Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsskat

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se der har været flere tråde herinde, men ikke rigtig fundet nogle løsninger. Jeg har et APS selskab alene. Som jeg forstår det skal man betale selskabsskat af overskud efter hvert regnskabsår. Da jeg er konsulent har jeg meget svingende indtægter, så jeg er nød til at lave en buffer i selskab jeg kan trække på i dårlige periode. Det kan da ikke passe at jeg i December er tvunget til at betale selskabsskat af mit overskud, og så jeg lidt på den hvis jeg ikke har indtjening i Jan, Feb? Har jeg misforstået noget her, eller er det bare sådan det er?

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg vil uddybe det lidt. Når jeg læser de forskellige virksomhedsformer, har jeg svært ved ikke at se IVS som et langt bedre selskabsform hvis man bare er enkelt person. Man er stadig kun begrænset hæftet. Man kan modregne selskabsskat i fremtidig løn. Der er nogle fordele med henblik på firmabil og evt forældre køb. Eneste minus er man skal have de 50000 før man kan trække udbytte. Om mit firma virker mere "seriøst" er ikke et problem da mine kunder kender mig.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS og ApS er ikke forskellige. DEt er kun et spørgsmål om bundet kapital.

Det du tænker på er ikek selskab, men firma i VSO-ordning.

Vedr. dit opringelige spørgsmål:

* Du kan opbygge likviditet som buffer hvoraf der er betalt selskabskat. Denne kan du så udbetale som løn til dig selv, HVIS DU ER HELT SIKKER PÅ AT KUNNE TJENE DET HJEM FØR DU LUKKER DIT FIRMA. Ellers er det nemlig en meget dårlig ide skattemæssigt. Hvis du udbetaler løn af opbygget buffer, så betaler du ca. 42.5% under topskat - og så er det ihvertfald bedre at udnytte progressions-grænsen på aktieindkomst (27%). Tjerner du det ind senere så er det hip som hap.

* Du har i øvrigt en buffer grundet den forsinkede indbetaling af skat hhv. moms - så likviditeten til et par måneder bør ikke være et problem.

* Hvis du ikke har likviditet så kan du evt. låne dig til dette, igen kun hvis du er sikker på at du tjener det udbetalte ind senere.

* Hvis du fører meget nøje regnskab og søger på forpligtigelser til fleksafregning, så er der indikationer på at man i firmaets års og skatteregnskab kan medregne overarbejde som bogført forpligtigelse, og udskyde denne buffers udbetaling i op til 6 måneder, idet indtægt som lønmodtager har opnået retten til skal beskattes indenfor 6 måneder. Hvis det ruller efter fifo-princip betyder det at man kan buffer 6måneders løn som likviditetsbuffer som derved henstår ubeskattet i firmaregi.DEr er domme som går begge veje vedr fradraget i firmaets skatteregnskab, hvor forskellen er om det kunne opgøres til kr/øre og skulle falde til udbetaling. Jeg har telefonisk fået bekræftet det af skat, men ikke som bindende svar....

https://www.amino.dk/forums/t/301600.aspx

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ser ud til at være brug for lidt afklaring...

Er det dit første regnskabsår?

Hvilken regnskabsperiode har dit ApS? (1. januar til 31. december ?)

Udbetaler du løbende løn til dig selv?

Hvordan har du fået lavet årsrapport? (eller hvordan planlægger du at få lavet årsrapport)

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mit første regnskabs år, så er ved at prøve at forstå de forskellige ting. Lige pt står penge bare i firma indtil jeg har fundet ud af hvilket setup jeg vil køre. Har et fuldtids job ved siden af men overvejer at  fuld tid. Men vil kun gå fuldtid hvis jeg kan spare en buffer op på 4-5 måneder så vi ikke skal gå fra hus og hjem hvis der pludselig kommer 3 dårlige måneder. Men hvis jeg har 4-5 gode måneder og skat så kommer og tager 21% selskabsskat af overskud, og jeg så skal betale fuld skat af de resterende i dårlig perioder så har jeg svært ved at realisere det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ville uanset hvad skulle betale 22% af dit overskud i skat. - I personlig virksomhed ved brug af VSO ville det dog have været acontoskat - som ville blive modregnet hvis du hævede penge (løn) året efter
I selskabsform -  ApS skal du betale skat af dit overskud hverken mere eller mindre og du kan ikke gemme et til dårlige måneder - det må udligne sig

Du skulle nok ikke have haft ApS men enkeltmands me brug af VSO

Du kan sagtens spare en buffer op - men du kan jo ikke  bruge skats penge som buffer - så det er nu ikke så unaturligt det hele, du har nok bare ikke taget råd da de stiftede og valgte selskab (og IVS og ApS ville være helt samme)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan se er VSO ikke en mulighed mere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor du ser - men det er det i høj grad da - kræver bare man har personlig virksomhed og. Er langt fra altid godt - da du let får sparet op til topskat
Tag 1 time med en revisor. Det skulle du har gjort inden du stiftede - du kunne tilmed måske have fordel af fradrag i personlig indkomst for tab - frem for nu kunne kunne udnytte det ved senere overskud

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov du har ret jeg det er IVS. Mig der blander det sammen.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)