan indele shop hosting i 3 grundliggende segmenter ( du kan helt sikker nyancere det ydderligere )

Kategori 1 - Amatører  - Hjemme hygge websites, der gerne vil tjene en formue og tror den kommer af sig selv, bare de starter forsigtigt. 99,99 % når aldrig videre, de har ikke tid til det og det bliver aldrig en succes, forkert shop, forkert logistik oa.

Kategori 2 - Professionelle
Her er der tale om mennesker som enten arbejder deltids med deres shop, eller fuldtid, de har sat penge og investeret i denne shop som både fungere, levere og kan yde noget service af god kvalitet - disse mennesker har ofte en højere sandsynlighed for at rangere til næste level. Denne kategori tilhøre dem der bruger en god custom webshop, nogen har måske deres egen udviklede, som adskiller sig på væsenlige punkter fra andres.

Kategori 3 - Big Shot
Store ehandels portaler som virkelig laver omsætning, bruger egne udviklede koncepter og løsninger, som adskiller sig. De tjener penge.

Jeg er sikker på man kan tjene penge på at lave løsninger til alle 3 kategorier, men du kan ikke lave en løsning der håndtere mere end en kategori ad gangen.

100Kr eller mindre om måneden signalere for mig at vi er i kategori 1 - og du stadfæster dig selv ved at sætte prisen længere ned, istedet for at hæve prisen og kvaliteten.

Hvad enten du vil det ene eller andet så held og lykke !

Men jeg tror ikke på dit foretagende ! 

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)