Når man ikke kan overholde, hvad man har lovet en - Side 3 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Generel iværksætterdebat "

 

Når man ikke kan overholde, hvad man har lovet en B2B kunde, hvad gør man så?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 202
Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. maj 19
Indlæg ialt: 47

Kirstine Assenholm
Fra Marketing med mere
Skrevet 17-10-2019 kl. 09:31

Tak for svar alle sammen. Efter noget der minder om både blod, sved og tårer er opgaven nu løst, og jeg har fået en skøn lektie i prissætning af den slags opgaver :-) 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Amino-karma 179.958
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 39.345
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 17-10-2019 kl. 13:17

Kirstine Assenholm:

Tak for svar alle sammen. Efter noget der minder om både blod, sved og tårer er opgaven nu løst, og jeg har fået en skøn lektie i prissætning af den slags opgaver :-) 

super - og herligt at få tilbagemelding GOD FERIE

vh John Hannover

Amino-karma 263
Tilmeldt 15. mar 19
Indlæg ialt: 68

Mathias.kalundborg
Skrevet 17-10-2019 kl. 14:27

En godt råd på vejen er altid at udarbejde et aftalebrev hvori opgaven og hvad der kræves af både dig og kunden i form af levering, deadline m.v står klart beskrevet. Det behøver ikke være en 50 siders kontrakt, en side eller to er nok. Det vil hjælpe dig i fremtiden rent juridisk at du har en aftaleaccept :) 

Godt at høre du fik det løst trods udfordringerne. 

Venlig hilsen

Mathias 

Amino-karma 202
Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. maj 19
Indlæg ialt: 47

Kirstine Assenholm
Fra Marketing med mere
Skrevet 18-10-2019 kl. 09:18

Ja, det ved jeg :-)

Jeg plejer også at gøre det, men denne opgave var så lille (troede jeg), og det gik lidt stærkt. 

Men lesson learned, jeg tager aldrig imod en opgave igen uden at have styr på det formelle :-) 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Amino-karma 70
Tilmeldt 13. okt 19
Indlæg ialt: 25

Marclaugesen
Skrevet 18-10-2019 kl. 10:00
Hej Kirstine

I den situation plejer jeg som ansvarlig lægge de ekstra timer som der skal (når det kommer til digital markedsføring)... En fast pris er en fast pris medmindre der er forekommet ændringer i opgavebeskrivelsen. Ved at tage tabet og udføre opgaven alligevel får kunden en god oplevelse og kommer måske tilbage eller henviser andre kunder til dig. Dvs. at du skal nok blive betalt tilbage i det lange løb. Kunden har altid ret :-)

/ Marc

Jeg driver til daglig Tjekrevisor.dk.

Amino-karma 202
Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. maj 19
Indlæg ialt: 47

Kirstine Assenholm
Fra Marketing med mere
Skrevet 18-10-2019 kl. 12:39

Tjek - det var også den løsning, jeg gik med :-)

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Amino-karma 45.554
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 11.075

Ravn
Skrevet 18-10-2019 kl. 12:49

Marclaugesen:
Kunden har altid ret :-)

Nej absolut ikke !! 

Den holdning kan det blive en farlig glidebane, det eneste man opnår er at nogle kunder begynder at kræve helt urimelige ting.

Naturligvis skal man behandle kunderne med respekt, man skal overholde aftaler og til tider kunne være lidt large. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed
 
Besøg vores samarbejdspartnere :