Når man ikke kan overholde, hvad man har lovet en B2B kunde, hvad gør man så?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 47
Kirstine Assenholm Fra  Marketing med mere Skrevet 17-10-2019 kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 4 person

Tak for svar alle sammen. Efter noget der minder om både blod, sved og tårer er opgaven nu løst, og jeg har fået en skøn lektie i prissætning af den slags opgaver :-) 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 40843
Cookie - John Hannover Fra  John Hannover Skrevet 17-10-2019 kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Kirstine Assenholm:

Tak for svar alle sammen. Efter noget der minder om både blod, sved og tårer er opgaven nu løst, og jeg har fået en skøn lektie i prissætning af den slags opgaver :-) 

super - og herligt at få tilbagemelding GOD FERIE

vh John Hannover

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Mathias.kalundborg Skrevet 17-10-2019 kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

En godt råd på vejen er altid at udarbejde et aftalebrev hvori opgaven og hvad der kræves af både dig og kunden i form af levering, deadline m.v står klart beskrevet. Det behøver ikke være en 50 siders kontrakt, en side eller to er nok. Det vil hjælpe dig i fremtiden rent juridisk at du har en aftaleaccept :) 

Godt at høre du fik det løst trods udfordringerne. 

Venlig hilsen

Mathias 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 47
Kirstine Assenholm Fra  Marketing med mere Skrevet 18-10-2019 kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det ved jeg :-)

Jeg plejer også at gøre det, men denne opgave var så lille (troede jeg), og det gik lidt stærkt. 

Men lesson learned, jeg tager aldrig imod en opgave igen uden at have styr på det formelle :-) 

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Tilmeldt 13. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Marclaugesen Skrevet 18-10-2019 kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kirstine

I den situation plejer jeg som ansvarlig lægge de ekstra timer som der skal (når det kommer til digital markedsføring)... En fast pris er en fast pris medmindre der er forekommet ændringer i opgavebeskrivelsen. Ved at tage tabet og udføre opgaven alligevel får kunden en god oplevelse og kommer måske tilbage eller henviser andre kunder til dig. Dvs. at du skal nok blive betalt tilbage i det lange løb. Kunden har altid ret :-)

/ Marc

Jeg driver til daglig Tjekrevisor.dk.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 47
Kirstine Assenholm Fra  Marketing med mere Skrevet 18-10-2019 kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek - det var også den løsning, jeg gik med :-)

Indehaver af konsulentvirksomheden Marketing med mere

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 11378
Ravn Skrevet 18-10-2019 kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Marclaugesen:
Kunden har altid ret :-)

Nej absolut ikke !! 

Den holdning kan det blive en farlig glidebane, det eneste man opnår er at nogle kunder begynder at kræve helt urimelige ting.

Naturligvis skal man behandle kunderne med respekt, man skal overholde aftaler og til tider kunne være lidt large. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere