Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varekøb og -salg som ikke momsreg.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en PMV (personligejet mindre virk.), som ikke er momsreg., fordi jeg stort set kun har ikke-momsbelagte ydelser (behandlinger, konsultationer, rådgivning osv.) til privat personer.

Men jeg er nu begyndt at forhandle nogle enkelte produkter til mine klienter og er i tvivl om, hvordan jeg skal bogføre dem ift. momsen ?

Jeg vil helst undgå at momsregistrere min virksomhed, da jeg foretrækker minimal administrativt bøvl og fortsat ikke har mange momsbelagte varer/ydelser. Kan man bare bogføre varekøb inkl. moms på en konto under varesalg ? Og ligeledes med salget af produkterne, bogføre dem inkl. moms på en varesalgskonto ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:

Hej,

Jeg har en PMV (personligejet mindre virk.), som ikke er momsreg., fordi jeg stort set kun har ikke-momsbelagte ydelser (behandlinger, konsultationer, rådgivning osv.) til privat personer.

Men jeg er nu begyndt at forhandle nogle enkelte produkter til mine klienter og er i tvivl om, hvordan jeg skal bogføre dem ift. momsen ?

Jeg vil helst undgå at momsregistrere min virksomhed, da jeg foretrækker minimal administrativt bøvl og fortsat ikke har mange momsbelagte varer/ydelser. Kan man bare bogføre varekøb inkl. moms på en konto under varesalg ? Og ligeledes med salget af produkterne, bogføre dem inkl. moms på en varesalgskonto ?

PMV har ikke som sådan noget med om du laver ikke momsbelagte ydelser at gøre. Det er til de som har en momspligtig omsætning under 50.000 kr

Dine ydelser vil formentlig (givet) være lønsumspligtige når de ikke er momspligtige

Så snart din momspligtige omsætning KAN ses at overstige 50 t på 12 mdr = normalt når du rammer 4000 kr per måned i salg - så skal du momsregistres

Til da er både køb og salg uden moms og hele beløbet så bare varens indkøbs og salgspris - naturligvis ikke inkl moms hvis du ikke er momsregistreret

Når du en gang er momsreg - så skal dine udgifter deles i dem der hører til momsfri oms og momspligtig oms - og der skal du, som jeg læser dig, regne med at lade en online bogholder hjælpe dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)