Jeg har startet et accessories brand, som designer, markedsføre og sælger produkter i prisniveauet 500-1500 kr i retail. Jeg kunne godt bruge lidt råd og vejledning fra jer. I offline kanalen dvs fysiske butikker forventer jeg at skulle give retailers en mark up på 2,5 på en eks moms kostpris til en incl moms retailpris. Er I enige i det eller er den højere? I online kanalen forventer jeg at skulle give ca 30% i avance til retaileren (eks moms dvs ren avance til ham). Er det realistisk? Hvad gør jeg med forhandlere som har en butik men som også sælger online? Accepterer jeg at han får den høje margin på alt hans salg eller kan jeg betinge at hans salg bliver opdelt og hvordan vil jeg kunne gøre det? Hvad vil de typiske betalingsbetingelser være til en fysisk butik? Tusind tak på forhånd for alle råd og input! |
Hej,
Hvorfor forskel på online og offline? Er det fordi du fungerer som dropshipper?
Som tommelfingerregel vil butikken normalt gerne gange 3 på kostprisen og derefter lægger de moms på.