Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af moms: lille salgsmoms stor købsmoms

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus:

Tak for rådet. Det ville jeg også mægtig gerne jeg har bare ikke råd til det.

En revisor kan du ofte undvære, men en bogholder er i mine øjne noget af den billigste og mest værdifulde hjælp du kan købe. Det er rigtig let at lave 80%-90% af din bogføring rigtig, men vore politikere er så glade for at detail regulere at det er en betydelig opgave at vide hvad du burde undersøge nærmere.

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Helt basalt så har du negativ moms hvis du køber mere i Danmark end du sælger i Danmark.

Ja jeg kan forstå man har negativ moms hvis man køber mere i Danmark end man sælger i Danmark. Men jeg kan ikke gennemskue om det er en usædvanlig god idé eller uhensigtsmæssigt? 

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

CookieJohn Hannover:
 

trådstater - du har måske ikke råd til proff bogholder - men har du råd til et chok fra skat en dag - Du må ikke bare navigere rundt helt uden viden og tage dyre beslutninger 

vh John H

Næ det har jeg heller ikke råd til og hvis det er så let at komme i uføre, så skal jeg måske overveje bare at starte op uden moms registrering?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus:

Cookie - John Hannover:
 

trådstater - du har måske ikke råd til proff bogholder - men har du råd til et chok fra skat en dag - Du må ikke bare navigere rundt helt uden viden og tage dyre beslutninger 

vh John H

Næ det har jeg heller ikke råd til og hvis det er så let at komme i uføre, så skal jeg måske overveje bare at starte op uden moms registrering?

det både kan og må man jo- bare man kan sige man ved man ikke når 50.000 kr omsætning på 12 mdr - for ellers kan man få lagt moms på alt det man solgte uden at være korrekt registreret - så registrer når du rammer 4000 per måned og ser omsætning stige lidt

Du skal jo så stadigt føre regnskab og opgive dit overskud til skat - helt som hvis du har CVR nummer -  og du kan næppe få betalingsløsning som privat person hvis du skal bruge det og laver du ydelser for firmaet - vil de nok undre sig - og skulle indberettet betalinger til dig som honorar

En online bogholder er dog ikke ret dyr normalt, og vil jo afhænge af dine kompleksitet og er du lille med meget lidt aktivitet, så er det jo tilsvarende billigere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Har du overvejet Meneto? Det er et billigt alternativ til en bogholder/revisor. 

Meneto fungerer lidt ligesom de traditionelle regnskabsprogrammer, men hvor de traditionelle regnskabsprogrammer hjælper dig med bogføringen, så er Meneto en regnskabsløsning, der klarer hele regnskabet, inkl. bogføring, moms og årsrapporten, for dig. 

Det eneste du skal gøre er at scanne dine kvitteringer ind gennem appen (der er både en web- og mobil app), resten klarer vi.

Priserne er faste og lave (de starter fra 400 kr./måned) og afhænger af din omsætning, dvs., jo mindre en omsætning, desto lavere en pris.

Hvis du er nysgerrig og gerne vil beregne din pris, så kan du hoppe ind på hjemmesiden og finde ud af det med det samme: https://meneto.com/dk/priser

Du er også velkommen til at ringe ind og få besvaret alle de spørgsmål, du end måtte have på +45 78 77 33 66 :)

Mvh

Lamies fra Meneto

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

En revisor kan du ofte undvære, men en bogholder er i mine øjne noget af den billigste og mest værdifulde hjælp du kan købe. Det er rigtig let at lave 80%-90% af din bogføring rigtig, men vore politikere er så glade for at detail regulere at det er en betydelig opgave at vide hvad du burde undersøge nærmere.

Det kan jeg godt være enig med dig i nu, efter jeg har fået lidt mere forståelse for det. Tænker at vente med registrering til jeg har råd til en bogholder. 

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

det både kan og må man jo- bare man kan sige man ved man ikke når 50.000 kr omsætning på 12 mdr - for ellers kan man få lagt moms på alt det man solgte uden at være korrekt registreret - så registrer når du rammer 4000 per måned og ser omsætning stige lidt

Du skal jo så stadigt føre regnskab og opgive dit overskud til skat - helt som hvis du har CVR nummer -  og du kan næppe få betalingsløsning som privat person hvis du skal bruge det og laver du ydelser for firmaet - vil de nok undre sig - og skulle indberettet betalinger til dig som honorar

En online bogholder er dog ikke ret dyr normalt, og vil jo afhænge af dine kompleksitet og er du lille med meget lidt aktivitet, så er det jo tilsvarende billigere

vh John Hannover

Ja det vil jeg gøre. Jeg registrere mig når jeg rammer 4000 kr i omsætning om måneden og så har jeg også råd til bogholder. 

Men når du siger jeg skal føre regnskab helt som hvis jeg har cvr nr, hvad mener du så helt præcist - For er det ikke sådan at hvis jeg ikke registrere mig og har en omsætning på under 50000 kr om året, så notere jeg bare overskuddet på min forskudsopgørelse

Og hvad mener du når du skriver at de nok vil undre sig hvis jeg laver ydelser for firmaet og indberette betalinger som honorar? 

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lamies:

Hej Claus

Har du overvejet Meneto? Det er et billigt alternativ til en bogholder/revisor. 

Du er også velkommen til at ringe ind og få besvaret alle de spørgsmål, du end måtte have på +45 78 77 33 66 :)

Mvh

Lamies fra Meneto

Tak for tippet. Det vil jeg helt sikkert overveje når den tid kommer!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus:

BroncofanDK:

Helt basalt så har du negativ moms hvis du køber mere i Danmark end du sælger i Danmark.

Ja jeg kan forstå man har negativ moms hvis man køber mere i Danmark end man sælger i Danmark. Men jeg kan ikke gennemskue om det er en usædvanlig god idé eller uhensigtsmæssigt? 

Negativ moms er en elendig ting at have.

Først er det en kreditbelastning at du skal låne penge til staten, og sekundært har Skat de seneste år haft det sådan at du gang på gang skal levere regnskabsinformation til dem før du får dine penge tilbage. Det er en kæmpe fordel at have udenlandske leverandøre i stedet for danske pga moms og Skat's adfærd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus:

1) Men når du siger jeg skal føre regnskab helt som hvis jeg har cvr nr, hvad mener du så helt præcist - For er det ikke sådan at hvis jeg ikke registrere mig og har en omsætning på under 50000 kr om året, så notere jeg bare overskuddet på min forskudsopgørelse? 

2) Og hvad mener du når du skriver at de nok vil undre sig hvis jeg laver ydelser for firmaet og indberette betalinger som honorar?

Jo  du skal udfylde forskud og selvangivelse, det er jo helt som hvis du havde enkeltmandsvirksomhed med moms - men i begge fald skal du jo have ført regnskab og gemme det med bilag i 5 år - ellers kan du jo ikke dokumentere indtægter og udgifter

2) ikke helt med men - hvis det er ydelser du som CPR udfører for firmaer, så skal disse indberette det som honorar og du ser det så i rubrik 12 og det skal så ikke med også i dit regnskab - for så er det med i skat - det SKAL altid indberette af firmaer, hvis du som CPR udfører arbejde for sådanne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)