Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremgangsmåde ved køb af udlejningshus i morgen, som skal ende i drift-aps under holding

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Situation-> En større ejendomsinvestering er lige glippet, da vores maksbudget lige nøjagtig blev overbudt. Det betyder, at vi nu står med en del kapital (privat) til anden investering. Denne mulighed dukkede så allerede op i går, i form af et perfekt udlejningshus, som ligger indenfor budget, uden optagelse af lån. Vi har et registreret PMV, som endnu ikke har haft aktivitet efter oprettelsen.

Vi har overbudt en igangværende handel og fik her til aften besked om, at denne part ikke ønskede at byde tilbage. Så nu vil vi gerne lukke denne handel i morgen.

Problem->Ejendommen skal ende i driftselskab, som skal ligge under holding (der er for og imod... Sådan skal det være) og vi har jo nu kun PMV. Desuden har vi ikke nogen erhvervskonto endnu.

Spørgsmål:

1) Er det så nemt, at PMV lige nu omdannes til holding, som straks opretter drift som i morgen underskriver købsaftale med CVR og navn "drift - under oprettelse, for derefter at betale direkte fra privatkonto, hvorefter resterende formalia med oprettelse af erhvervskonto, stiftelsesdokumenter osv. bringes i orden?

2)...Nej det tænkte jeg nok, så: Hvad er fremgangsmåden for underskrift i morgen, når ejendom skal ende i drift aps. og pengene står privat lige nu ?

Véd John Hannover vil komme med det perfekte svar, men vil gerne høre enhver mening, da det jo er en (kraftig) haster.

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og lige en eftertanke... Det ville jo være enkelt at købe i PMV i morgen, så omdanne til holding og derefter oprette drift og skyde hus derned. Men det vil vel kræve en vurdering? eller er der en frist, når det lige er købt ?

Det vil vel også kræve skøde og tinglysning igen, eller kan jeg lave transportskøde, som ved tvangsauktion ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror slet ikke jeg forstår PMV til dette formål - en personlig virksomhedsform til personer der forventer en ikke momsfri omsætning på under 50.000 kr pa.

Jeg kan slet ikke se forskel i hverken finansiering eller andet fra PMV til CPR

Det er ikke spor nemmere at omdanne PMV til Aps holding eller drift end at indlægge fra CPR til et selskab

Du når ikke har have klarhed til i morgen tror jeg - men fremgangsmåden er at beslutte endeligt OM ejendommen skal ligge i selskabsform - hvad du virker sikker på - og i så fald om den skal ligge i et drifsselskab der skal være ejet af et holding selskab, og i så fald - oprette holding - lade det stifte drift- og foretaget købet af ejendommen der

Bank og kreditforening vil formentlig ikke røre finansiering af ejensom i nyt selskab, så der skal personlig sikkerhed til

Er det i morgen - så er det besværligt - købe privat og så sælge ind i selskab eller omdanne - men det er ikke noget man kan sige noget stort begavet om i forhold til at købe og underskrive i morgen

vh John Hannover (som så meget gerne venter på andre med større speciale på det område)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John... Tak for svar.

Har i mellemtiden selv læst op på at PMV, som du siger, ikke giver nogen fordel, i forbindelse med nyt Aps., så den glemmer vi.

Helt sikkert selskab og helt sikker under holding, i hvert fald på sigt og så er det jo bedst nu, hvis det kan nås.

Som jeg skriver, skal vi ikke bruge nogen finansiering.

Men hvad med at sætte selskaberne til oprettelse lige nu og så købe, underskrevet "Drift Aps. - under stiftelse" ? Er den ikke oplagt og gangbar ?

Og så selvfølgelig, straks muligt, lave erhvevskonto, overføre dertil og så betale fra den ? For jeg må vel ikke deponere beløbet fra privatkonto, selvom de bliver til kapital i firmaet ?

Og sidste spørgsmål nu :) : Ang kapital... Er klar over, at de 40.000,- altid skal blive i selskab og har også tænkt mig at det skal være mere. Men hvordan gøres det HELT i praksis, hvis jeg f.eks. vil lave de 100.000,- som lån, med renter, så jeg kan tilbagebetale dem. Er det så simpelt som en kontrakt mellem mig og selskab, hvor vi aftaler rente og afdragsbetingelser ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke sælger vil sælge til selskab xxx ApS uder stiftelse ganske enkelt. Vil sælger det. Så kan jeg ikke se det ikke kan gøres når der slet ikke skal finansiering til. Jeg kan ikke se problem i selve det at lægge ud - uliæg fra privat konto - det er som sådan kun problem den modsatte vej

De 40 t skal ved stiftelsen være bunden kapital - = findes i værdi - men jeg tror det er noget værre rod at købe en ejendom som xxx aps under stiftelse og synes du skal sætte dig 1 time med en betalt revisor i morgen - ring til et af de store huse og se om ikke de har en rådgiver ledig hvis ikke du kender nogen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder svært med en dags varsel, men hvis det skal være .... så kunne du vel principielt finde et tomt IVS/ApS selskab (Holding) med en bankkonto, købe det i dag og indskyde/låne penge til selskabet. Derefter skulle det selskab så købe et andet IVS/ApS (Drift) med en bankkonto, indskyde/låne penge og lade det selskab købe ejendommen.

Der er en pæn risiko i at købe et "levende selskab", men det er selvfølgelig dit valg. Husk professionel rådgivning og prøv f.eks. en advokat som https://www.ditselskab.dk/

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for hjælpen begge to.

Jeg har opgivet en hurtig løsning og laver nu bare et holding, som opretter drift lige efter. Så håber jeg bare ikke, jeg bliver overbudt, inden alt er oprettet og underskrevet.

Mit sidste spørgsmål i den forbindelse: Erhvervskonti. Jeg går ud fra, at jeg skal have en konto pr. selskab, eller gør sambeskatningen at begge kunne køre fra samme konto ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Konto per selskab - og begge CVR med lovpligtig arbejdsskadeforsikring (dog gerne på samme police) og i det helet taget - uanset sambeskatning - fuld armslængde i alle aftaler mellem dem - også ved lån og lovpligtig rente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)