I de fleste webshops fremkommer produkter og tilhørende produktbeskrivelser ofte flere steder på hjemmesiden. Hvordan undgår man at Google registrer produkterne som duplikerede content, når de eksempelvis er angivet på forskellige kategorisider og/eller embeddes på forskellige artikler?
Ja, det er klart, men hvis man skriver en artikel, hvor man embedder produktet. Se dette eksempel hvor et produkt (d vitamin kosttilskud) er embedded: https://terranova-nutrition.dk/d-vitamin-mangel/
men hvis man skriver en artikel, hvor man embedder produktet
Hvis du skal have produkttekst et andet sted (det kan være i en artikel) så lav teksten så den passer der. Benyt synonymer hvor du kan. Jeg ved at det er nemt at bruge samme tekst og at man ikke altid vil sidde og bruge tid på at omskrive teksten men det vil jeg tro er den bedste løsning.
Som udvikler oplever jeg tit at min kode bliver bedre af at blive omskrevet - dette gælder også tekster.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvis du bruger de samme tekster på flere kategorier, så vil jeg anbefale dig at bruge canonical.
Produkter som fremgår af flere produktkategorier hvor det kun er billede + produktnavn, har jeg i mine år ikke oplevet bliver straffet for det.
Men hvis du har den samme sko i 7 forskellige farver og 20 forskellige størrelser med den samme produktbeskrivelse, så sørg for at samle dem i ét parent product og ikke oprette dem individuelt!