Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan man få en "simpel" erhvervskonto ?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som kan anbefale en bank som tilbyder en "simpel" erhvervskonto (dvs INGEN kredit/lån/rådgivning), med tilhørende visa/dankort og netbank.

OG som ikke kræver at man er privatkunde samt fremlæggelse af Forretningsplan, Likviditetsbudget, Driftsbudgettet , Årsregnskaber, en saldobalance og kontooversigt fra nuværende pengeinstitut osv osv osv. 

Jeg er iøvrigt en simpel konsulent (Enkeltmandsvirksomhed under virksomhedsordningen) der har 1-2 månedlige fakturaer og 10-20 posteringer ifbm driftmidler, så det er jo ikke det store jeg har behov for.


Hvilken bank(er) kan og vil tilbyde det til fornuftige penge ? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du bruge en erhvervskonto til din nye virksomhed? Med Lunar Business får du Danmarks billigste erhvervskonto med features, der gør det nemt at komme godt fra start. Det er Visma Dinero, der i 2022 har kåret Lunar Business som Danmarks billigste erhvervskonto.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:
1 man får ikke som der efterspørges et visadankort - men et top op kort man selv skal fylde på løbende fra en top-op konto og man må ikke tilmelde noget (moms feks ) til leverandør service automatisk betaling OG- de kræver skam også en række oplysninger, da de klart følger hvidvask lovgivning - men- de går ikke så meget op i fremtidsøkonomi og privatøkonomi, netop fordi de ingen risiko tager - pris ca 2000

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperHW:

Er der nogen som kan anbefale en bank som tilbyder en "simpel" erhvervskonto (dvs INGEN kredit/lån/rådgivning), med tilhørende visa/dankort og netbank.

OG som ikke kræver at man er privatkunde samt fremlæggelse af Forretningsplan, Likviditetsbudget, Driftsbudgettet , Årsregnskaber, en saldobalance og kontooversigt fra nuværende pengeinstitut osv osv osv. 

Jeg er iøvrigt en simpel konsulent (Enkeltmandsvirksomhed under virksomhedsordningen) der har 1-2 månedlige fakturaer og 10-20 posteringer ifbm driftmidler, så det er jo ikke det store jeg har behov for.


Hvilken bank(er) kan og vil tilbyde det til fornuftige penge ? 

det billigste er normalt samme som man har privat. Rigtigt gode kunder får det nogen gange gratis som CVR tilknytning - billigere end gratis bliver det ikke, men de fleste kræver mellem 1250 og 5000 for etablering og mellem 100 og 300 kr per måned. 

Alle skal i princip kræve følgende iht hvidvask kontrol lov

  • Billed legitimation af dig
  • Legitimation af firmaet (reg.bevis oftest)
  • Kende formål (lille forretningsplan) 
  • Kende omfang (der var budget jo nyttigt)
  • Kende til evt udenlands betalinger

Disse punkter skal banken skriftligt ganske nøje dokumentere og opbevare - og evt update

Årsopgørelse fra skat osv er ikke et krav fra hvidvask, men bankens individuelle valg. Det kan du undgå hos Lunarway vil jeg tro, men det er så også et noget andet produkt end alm bank med visadankort du får.

Der er ikke rigtig banker der er særligt interesserede i små erhvervsdrivende der ikke skal have lån, hvis ikke de kan få en ordentlig pris, så er de hellere fri.

Læs lidt standardpriser her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html    

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja .. det er et godt bud og nok også det jeg vælger, medmindre der kommer bedre/billigere forslag.


Er faktisk lidt rystet over hvor FIRKANTET de etableret banker er mht kravene til etablering af en erhvervskonto.
Min umiddelbare tanke er at de stille og roligt graver deres egen grav Surprise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperHW:
Min umiddelbare tanke er at de stille og roligt graver deres egen grav Surprise
jeg tror du skal regne med, at de synes det er lidt i graven at tage de mange nye selvstændige - som ofte ikke har budget og forretningsplan ind, til noget der er under 3-5000 kr faktisk - men lad høre hvor du ender og om du bliver tilfreds. VAR det lukrativt, så vær sikker på at et par af de alm etablerede over 70 pengeinstitutter - nok skulle kaste sig over det marked

Lunar gør det - men jo med et helt andet tilbud reelt - med risikofrihed - og det er jo smart nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunar Business virker ikke specielt tiltalende hvis man læser lidt på Trustpilot.

Det at de kun kan tilbyde prepayed betalingskort virker lidt amatøragtigt, troede kun at det var en kortløsning man udstedte til ens børn Wink

Var faktisk i gang med at oprette en erhvervskonto (Business) her til aften da de på ders FB side skriver at man kan betale månedsvis 199kr/mdr .. men efter at have installeret app'en og tampet mig igennem oprettelse og et utal af spørgsmål og godkendelser kunne man kun oprette betaling på årsbasis !!!

Så der røg min ide med at prøve det i nogle måneder for at se om det var brugbar løsning for mig !!

Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

John .. Jeg læste din blog her for leden dag. Den er fin.

Prøvede bla Nordea som på deres hjemmeside skriver at man kan få en basis erhvervskonto til 95kr/mdr såfrem man ikke har privat konto eller ligende.

Men da jeg så talte med dem i telefonen var det pludseligt et krav at jeg skulle flytte mine private bankforretninger over til dem, før det kunne lade sig gøre ..fup og fidus hvilket de jo også er gode til i forvejen Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperHW:

John .. Jeg læste din blog her for leden dag. Den er fin.

Prøvede bla Nordea som på deres hjemmeside skriver at man kan få en basis erhvervskonto til 95kr/mdr såfrem man ikke har privat konto eller ligende.

Men da jeg så talte med dem i telefonen var det pludseligt et krav at jeg skulle flytte mine private bankforretninger over til dem, før det kunne lade sig gøre ..fup og fidus hvilket de jo også er gode til i forvejen Wink

det må du jo forholde dem - og få forklaring fra f.eks chefen i den filial skriftligt - med henvisning til deres hjemmeside. Det er ikke som sådan fup for det er jo individuelt de afgør alle kundeforhold og de kan jo have grunde, i forhold til dit engagement, som gør at de ikke vil have dig erhvervsmæssigt uden at have det private med (ofte løser man det i selskabsform med en selvskyldnerkaution

gå til ledelsen - evt til deres chef for erhvervsafdelingen og hør hvorfor - i forhold til deres pris 2400 oprettelse og 95 kr som du jo har ret i de skriver. Det ændrer ikke ved, at hvert kundeforhold er individuelt og de derfor skriver - vejledende.

Jeg kender andre som har fået samme besked som dig, men også nogen der har fået det til de 2.400 uden at have det private med (ex hvis de frygter der er problemer i det private i den anden bank som årsag til at man vælger en tredie bank til erhverv)

Deres side som du jo kan henvise til, skriver omkring produktet Nordea START:

Erhvervskundeforhold Oprettelse af erhvervskunde ....................................... 2.400,00

Oprettelse af erhvervskunde med privat engagement** ................................................... 1.200,00

Månedligt gebyr for Nordea Business - Start 95/35** - Plus 195/75** - Pro 275 **Du skal være Privatkunde med Boligfinansiering, Premium Banking – eller Private Banking kunde for at få rabat på Nordea Business Start og Nordea Business Plus løsningerne.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)