Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af traktor i Dinero

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er momsregistreret. Og sådan fungere det nu engang i et mindre landbrug, men det har du vidst ikke kendskab til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Askebilledal:

Er momsregistreret. Og sådan fungere det nu engang i et mindre landbrug, men det har du vidst ikke kendskab til.

svarer ud fra du skrev 

Askebilledal:

Askebilledal:

Ja, men hvis man har en mindre virksomhed med en omsætning under 50k og ikke planlægger det skal være større, er det en stor post. :)

  som kunne pege på PMV. normalt - derfor % om moms

Uanset hvad skal du jo - som momsregistreret drive firmaet erhvervsmæssigt med det formål at få overskud. det kan også være tilfældet, men det er klart, at det er lidt usædvanligt - men vel sagtens en del andre udgifter der trækker omsætning ned, og en forventning om omsætning under 50.000 kr på årsbasis, at købe en traktor til 40 t ex moms som jo vil kunne tage MANGE år at tjene sig ind

Den risiko jeg måske ser er gennemgået fint her - hvis skat ser det som ikke erhvervsmæssigt - men momsregistreret https://www.landbrugsinfo.dk/oekonomi/skat/sider/driverduhobby-landbrug.aspx 

og igen her https://www.agrogruppen.dk/index.php/news/43-deltidslandbrug-pas-pa-der-ikke-dommes-hobby   

under 50 t årlig omsætning som det man forventer - og så måske store udgifter og momsfradrag KAN give risiko - men det er jo helt op til dig. Jeg tror gerne det fungerer lidt sådan i mindre landbrug - men om det så er "farligt" er nok en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linkede artikler. I opstarten af et mindre landbrug vil det være naturligt at investere i traktor samt markredskaber. Fremadrettet vil virksomheden kunne drives med et årligt gennemsnitligt overskud på 15.000 kr.
Aktiverne er en nødvendig investering og vil skabe værdi i mange år.
Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder velovervejet

god vind

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)