Ditlev: spørgsmålet er om du vil score nogle billige penge på små snollede "hjemme" købmænd, der ikke fatter en skid i forvejen, og derfor vælger den billige løsning... eller vil satse på de forretninger oms eksitserer i mange år... det er jo din virksomhedspolitik - de færreste virksomheder magter begge dele, og derfor vil du blive sat i bås !
Jeg vælger personlig og forretningsmæssigt altid den dyre løsning... du får hvad du betaler for. Ser mig altid om for at købe den dyre løsning billigst - men hader discount løsninger.
Men for dig som forretningsejer, ville logistik tilføjelsen være noget der ville være helt på front - og er sikker på at scannet også kommer med den løsning snart - de har allerede integreret med GLS og fragtbreve osv. så næste skridt hos dem er ganske sikkert LOGISTIK også ! -
vh.
Michael
Michael, du strammer den lidt her...at kalde kunder der vælger en god, solid, men billig, løsning for: "små snollede "hjemme" købmænd, der ikke fatter en skid i forvejen" er sq ikke kosher :)
Vi kører jo mere end 5k webshops allerede (tror at scannet kører ca halvdelen), flere af dem med million (£) omsætning (herunder min hustru's på www.1929.co.uk). UK2.net har desuden næsten 1 million kunder på verdensplan der overlader deres online virksomhed til os. Herunder f.eks. Rolls Royce og Jamie Oliver. Vi har 100% oppetid i 2007 og 2008 - og 99.997% i 2006.
Jeg kunne nemt vende den om og sige at dem der betaler så meget for en Scannet shop simpelthen for dumme, at de overbetaler for en vare på en næsten monopoliseret markedsplads og at de til den pris burde købe deres egen custom programmerede shop, da det ville gøre underværker for deres konvertering osv osv...
I det hele taget er det et spørgsmål om hvilken forretningsplan du ønsker at angribe et marked med. Vil du have massemarked med et billigt og skalerbar setup eller vil du være afhængig af et lavere antal kunder der til gengæld betaler dig mere i retur for bedre support og flere features.
Mit gæt er at 75% af de danske e-shops ville være godt stillede med en standard shop, som f.eks. den som UK2.net tilbyder vores kunder. Faktisk kunne vi fjerne 50% af de features vi tilbyde, og stadigt være konkurrencedygtige.
For at vende tilbage til mit oprindelige spørgsmål: "Er der plads til en discount webshop provider i DK?"
Mit udgangspunkt er at de spillere der er på markedet nu simpelthen er for dyre - og det er sært at one.com eller lign. ikke har nuppet markedet...
Der er et klart "window of opportunity" - og det kunne være smaddersjovt at hoppe på det marked med 220 i timen...
:)
D