grå hover.. av av... orange link.. but why... jubii index.. ohh noes... lang side tom venstre kant bryder helhedsindtryk måske mindre indhold på forside? Det var den korte version - undskyld gentagelser fra tidligere indlæg i tråden |
Redesign af Lisen.dk
Hmm, jeg synes nu meget godt om den. Derfor har jeg ikke ændret den. Det kan være, at jeg gør det ved lejlighed, men alternativet har jeg ikke fundet endnu - jeg har ikke lyst til, at det skal være orange. Orange links i toppen: Ja, de trænger til fokus af en eller anden art (men iflg. Analytics bruger folk dem flittigt, så helt usynlige er de ikke). Igen er det alternativet, der er problemet for mig. Jeg har ikke lyst til at have illustrationer under så vigtig content. "Jubii"-index: Jeg ved godt, at du skrev at jeg lavede den for Google skyld, men folk bruger den, kan jeg se - og jeg synes selv det er rart, med den alternative navigeringsmulighed den tilbyder, så den har jeg under alle omstændigheder tænkt mig at lade være - lidt endnu i hvert fald. Lang forside: Ja. Hmm. Det var også bare fordi, jeg smed en masse content på... Det ændrer jeg nok ved lejlighed :-) Jeg laver jo forsiden om hele tiden alligevel! ;-) |
Vedr "grå hover" - det KUNNE måske være en lidt mørkere, ala darkgray...Det der mest "skæmmer" i mine øjne er, at det ikke er blokke med ens bredde, men at bredden af hoveren er samme som bredden af teksten/linket. Ellers er det nok det bedste design jeg har set herinde - helt gravalvorligt. De mange kopi af kopi design, uorignale lån fra "flotte" sites, flash-ting osv og skrigende "flyv" giver jeg ikke meget for. Jeg synes du virkelig har en unik side der, som i design og branding-muligheder virkelig har et potentiale. Bien er rigtig, rigtig god. Jeg synes designet er enkelt, men samtidig professionelt, og overordnet sammen med præsentationen af produkterne indgyder tillid - man vil huske denne site, tror jeg, hvis man køber børnetøj over nettet.
|
Lækkert og indbydende site, Lone... og så lige tre der trigger: 1) Den rød/orange topmenu hænger lidt som en afstødt protese både pga. af farvevalg og manglende markering. Kunne man ikke lave en centimeter høj videreføring af det blåstribede design - imellem menuen og produkterne? Altså der hvor der er helt hvidt og tomt nu, kommer der en bjælke af det blåstribede tapet. For at adskille og markere. Tekstfarve og type kunne så blive et remake af den grå logoskrift. 2) Sitet er dejligt ikke-sælgende i sin form, og det giver mig faktisk lyst til netop at købe. Omvendt mangler der måske lige et eller andet i venstre tophjørne, der med 5-10 ord/to liniers tekst kan give forståelse af - hvad I har ( jeg har noteret mig, at det er lige fra Djursland til Hongkong, men bare et eller andet der definerer, hvad Lisen har i sinde at udsætte mig for. 3) Jeg kigger på forsiden og tænker "wauw"... men så fæstner mit blik sig ved lidt af det hele... og jeg kigger ud i menuen. Skulle man måske ikke hjælpe den besøgende lidt på vej, ved at tage din anbefalede vare i højre side ind i den øverste trediedel af forsiden og tilføje et helt enkelt tekstlink: "Ugens anbefaling". På den måde har altpå forsiden ikke samme "værdi". |
Hej Lone Når nu jeg kigger på din side igen, Man er simpelthen nød til at sætte fokus på ens Der findes et væld at webshopejere som "bare" sætter Okay, spøg til side. Men det kunne jo være at 10 til 30 % af dine Efter hvad jeg har forstået befinder i jer rent lokationsmæssigt Martin |
Creainvest...
Er det ikke sådan "volapyk"-snak?? :-) Men ellers er jeg meget enig i, at lisen.dk hellere burde fremhæve nogle farverige børnedragtsprodukter, fremfor f.eks sorte "wallstickers". Grunden til at jeg ikke reagerer på det, er, at jeg tror det er et valg. Hvad valget er baseret på, f.eks øget salg, er der jo ingen af os to der ved.
Er det ikke igen ren intetsigende nonsens? Nej - hvis der er en knap med et engelsk flag, som indikerer engelsk sprog, så er det jo heller ikke ensbetydende med at man skal rejse til England.
"Det kunne være" - hvad baserer du dine procenttal på? Hvorfor ikke 70 til 90%, eller 2 til 8%?
Hvorfor skulle man "spille" på at bo i Nordsjælland, når man sælger børnetøj og gadgets? Findes der nogen evidens for, her anno 2008, at kunder "falder" for landsby-knebet? Endda på nettet? Næh. Hvad har "skøn dansk sommerstemning, bymærke og kulturmærke" at gøre med en bred vifte af børnetøj, hvor kunden potentielt er hele verden? Jeg tror dine råd vil virke stik modsat.
|
Hej Konrad Tak for en omgang uvurderlig feedback på mit indlæg. Ja det er sikkert en gang volapyk snak for dig, men man behøves ik ha mange brikker for at Nu vil jeg ikke sidde og gi dig den helt store indlæring i farvernes signalværdi, både videnskabeligt Om det er for at vise de mest solgte produkter, ja muligvis, men alligevel er der jo overskud "F.eks. så bliver jeres rent betydningsmæssige sammenhæng Ja lige netop kun 10-30 % fordi dette ik er det vigtigste at sætte fokus på inden for Lisens målgruppe. Men man kan li så godt få moster Karen Måske en lille nostalgisk ting fra deres ganske udemærket illustreret Hvorfor skulle man "spille" på at bo i Nordsjælland, når man sælger Hvorfor? Det skal jeg sige dig. Fordi det er noget der virker dit fjollehoved. Og om kunden potentielt er hele verden, tror jeg ikke vi skal gå for meget Martin |
Creainvest...
Årh Konrad, skal vi møsse? :-) Tak for roserne. Mht. den grå hover, har jeg ændret dem nu, så der er sort tekst v. hover i stedet for hvid - det hjælper lidt på læsevenligheden, men jeg er ikke særligt tilfreds lige nu og har pt. 3-4 forskellige linkstyles på siden - det holder ikke, så jeg overvejer lige hvad jeg skal gøre.
Hej Rene, Tak for rosen til at starte med! :-) 1: I har alle sammen ret mht. topmenuen - jeg testede med at lave en linie under den, men jeg synes ikke, at det holder. Jeg har lagt den lidt på is lige nu, med henblik på et ordentligt redesign af den senere hen. Lige nu står det hele også og falder på, at der nok skal mere content derop og jeg lige skal have overvejet, hvordan jeg gør det bedst muligt.. 2: Jeg har skrevet lidt på forsiden nu og arbejder på at få mere / bedre tekst ind løbende. 3: Go' kritik af forsiden. Jeg lod den være i et par dage, så jeg kunne få noget ordentlig statistik i Analytics og tjekkede det ud - det var nedslående shit. Mest klikkede link på forsiden? - Linket "Til forsiden" i topbaren. Not good. Nu har jeg lavet en ny forside, der guider brugeren lidt bedre på vej, men er ikke færdig med den endnu. Ugens anbefaling el. lign. er en god idé.
Hej Martin. Tak for feedback igen. Som sagt, havde I helt ret mht. forsiden og jeg har som sagt lavet den om - og forhåbentlig fået lidt mere sommerstemning ind, samtidigt med at jeg nu nævner Liseleje og Nordsjælland! :-) - og "Familieejet" - mere træskoidyl kan man nærmest ikke få for pengene! :-D Kort bliver det nok ikke lige til foreløbigt, dog. Mht. de 10-30% der smutter igen, kan jeg afsløre at selvom forsiden har fungeret helt ad helvede til, er min bouncerate faldet 10%, siden redesignet og både besøgende, tid på siden, sidevisninger og salg er gået betydeligt op. Dog er redesignet faldet sammen med nogle andre tiltag, så ikke alt kan tilskrives designet - men bounceraten kan nok - og jeg er meget tilfreds. Til jer alle sammen: Nu arbejder jeg lige lidt med undersiderne, mens jeg overvejer hvordan jeg kan presse mest muligt ud af Scannets system. Der er et par ting der driller helt ekstremt. Endnu engang tak for al jeres hjælp! :) |
Hehe. Vent til du ser min seneste site. Release udskudt til 19.03 (lovede ellers Tygsen 26.02, men nu står den fast). Men meget, meget bedre. Må jeg stadig foreslå et display:block på venstremenuen, og så ikke mindst, nu du nævner det i det bortciterede, at du bruger en font-family: 'helvetica' på den orange top-menu, som jeg (åbenbart) i modsætning til så mange andre finder rigtig "fræk"/fængende og god?? At den er "times" virker bare ikke så godt, lav den til helvetica, og prøv evt med uppercase og fed, og måske 1 pixel mindre, for tilbagelænehedens skyld.
|
Og dog. Jeg KUNNE faktisk bedre lide det gamle. Men hvis det giver dig mere salg, er al kritik jo meningsløs. Der var bare sådan en rigtig fin sammenhæng mellem farver mv. De mangefarvede teaser-billeder virker pludselig anmasende, for "stilistiske", "professionelle" eller "tænkte" ift det oprindelige løse, "naive", glade design. Du kan måske sætte samme slags slørende rumlig skygge på billederne vedr "mode", "børnetøj", "bolig" som du så fint har lavet omkring kreditkort-symbolerne og menuen ude til højre? I min fattige verden er der noget man kan kalde "forventning". I dit tidligere design, med bla "sorte" billeder, blev man positivt overrasket når man gik ind på siden og fulgte forskellige links. Nu er der kommet "farver" på forsiden, men de links som de tre billeder fører til, fører jo kun til en "skuffelse" rent grafisk, ift de tre links på hovedsiden. Måske giver det mersalg på den måde, jeg ved ikke. Men billedet "mode" "lover" jo en grafisk linie som sitet ikke opfylder - ergo bliver man som potentiel kunde måske skuffet eller føler sig snydt. Det skal man også have med. Eller "bolig" - et flot farverigt foto. og afrundede hjørner, så pludselig når man klikker ind, ser man de produkter som i det gamle design tog sig rigtig godt ud, men ift billedet man har klikket på, virker de pludselig grå og kedelige. Altså som en slags narresut. Man bliver "lokket" til at klikke på en kategori, som ikke grafisk opfylder det som billedet lover. Oh well. Jeg er ikke ekspert, men ift det umiddelbare "OK" omkring dit redesign, synes jeg nu mere at din shop så er begyndt at ligne alle andres. mvh
|