Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af udlejning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

Jeg ejer en ejerlejlighed i privatregi. Jeg har købt den fordi jeg ønsker at udleje den. Jeg har styr på husleje-fastsættelsen.

TVIVLEN går på hvordan jeg skal køre udlejningen rent skatte-/bankmæssigt (opsætningen).
Jeg ønsker ikke at oprette et selskab (ApS).

Jeg vil gerne køre udlejningen gennem virksomhedsskatteordningen (VSO).

Skal jeg så oprette et enkeltmandsfirma (og vil jeg i så fald skulle sælge lejligheden til virksomheden)?
Hvis jeg opretter en enkeltmandsvirksomhed, så er jeg nødsaget til at vælge "moms" som en pligt.... Men kan jeg bare undlade at opkræve moms, og så 0-indberette hvert kvartal?
(Jeg er klar over at jeg kan lade mig frivillig momsregistrere, men det ønsker jeg ikke)

Eller kan jeg bare køre det i privat-regi uden cvr-nummer, således jeg bare opretter en driftskonto i min netbank?

Mange tak på forhånd
Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Federen

1. Du behøver ikke at oprette CVR-nummer for udlejning af ejendomme til privatudlejning. Du skal dog stadig føre regnskab

2. Du kan godt køre i VSO uden at have CVR-nummer, du får revisor eller dig selv til at lave regnskabet, lige med VSO er det dog nok en fordel en revisor udarbejder dette da der oftest spares penge ved at få dem til at skatteoptimere. 

3. Der er ikke moms på privat udlejning og du skal derfor ikke momsregistreres. 

4. Det er klart en fordel at have separat bankkonto, dog ikke et krav. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Birk:
2. Du kan godt køre i VSO uden at have CVR-nummer, du får revisor eller dig selv til at lave regnskabet, lige med VSO er det dog nok en fordel en revisor udarbejder dette da der oftest spares penge ved at få dem til at skatteoptimere. 

interessant - at man kan bruge VSO som alm CPR person ved f.eks udlejning - mod at føre regnskab og bruge udvidet selvangivelse går jeg ud fra. Har du sted jeg kan blive klogere på VSO uden CVR registrering - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Birk:
Hermed link til inforevision. Jeg giver dig ret hvis det IKKE omhandler privat udlejning. 
jeg forsøgte ikke at modsige dig - blot havde jeg aldrig hørt det - så derfor glad for links TAK

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg bruge VSO i et PMV?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Federen:

Kan jeg bruge VSO i et PMV?

nej som udgangspunkt kan du ikke dette-grundet netop den lidt begrænsede omsætning/erhvervsmæssig aktivitet

Kan nu heller ikke lige se det give stor mening normalt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bruge VSO i PMV. 

Men i og med du er beskæftiget med udlejning af private ejendomme burde det ikke være en tanke. 

Du kan vælge at køre det i et selskab eller i en personlig virksomhed (uden cvrnr.) og du fakturerer derfor uden moms og har ikke fradrag for momsen, som kendetegner udlejning privat momsregistreret eller ej (Jeg ved så der er andre krav ang. opførsel af ejendom mv. og den momsmæssige behandling, men det er ikke aktuelt i dette scenarie). 

I personlig kan du vælge flere ordninger (Kapitalafkastsordningen, VSO eller personlig) hvor VSO klart er den mest fordelagtige i forhold til udlejningsejendomme. 

Tilmeldt 27. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle input.

Jeg har forstået det på jer, således at hvis jeg ikke opretter CVR-nummer, så kan jeg alligevel godt gøre brug af VSO-ordning for udlejning til private. Det vil jeg gå videre med.

Mange tak :-)
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)