Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring råvarer og produktudvikling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har udviklet et produkt jeg har brugt penge på at produktudvikle og har indkøbt råvarer men har intet solgt endnu så har ikke overskud endnu. Hvordan bogfører jeg det i årsregenskabet?

I balancen har jeg bogført under råvarer emballage m.m. som skal bruges til det færdige produkt bogført under beholdninger.  Produktudviklingen har jeg tilføjet som produktudvilking under beholdninger. Skal jeg tilføje omkostningerne til resultatopgørelsen eller skal det blot bogføres under balancen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jimbo110:

Har udviklet et produkt jeg har brugt penge på at produktudvikle og har indkøbt råvarer men har intet solgt endnu så har ikke overskud endnu. Hvordan bogfører jeg det i årsregenskabet?

I balancen har jeg bogført under råvarer emballage m.m. som skal bruges til det færdige produkt bogført under beholdninger.  Produktudviklingen har jeg tilføjet som produktudvilking under beholdninger. Skal jeg tilføje omkostningerne til resultatopgørelsen eller skal det blot bogføres under balancen?

råvaren er et indkøb af varer - og er den forbrugt og dermed uden værdi længere, så er det en ren udgift - vareforbrug mod bank

Der er ikke fradrag for din egen indsats til produkt udviklingen så den del forstår jeg slet ikke - den er ikke en omkostning med mindre du har haft eksterne udgifter til løn og lignende - ellers er produktudviklingen regnskabet helt underordnet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)