Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til revisor, ang. Løn

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nylig været ansat tidsbegrænset i et firma, som ønsker at opstarte nyt under-firma.
Jobbet bestod i at lave markedsundersøgelser, undersøge potentiel kundekreds samt oprettelse af diverse dokumenter til opstart.

Firmaet lavede i første omgang min lønsedler forkert. Dvs at min løn blev registreret under det NYE Cvr-nummer, men blev udbetalt fra det gamle firmas konto.
Da dette blev opdaget, rettede firmaet naturligvis mine lønsedler, tilbageførte dem og indberettede korrekt.
Min a-kasse stiller nu spørgsmål ved dette og jeg kæmper for at hive dem en forklaring...

Mit spørgsmål er som følger:
- Når lønnen er indberettet fra forkert, CVR må virksomheden så "om-berette" min løn til det andet CVR?
- Må virksomheden udbetale løn, med henblik på opstart af ny virksomhed/undervirksomhed?

Håber der sidder nogen derude som er kyndige til at svare...
-

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som virksomhed får du ikke løn, der før du honorar. Som almindelig medarbejder i en virksomhed får du løn.

CVR er ikke det samme som CPR.

Er du ansat som medarbejder eller er du antager eksternt som konsulent/freelancer/etc.

Tilmeldt 17. Jun 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ansat som almen medarbejder og har derfor modtaget løn.

Det eneste problem er, at min a-kasse nu, efter ansættelsens ophør, stiller spørgsmålstegn ved at lønnen var oprettet forkert.
Dvs. Den gik i første omgang fra firma 2, men blev betalt fra firma 1's konto. Dette blev rettet så snart fejlen var opdaget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har firmaet lavet en fejl som her skal de naturligvis rette den. Du har vel en ansættelsesaftale, hvor det fremgår hvilket firma du var ansat i?

Tilmeldt 17. Jun 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo naturligvis har jeg en ansættelseskontrakt og lige præcis derfor blev det rettet.
Men det er som om at min a-kasse ikke kan forstå rettelsen og jeg bliver derfor i tvivl om man overhovedet KAN rette det...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du almindelig medarbejder, hvorfor indberetter de så i dit CVR?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må forklare problemet bedre. Din A kasse har intet forhold til hvilket CVR der indberetter. Det ENESTE den har med at gøre i 2019 er - hvad der står på din årsopgørelse som beløb. Eneste dokumentation som A kasser i dag benytter  - må benytte og kan benytte-  er skats årsopgørelse. 

Har man været selvstændig så er det også alene skats opgørelse - din personlige årsopgørelse der ligger til grund for dagpenge ret (ud over medlemskab af a- kassen - men for beløbet) Har du haft et selskab - som ejer- så kan også selskabets selvangivelse komme i spil - overskud lægges så til din udbetalte løn iflg personlig årsopgørelse - underskud trækkes (lidt underligt) ikke fra, ved beregning af dagpengeniveau. Du kan derfor - underligt nok - hvis du har likviditet til det som ejer af selskab - hvis ikke jeg er helt misinformeret - udbetale dig en løn på 270.000 kr med skatteindberetning - få underskud på 270.000 kr men - via årsopgørelsen være berettiget til fulde dagpenge.

Du må derfor forklare, hvorfor din a-kasse roder med hvilket CVR der har indberettet - for de skal alene bede om din årsopgørelse og anvende den - og der er vel ikke tale om at du har dobbelt indtægt/skat eller halv samme

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Medarbejder01:
Men det er som om at min a-kasse ikke kan forstå rettelsen og jeg bliver derfor i tvivl om man overhovedet KAN rette det...

Firmaet både kan og skal rette det, hvis det har begået en fejl. Hvis firmaet ikke rette kan det give problemer for firmaet i for hold til SKAT i relation til flere områder, herunder hvilket firma der bærer din lønudgift mv. Basalt set kan du dokumenterer via ansættelseskontrakt og lønseddel at der var sket en fejl. Mere kan det ikke forventes af dig 

Tilmeldt 17. Jun 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forsøger at forklare mig lidt bedre.

A-kassen skal tage stilling til om jeg har opfyldt et arbejdskrav på x antal timer. Jeg har arbejdet disse timer og meddeler det til a-kassen.

De beder nu om svar på hvordan det hænger sammen at jeg i første omgang fik løn fra CVR-nummer 1 og efter en tilbageføring af løn samt rettelse af denne, har fået løn fra CVR-nummer 2.

Arbejdsgiver rettede fejlen så snart den blev opdaget og jeg har hverken fået dobbelt løn, betalt for lidt i skat eller andet.

Den eneste forskel er, at der i Indkomstregistret er sket en rettelse, så det nu fremstår korrekt i forhold til min ansættelseskontrakt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Prøv nu og hør. Du får ikke "løn" når det registreres på dit cvr-nummer. I forhold til dit spørgsmål er det super vigtigt, at du husker at bruge de rigtige udtryk.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)