Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

transportbranchen, muligheder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg gennem et stykke tid befundet mig indenfor transportbranchen og kunne godt tænke mig at starte op selv.

Jeg har tænkt mig at lease 2 køretøjer. en større varebil med alukasse/lift og så en vw transporter så der er til forskellige opgaver.

Som jeg har forstået det pt ligger en normal udlejningstime på omkring 425-475 kr/t, er det skudt helt ved siden af?(når der ikke køres på km afregning)

Jeg syntes at jeg har kikket markedet igennem for leasing aftaler, dog uden helt at kunne gennemskue det. Har i nogle i kan foreslå. Nogle ting jeg skal hæfte mig ved? særlige regler?

Skulle der spares på transportmidlerne ville jeg evt oprette selvskabet i tyskland og derved få fordel af de tyske plader?

nogle erfaringer og forslag er meget velkomne

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

425-475 er helt hen i vejret, du kan "højst" gå fra 295 - 350 kr timen ( sådan er det her i århus), hvis du vil højre op er et et krav at du f.eks. har en lastbil med kran eller lign.

Forsøg at hold dig væk fra de såkaldte centraler, hvor du skal betale plads leje, da dette ikke altid er super optimalt, start ud med at køre nogle små ting for de lokale transport virksomheder, f.eks. som underlevendør, og på den måde får du foden ind de forskellige steder. Så kan du af den vej starte en fornuftig forretning med egne kunder op. Kør kun til timeløn, eller f.eks. taximeter, da stop priser er meget krævende, hvis du ikke er helt oppe at køre konstant. Jeg kan f.eks. godt få en forretning op at stå på stop pris, men vil på den anden side heller ikke slides ned før jeg bilver 30:-)

vent for guds skyld med at smide penge efter 2 biler til at starte med, med mindre du har kørsel til begge, start f.eks. op med en alukasse, dem er der for detmeste flest penge i, og overvej om du skal købe en brobil, eller om volumen skal være vigtigst. Biler købes billigst hos tangholm auto i ballerup, hvor de har en helt fantastisk leasing ordning, og hvor du kan få bilen hjem på under en uge, næsten lige meget hvad og hvor mange du bestiller. Sørg for at købe biler i neutrale farver, og lad vær med at indgå aftaler med kunder om f.eks. maling af bil i deres farver m.m. Og sørg sor at dine biler fremstår i god stand, og med synlig reklame, det er top vigtigt når man ræser rundt i dk:-) 

Lige her til sidst vil jeg bare sige i ting mere, husk at gøre dig synlig, kom ud og snak med nogle folk, smid nogle visitkort, og bliv gode venner med dine ( konkurrenter), det kan godt betale sig i længden. surf desuden forbi www.kurerforum.dk hvor du kan få hjælp til alt inden for transport branchen, eller kontakt mig hvis du befinder dig i nærheden af århus engang, jeg kan altid bruge en hånd:-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 22:18

meget indsigtsfuldt svar du kommer med må ja sige. stort cadou!

Jeg har ikke udelukkende tænkt mig at køre på spotpriser da det underminer transportvirksomhedernes finansielle grundlag. Til at starte emd havde jeg håber på at kunne gøre mig indenfor haste transport i europa, men det er et meget eftertragtet marked så det alene vil ikke kunne klare det. Ham jeg kører lidt for nu ved jeg udlejer mig på timeløn til de ca 425-475 kr alt efter hvilken kunde det er, her snakker vi møbeltransport. Og det ser jeg som en god mulighed for indtjening som start. Og det skal gerne op at køre sådan at jeg kan have en mand kørende med det. Jeg ønsker os at kunne tilbyde opmagsinering med tiden, det er der nok ikke penge i men det bidrager altsammen til regnskabet

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 23:58

nu har jeg ikke den store indsigt i indtjeningen på opmagsinering, men mener da de firmaer som udelukkende arbejder med dette felt, kan tjene både til dagen og vejen, jeg har i 2 mdr kørt med lidt lager opbevaring, men vil først til at gøre noget seriøst ud af det nu her. Det skal ske med diverse logistik løsninger, inhouse shipping, osv.

Lyder godt nok vildt med den timeløn, det er der sku ikke mange der kører hjem. Her i århus får vores faste kunder os til 295- 300, og kunder udefra kører til omkring 310 - 350 efter opgavens art.

Ved farligt gods påregner vi så 20% osv

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 00:32

må godt nok sige at det vil blive meget presset hvis jeg skal ned i den pris, men sådan er branchen vel.

tror opmagsinering kun er som biindkomst med mindre man har meget store opmagsineringslokaler.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:38

nu har jeg så 3 biler kørende 10 timer om dagen til den løn, så det er perfekt:-) plus nogle på stop og så vidre.

Jeg har 2500 kvm lager til rådighed, og har planer om at starte noget størrere lager hotel op, men det er sku et stort projekt:-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 12:59

tja så begynder det jo at ligne noget, men det er alligevel et ordentligt brød der skal slås op for sikre en opsætning

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 18:32

tror det kommer an på hvordan og hvem der ser det, mine biler kører på en gennemsnitsdag max 110 km i alt, så er diesel, vedligeholdelse osv på et minimum:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)