Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange procent skal min investor have?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Fra  H.L Nordic Horsewear Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har designet noget rideudstyr og har fået lavet en prototype. Jeg skal mødes med en mulig investor som jeg gerne vil have skal skyde 100.000 - 150.000 i projektet.Pengene skal udelukkende dække vareindkøb. Hvor mange procent skal jeg forvente, at han skal have?
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget kapital skal din virksomhed bruge i alt, før den giver reelt overskud efter aflønning af dig og betaling af vareleverandører, markedsføring, forsikring,...?

Hvis virksomheden skal bruge f.eks 5 mio. i alt over de kommende år, så kan en investor der skyder 150.000 ind ikke få ret mange procent.

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes ikke man kan gøre det op på den måde.

En tidlig investor tager en større risiko og vil derfor kræve en større %del.

Jeg ville umiddelbart sige mellem 15-50%

Tilmeldt 19. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Fra  H.L Nordic Horsewear Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal ikke lave store investeringer i mit firma, da jeg i forvejen har et firma med lokaler osv. Forventer en omsætning på min 1,5 - 2 mill. efter et par år, så synes 50 % lyder voldsomt (og demotiverende), da investor ikke skal bidrage med andet end penge (ingen timer) Kunne godt tænke mig en løsning med fx 25 % indtil de 150.000 er tilbagebetalt og derefter fx 10 -15 %. Lyder det helt åndsvagt?
Tilmeldt 19. Oct 19
Indlæg ialt: 3
Fra  H.L Nordic Horsewear Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal ikke lave store investeringer i mit firma, da jeg i forvejen har et firma med lokaler osv. Forventer en omsætning på min 1,5 - 2 mill. efter et par år, så synes 50 % lyder voldsomt (og demotiverende), da investor ikke skal bidrage med andet end penge (ingen timer) Kunne godt tænke mig en løsning med fx 25 % indtil de 150.000 er tilbagebetalt og derefter fx 10 -15 %. Lyder det helt åndsvagt?
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som du beskriver det her, så skal du ikke have en investor. 

Du bør søge finansiering fra bank eller lignende, når beløbet er i den størrelsesorden. 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du personligt garanterer de 150K så er det ikke en investor men så låner han dig bare beløbet og burde så få en tilpads rente.

Men hvis investor risikerer at tabe beløbet så gør de det jo fordi de regner med at få en god indtjening HVIS projektet lykkedes og så tror jeg ikke de vil være tilfredse med at skulle afgive %'er når det lykkedes. Ligeledes skal investor heller ikke have tilbagebetalt beløbet (men blot beholde sin andel som du så evt kan købe ud til markedspris på et tidspunkt) og hvis projektet fejler så får han ikke en rød reje. Opret f.eks APS og tildel x% til investor, går firmaet konkurs kan du bare gå fra det og hænger ikke personligt på noget.

Fra investors side, regn med at en investor taber sine penge i 5 projekter og 1 projekt måske lykkedes. Så lad os sige han har investeret 150K i 5 projekter, det er 750K så det skal han tjene hjem + profit på det ene projekt der lykkedes.

Også vigtigt at investor kan bidrage med mere end bare penge, f.eks. kontakter og mentoring og det at få ting til at ske osv. Bedst hvis investor allerede er indenfor den branche f.eks.  Jo mere investor kan tilbyde (ud over penge) jo bedre og større andel kan du også afgive.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HL Nordic:
Jeg skal ikke lave store investeringer i mit firma, da jeg i forvejen har et firma med lokaler osv. Forventer en omsætning på min 1,5 - 2 mill. efter et par år, så synes 50 % lyder voldsomt (og demotiverende), da investor ikke skal bidrage med andet end penge (ingen timer) Kunne godt tænke mig en løsning med fx 25 % indtil de 150.000 er tilbagebetalt og derefter fx 10 -15 %. Lyder det helt åndsvagt?

Hvis du allerede har et kørende firma som leverer infrastruktur og som du også er involveret i, så er det meget mere logisk at du lader det firma eje det andet, og eventuelt søger en investor til begge. 
Hvis det kun er for at investere andre menneskers penge, så skal du forvente at de ser det som en kæmpe risiko. Helt basalt så lukker over 70% af virksomheder indenfor 5 år antageligvis med tab eller manglende indtægt. Kun 6% af virksomheder får nogensinde 5 ansatte eller mere, og det er måske et godt udgangspunkt for at sige at der er under 10% chance for at investor scorer kassen ved at investere i dig men 70% chance for at pengene er tabt.
Hvad synes du selv det skal koste?
Du taler om en omsætning på 1½-2mill kr/år som dit mål før alle virkelighedens nederlag kommer. Hvad der der så på bundlinjen som gør at investor har et håb om at få mindst 750000kr tilbage på sin investering når de rosenrøde briller er på?
Er du sikker på at du ikke selv er en bedre mere optimistisk investor i dit firma, end en der skal vurdere det med ovenstående briller?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)