Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords: Søgning på eget brand

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Er der en klog person, der kan svare mig på, hvorfor det er vigtigt/nødvendigt at betale for brand-søgninger på adwords?

Jeg mener: Alle dem, der søger på vores brand finder kun os - ingen andre kommer frem.

Klikprisen er selvfølgelig ikke særlig høj, men betaler vi ikke bare for at få en kunstig høj konverterings% via Adwords, eller er der en fidus med det?

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile jeg har præcist samme tanke som dig.

Jeg kunne aldrig finde på at smide penge ud af vinduet.

Dermed kunne jeg heller aldrig finde på at betale for adwordsklik når folk googler min hjemmeside, mit brand eller andre ting som er eksklusivt mig.

Der er nok nogle kloge mennesker der vil mene at jo mere du fylder på google desto bedre.

Og så er der jo utrolig mange der levere af at skabe gode resultater med fx AdWords, og en brandsøgning vil alt andet lige - oftest - konvertere rigtig godt.

Jeg har heller aldrig forstået det.

Hilsen Morten

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ganske enkelt ikke at det kan svare sig at lade være. Man fylder mere i landsskabet, og måske fanger man nogen som konsekvent klikker på annoncer? Man kan få mere tekst, infomation, telefon nummer, adresse, åbningstider osv i en brand annonce end man kan i et organisk resultat. 

Det er muligvis mindre aktuelt i nogle brancher/nicher, who knows.

På en af vores shops ligger brand search ca. med en ROI på 500. Altså 100 kr. giver en omsætning på 50.000 kr.

Det er svært at sige om 100% af den omsætning ikke var kommet alligevel, men jeg vil godt give 100 kr. for at være helt sikker. :-)



Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilslutter mig koret.

Jeg betaler 6 øre pr. klik på mine Brand søgninger...

Der er også lidt branding i det - Og du kan som beskrevet få lige præcist de ting frem i en annonce som du ønsker - Herunder også øge kendskabet til dit brand, fremstå mere troværdig.

Det er en lille pris at betale.

Og samtidigt kan du også holde øje med om antallet af brandsøgninger stiger - Det vil være et udtryk for at flere kender til din virksomhed.

Jeg ligger også med en ROI langt over 500 x udgiften på brandsøgningen... Derfor er det et mærkeligt sted at spare ;)

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Der er flere aspekter i det at ligge på brandsøgninger på Google Ads og der vil altid være delte meninger om det. Nu har jeg været i branchen i nogle år og jeg ville altid anbefale at ligge på brandsøgninger:

1. Som der er nævnt så koster klik nærmest ingenting hvis det er søgning på ens eget brand.

2. Det betyder som nævnt også at man kan fylde mere, men dertil også at man har større anciennitet hos Google, fordi det er søgeord som oftest har en høj CTR og en høj konverteringsrate. Dette smitter af på kontoen.

3. Når du har en konkurrent der beslutter sig for at bruge dit navn som søgeord (selvfølgelig uden at bruge dit navn i annoncen) så er det praktisk talt umuligt for dem at kunne betale sig fra at blive vist. Det kan man godt hvis der ikke er nogen der laver Google Ads på konkurrentens navn. Ja, du skal betale dyrt for at blive vist, men det er markant nemmere at blive vist på konkurrentens navn som søgning, end hvis konkurrenten laver Google Ads på sig selv.

4. Hvis et bureau tager brandsøgninger med for at resultaterne bliver bedre, så virker de også lidt useriøse :-)

Så alt i alt vil jeg altid anbefale at man laver brandsøgning på sin Google Ads. Det kan ikke betale sig at lade være, fordi det også har en afledt effekt.

Det var bare lige mine tanker :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Fra  BabyBob IVS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du betaler flere kroner for et klik på dit eget brand, er det ofte en god ide at have med. Ekstra synlighed skader næppe og da den slags klik ofte har en høj CTR er det også gavnlig for din konto.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Brand-kampagner er så billige at det ikke kan betale sig at lade være! 

Derudover holder du dine konkurrenter fra fadet, de må gerne bruge dit brand som søgeord, men ikke skrive det i selve annoncen. Det er en ret udbredt praksis, prøv at søge efter et forsikringsselskab, bank, software eller lign., så ser du det. 

Jeg bruger også brand-kampagner i Google Ads til at samle inspiration, til hvad en bruger søger efter når de laver en brand-søgning. Der dukker indimellem søgetermer/søgeord op, som jeg slet ikke har på min hjemmeside, det samme gør sig gældende for mine kunder. 
Er der søgevolumen nok, kan det godt betale sig at få oprettet en landingsside til det :-) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)