Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studerende og enkeltmandsvirksomhed m. personbeskatning, til VSO til ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

Jeg er desværre helt uerfaren på området omkring virksomheds- og selskabsdrift, så jeg håber på jeres hjælp.

2019: Min situation er den, at jeg ønsker at starte på et fuldtidsstudie til september. I min fritid driver jeg dog en hobbyvirksomhed, hvor jeg køber og sælger diverse ting og sager. Den er nu begyndt at give et udmærket afkast, og jeg skal derfor stifte min første virksomhed. Jeg påtænker, at det skal være en enkeltmandsvirksomhed grundet dens omsætning forventes over 50.000.

Jeg har dog fået nogle samarbejdsaftaler i hus, der træder i kraft fra sommeren næste år, og al data peger på, at min indtjening til den tid vil overstige fribeløbet på 19.595, fastsat hvis jeg fravælger SU.

1) Betyder en indtjening i en enkeltmandsvirksomhed på over 19.595, forudsat jeg fravælger SU, at jeg ikke kan være studerende på fuldtid?

Sommeren 2020: Jeg overvejer derfor at omlægge min skatteordning til VSO til næste år, da jeg ikke ønsker at bruge nogle af pengene privat, og jeg vil opdele regnskaberne stringent. Jeg kunne stifte ApS, men da jeg har absolut ingen erfaring med selv at drifte en virksomhed eller et selskab, vil jeg ikke øge den administrative kompleksitet udover mine kompetencer. Tvært i mod vil jeg øge kompleksiteten tilsvarende mine, forhåbentligvis, voksende kompetencer.

2) Vil en omlægning fra personbeskatning til VSO i en enkeltmandsvirksomhed medføre, at jeg godt kan være studerende, mens jeg udvikler virksomheden, hvis min indtjening overstiger fribeløbet på 19.595 v. fravælgelse af SU?

Sommeren 2021: Jeg tænker, at jeg til den tid, har fået en udmærket erfaring med at drive en virksomhed, og jeg overvejer derfor at omstrukturere min enkeltmandsvirksomhed til et ApS, da jeg ved, at problemet derved vil være løst.

3) Er det muligt at omdanne en enkeltmandsvirksomhed med VSO til et ApS uden at betale personskat af overskuddet?

Jeg ved, at scenariet er baseret på, at jeg kan drifte virksomheden og samtidig påtage mig et fuldtidsstudie. Jeg har dog svært ved at vurdere, om det er muligt, da jeg ikke har den største erfaring på iværksætterområdet, men netop ønsker at få det.

Slutteligt er præmisserne også, at min omsætning vil være over 50.000, og at jeg har vurderet mine samarbejdsaftaler korrekt, men der må I bare stole på mig.

Hvis I har alternative løsninger på mine problemer, må I også super gerne komme med dem, da jeg ikke tror på, jeg er den eneste, der har haft et/flere problem(er) af den her karakter.

Jeg krydser fingre for jeres hjælp,

IværksætterIver
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:00

IværksætterIver:
Kære Aminoer,

Sommeren 2020: Jeg overvejer derfor at omlægge min skatteordning til VSO til næste år, da jeg ikke ønsker at bruge nogle af pengene privat, og jeg vil opdele regnskaberne stringent. 

I forhold til VSO skal du være sikker på om du overhovedet opfylder betingelserne - https://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1948846&chk=215961

Det er altafgørende hvis man ønsker at anvende VSO at man opfylder betingelserne, konsekvensen er at VSO ikke kan benyttes og man derfor bliver beskattet efter de almindelige personskatteregler - hvilket igen rammer dine muligheder for at få SU.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)