Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken selskabsform passer til min situation? Håber at der nogen som vil hjælpe :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er godt klar over at der er meget læsestof på nettet, som beskiver de forskellige selskabsformer
(jeg har været igennem det meste vil jeg mene)

Min situation:
Jeg indtaler stemme til reklamefilm og har fået nogle kunder. (Har b.la. en faktura på 12.000 kr. som jeg skal have sendt)

Jeg studerer i øjeblikket (er på SU) og har et job ved siden af, hvor jeg tjener det maximale man kan på SU uden at man bliver trukket.

Derudover har jeg sparet 20.000 op til et ApS eller holdingselskab, og er også villig til at låne de sidste 20 til at oprette, hvis det er det rette for mig.


Jeg regner med at tjene ca. 50.000 kr. næste år. til en start.
Spørgsmålet er om det kan betale sig for mig. Hvad vil det ca. koste at have et holdningselskab om året i revisionsudgifter? 

Meningen med selskabet er at det bliver en form for opsparing, vil ikke trække udbytte ud og har heller ingen udgifter.

Med venlig hilsen
Christine




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder ikke som risiko, og da det let kan være rent honorar eller lønjob i virkeligheden, ville jeg IKKE turde tilråde ApS  - det er langt fra sikkert skat ser det som erhvervsmæssigt osv -læs https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html

Enkeltmands med VSO er nok mindre farligt men igen - hvis ikke skat ser det som egentlig seriøs erhvervsmæssig drift, så kan VSO underkendes http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html