Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kreditkort terminal

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er igang med at undersøge løsningerne omkring kreditkort betalinger, hvilke løsning er billigst, til en butik? 

og skal man koble en bank til terminalet eller samles pengene et andet sted ?

br. NG

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Fra  Stout and more ApS - Tap 21 Craft Beer Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NGS

Jeg var igennem samme overvejelser tidligere i år, og endte med at købe en brugt Verifone terminal, som jeg fik ejerskiftet igennem Verifone. De tilbød en indløsningsaftale på VISA og Masterccard igennem Swedbank til 0,6% på danske kort, og 1,95% på udenlandske kort. Jeg modtager ikke Dankort, da NETS er for dyr ift. min transaktionsmængde.

Terminalen kostede vistnok 2000 kr. og ejerskifte + div. abonnementer er ca. 3000 kr. En ny terminal af samme type koster ca. 7800 kr. incl. de samme abonnementer. De har en lidt underlig prisstruktur, da en væsentligt nyere model, som er godkendt i flere år frem, ikke er meget dyrere end den jeg købte.

Swedbank udbetaler pengene til min bankkonto, 2 hverdage efter at kunderne har kørt deres kort igennem.

Det tog mindst 3 uger at få aftalen på plads. Måske en kunstig forsinkelse fordi jeg ejerskiftede en brugt terminal i stedet for at købe en ny ;-)

En anden har foreslåët iZettle, som er billig i oprettelse, men dyrere i gebyr pr. transaktion. For helt små butikker med den mest simple iZettle kortlæser er det 1,95%, mens iZettle har andre løsninger med fast månedsgebyr og lavere gebyr pr. transaktion. En fordel med iZettle er at de er lynhurtige til at oprette aftalen. Da min Verifone-løsning kke ville blive klar til 1. åbningsdag, bestile jeg en iZettle, som ankom, klar til brug, på mindre end 2 døgn !

https://www.izettle.com/dk/priser

mvh Bo

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo, 

Tak for hjælpen!

Har du et erhvervs eller privat konto hos din bank ? hvordan håndtere du pengene i forhold til moms

Mvh. NG

Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Fra  Stout and more ApS - Tap 21 Craft Beer Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver et ApS og har en erhvervskonto. Moms har intet med kundens betalingsform at gøre, så længe vi taler fysisk butik i Danmark. Dine priser er incl. moms. Du skal holde styr på moms i et regnskabsprogram eller i Excel. Penge fra betalingskort fungerer ligesom kontanter i kassen. De er incl. moms og du skal lægge til side af omsætningen så du har råd til at betale moms til Skat, typisk hvert kvartal. Hvis du lægger 20% af omsætning til side til moms, har du rigeligt, da du jo også har udgifter du kan trække fra i moms, når du f.eks. køber inventar og varelager. Anyway, dit spørgsmål var om betalingskort, ikke momsregler.

Bemærk at løsninger som iZettle eler MobilePay trækker gebyret inden de indsætter penge på din konto, mens den løsning fra Swedbank jeg har, sender en månedslig faktura for gebyrerne i foregående måned.

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak BS, 

så jeg kan bare åbn en privat konto i min bank og ligge penge der så de ikke blandes i mit privat økonomi

jeg troede at betalings terminaler krævede erhvers konto før de virkede. 

br. Naweed

Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Fra  Stout and more ApS - Tap 21 Craft Beer Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke udlede af mit svar at du bare kan åbne en privat konto og lade pengene fra kortterminalen flyde derind. Jeg tror så ikke at der er noget som forhindrer dig i at gøre sådan, hvis du vil drive et personligt ejet firma. I selskabsform er det en anden snak.

Men, nu skal man ikke tage alskens kloge menneskers "jeg tror at..." for pålydende. Spørg f.eks. i din bank. Jeg kan kun beskrive hvad jeg selv har gjort.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)